אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות המשבר: קבוצות שווי השימוש יורדו

למרות המשבר: קבוצות שווי השימוש יורדו

בכיר באוצר מסר ל"כלכליסט" כי גם אם יבטלו את הפחתת מס הקנייה, התוכנית להורדת גובה קבוצות שווי השימוש של כלי הרכב לא תבוטל

05.10.2008, 07:05 | תומר הדר

"ביטול הפחתת מס הקנייה המתוכנן לא ישפיע על תוכניותינו להוריד את גובה קבוצות שווי השימוש של כלי הרכב", כך מסר ל"כלכליסט" בכיר במשרד האוצר. על פי תוכנית האוצר המקורית, מס הקנייה על רכב חדש עתיד לרדת בתחילת ינואר הקרוב מ־78% ל־75%. הורדת מס הקנייה, בשילוב שינויים בסל המטבעות, עתידים להביא להורדה של גובה קבוצות שווי השימוש.

בתחילת החודש פרסם משרד האוצר צפי לגובה קבוצות שווי השימוש החדשות. כך לדוגמה, תקרת קבוצת שווי השימוש השנייה צפויה לרדת מ־111 אלף שקל ל־105 אלף שקל, ותקרת קבוצת שווי השימוש הרביעית תרד מ־147 אלף שקל ל־139 אלף שקל. יבואן רכב שלא יוריד את מחירי הדגמים בהתאם לגובה קבוצות שווי השימוש החדשות ייאלץ לוותר על מכירה לציי רכב שמהווה כ־70% מכלל מכירת המכוניות החדשות בישראל.

המדינה הרוויחה 8 מיליארד שקל ממסי הרכב ב־2007

לאור המשבר הכלכלי נשמעו לאחרונה קולות שקראו לביטול הורדת מס הקניה, זאת בעקבות סכומי הכסף שענף יבוא הרכב מכניס לישראל. כיום מס הקניה על מכוניות חדשות מהווה חלק ניכר מכלל הכנסותיה של מדינת ישראל. ביטול הורדת מס הקניה עלול להביא לביטול, או "ריכוך" של הורדת גובה קבוצות שווי השימוש. מנתוני האוצר עולה שב־2007 הרוויחה מדינת ישראל שמונה מיליארד שקל ממס קניה על מכוניות חדשות. במחצית הראשונה של 2008, כששוק הרכב הראה סימני צמיחה משמעותיים הכנסות אלה עלו. כך לדוגמה, במאי השנה שלשלה המדינה לקופתה 664 מיליון שקלים ממס קניה לרכב חדש.

"תכנית הפחתת המיסוי היא מהלך ארוך טווח שתוכנן במשך שנים. לא נאפשר בקלות לבטל מהלך שכזה", מסר הבכיר. "בנוסף, סל המטבעות מהווה שיקול לא פחות חשוב מגובה מס הקניה בתחשיב גובה קבוצות שווי השימוש. כפי שהדברים נראים כעת מבחינת סל המטבעות, ייתכן שאפילו נוריד עוד את גובה קבוצות שווי השימוש".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הפחתת מס הקניה =הגברת מכירת רכב= הגדלת בטיחות= הפחתת הוצאות על תאונות
ככל שימשיך המיסוי הגבוה על רכבים , ימשיך המיתון בענף הרכב , הכנסות המדינה ירדו , כלי רכב ישנים ינועו על כבישי הארץ ורמת הבטיחות תרד , כמות התאונות תגדל וההוצאה של המשק על תאונות תגדל. הפתרון : הורדת מיסוי , יוביל להגדלת המכירות והגדלת ההכנסות ממיסים , הגדלת הבטיחות בכבישים , תביא לירידה בתאונות , והקטנת הוצאות המשק על תאונות. לכן המשיכו להמנע מקניית רכב חדש עד שהמדינה תבין ותוריד מיסים.
אילן , דרומי  |  03.12.08
1.
אי הפחתת מיסוי למרות ירידה בשערי המטח
למרות ירידת שערי המטח מעל 20 אחוזים מחיר המכירה לא ירד עקב תשלומי מיסים נמוכים על ידי היבואן המדינה מאפשרת ליבואנים להשאיר מחיר שיקלי יציב למרות שההפחתה במיסוי נכנסת לקופות היבוטנים במקום לקות המדינה על אי ההפחתה במחיר המכונית עצמה בגלל ירידת שערי המטבע חבל לדבר הממונה על ההגבלים היה חייב לתתערב עקב תיאום מחירים לרכבים מטותה דרגת רישוי האוצר יכול היה להתערב בהחתת שווי שימוש ב25 אחוז י
משולם ברזילי , כפר סבא  |  05.10.08