אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זה לא הם, זה אנחנו צילום: אוראל כהן

זה לא הם, זה אנחנו

אין אצלנו, כמו ברוב המקומות האחרים "כפריים" בורים. אצלנו הם מלח הארץ. יש פה יותר קילו שכל על פחות אנשים. אז למה אפילו בארץ, לא רואים מודעות עם סבטקסטים. עם הומור עצמי. עם שתי שורות טקסט

16.09.2008, 12:19 | תרצה גרנות

להוציא ישויות ישראליות הגורמות לי לתהות על הקביעה הזו, רוב האנשים בארץ אינטליגנטים. הם צורכים הרבה יותר שעות חדשות מתושבי כל ארץ אחרת. אין אצלנו, כמו ברוב המקומות האחרים, "כפריים" בורים. אצלנו הם מלח הארץ. אחוז האנאלפביתיות פה קטן בהרבה ממדינות מהן אנחנו מעתיקים את הפרסומות השנונות. אלו שעושות לנו, הקופירייטרים, כאב בטן.

פחות ילדות בנות 13 נכנסות להריון. פחות אחוזים מהאוכלוסייה תולים במטבח שלהם צלחות עם תמונות של אריק שרון, יותר אנשים מתנגדים למלחמה, יותר אנשים היו בחו"ל, יותר יודעים מה קורה בחוץ, כי אנחנו שונאים את מה שקורה אצלנו, פחות אחוזים הולכים לבית תפילה כל שבוע, יש פה יותר טכנולוגיה לאדם, ילדים מתגייסים בגיל 18 הינקותי, ודעתם נפקחת בשנייה, שומעים יותר שפות, פוגשים יותר סוגים של אנשים, יש פה יותר קילו שכל על פחות אנשים. אז למה אפילו בארץ, לא רואים מודעות עם סבטקסטים. עם הומור עצמי. עם שתי שורות טקסט.

כמו :To all those who didn't use durex

happy fathers day

אצלנו הדורקס הוא "קונדום שנשים אוהבות", או פרסום שמדבר בחרמנות של גיל 14.

הטקסט שיגיע ממשרד הפרסום הוא: הלקוח לא אהב, או סימונה מדימונה לא תבין את זה. (אם יש כזו, היא לא בדיוק מתלבטת בין פמפרס לטיטולים. היא מזמן גמרה לחתל, והילדים שלה הם חברים שלנו).

הסבטקסט העצוב בעיני עד מאוד הוא: לתקציבאי, לסופריוויזר, למנהל האשכול, לקריאטיב דירקטור, לקריאטיב פלנר, לאסטרטג, לבעל המשרד, לא היה היה חשק למכור את זה. זה בלי בוקים. בלי ניוזילנד. בלי רם ברוך. ואולי דורש פחות שואו בפרזנטציה ויותר עידון. אז זה אפילו לא הגיע ללקוח.

הכותבת היא מנהלת בית ספר לקופירייטינג ולמקצועות הקריאטיב ACC.

 

לקריאת טורי "הבריף" הקודמים לחצו כאן

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מה שנכון נכון
המאמר נכון בהחלט כי רמת האינטלגנציה בארץ גבוהה מאוד. ולא מדובר פה בעניין של השכלה. בגלל שאנחנו מזלזלים באותה אינטלגנציה של עצמנו - יוצאות הפרסומות העלובות האלו. לגבי הבצפר... כולנו ראינו את התערוכות והעבודות המרשימות שלכם. חיפשתי, חיפשתי, חיפשתי ולא מצאתי שום דבר מפתיע - ובתור פרסומאים אנחנו יודעים שזאת המטרה עדיף ללמוד בלי שום גבולות ושאח"כ יגבילו אותנו במשרדים, מאשר לא ללמוד איך אפילו להגיע לאותן גבולות...
בוגר ACC , מרכז  |  01.11.08
6.
עזבי אותך תרצה...
לכל הבצפריסטים הגאים באשר הם, בעקבות התערוכה "מהוללת" וחסרת האכוהול (האמת, עם עבודות כאלה הייתם צריכים לרסס אותו מהשמיים כדי שאנשים יבינו אותם), אני הייתי מקשיב לאנשים "יודעי דבר" כשהם מדברים, אז תרגיעו. מה גם, אם נלך כמה שנים אחורה, מי שייסד, בנה, הכתיב ויצר את המגמה בסדנת ה:"תן- כותרת- טיפשית- ותוריד- מגוגל- תמונה -לא- קשורה- ונעשה- מזה-מודעה" שלכם, שרק התדרדרה מאז שהיא יצאה בסולו, זאת היא.... יום טוב, אה..
עט עיפרון , קלמר  |  17.09.08
לכל התגובות