למרות המשבר: קבוצות שווי השימוש יורדו
בכיר באוצר מסר ל"כלכליסט" כי גם אם יבטלו את הפחתת מס הקנייה, התוכנית להורדת גובה קבוצות שווי השימוש של כלי הרכב לא תבוטל
"ביטול הפחתת מס הקנייה המתוכנן לא ישפיע על תוכניותינו להוריד את גובה קבוצות שווי השימוש של כלי הרכב", כך מסר ל"כלכליסט" בכיר במשרד האוצר. על פי תוכנית האוצר המקורית, מס הקנייה על רכב חדש עתיד לרדת בתחילת ינואר הקרוב מ־78% ל־75%. הורדת מס הקנייה, בשילוב שינויים בסל המטבעות, עתידים להביא להורדה של גובה קבוצות שווי השימוש.
בתחילת החודש פרסם משרד האוצר צפי לגובה קבוצות שווי השימוש החדשות. כך לדוגמה, תקרת קבוצת שווי השימוש השנייה צפויה לרדת מ־111 אלף שקל ל־105 אלף שקל, ותקרת קבוצת שווי השימוש הרביעית תרד מ־147 אלף שקל ל־139 אלף שקל. יבואן רכב שלא יוריד את מחירי הדגמים בהתאם לגובה קבוצות שווי השימוש החדשות ייאלץ לוותר על מכירה לציי רכב שמהווה כ־70% מכלל מכירת המכוניות החדשות בישראל.
המדינה הרוויחה 8 מיליארד שקל ממסי הרכב ב־2007
לאור המשבר הכלכלי נשמעו לאחרונה קולות שקראו לביטול הורדת מס הקניה, זאת בעקבות סכומי הכסף שענף יבוא הרכב מכניס לישראל. כיום מס הקניה על מכוניות חדשות מהווה חלק ניכר מכלל הכנסותיה של מדינת ישראל. ביטול הורדת מס הקניה עלול להביא לביטול, או "ריכוך" של הורדת גובה קבוצות שווי השימוש. מנתוני האוצר עולה שב־2007 הרוויחה מדינת ישראל שמונה מיליארד שקל ממס קניה על מכוניות חדשות. במחצית הראשונה של 2008, כששוק הרכב הראה סימני צמיחה משמעותיים הכנסות אלה עלו. כך לדוגמה, במאי השנה שלשלה המדינה לקופתה 664 מיליון שקלים ממס קניה לרכב חדש.
"תכנית הפחתת המיסוי היא מהלך ארוך טווח שתוכנן במשך שנים. לא נאפשר בקלות לבטל מהלך שכזה", מסר הבכיר. "בנוסף, סל המטבעות מהווה שיקול לא פחות חשוב מגובה מס הקניה בתחשיב גובה קבוצות שווי השימוש. כפי שהדברים נראים כעת מבחינת סל המטבעות, ייתכן שאפילו נוריד עוד את גובה קבוצות שווי השימוש".
3 תגובות לכתיבת תגובה