אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: סיטי פס טוענת כי המדינה הסתירה מידע קריטי בנוגע לגשר המיתרים בירושלים צילום: ששון תירם

בלעדי: סיטי פס טוענת כי המדינה הסתירה מידע קריטי בנוגע לגשר המיתרים בירושלים

זכיינית הרכבת הקלה טוענת שהמדינה הסתירה מסמך של אדריכל הגשר, שממנו עולה כי הוא שינה את עמדתו בעניין מבחני העומסים

19.10.2008, 07:05 | גיא מי-טל

נמשכת המחלוקת בין חברת סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים לבין המדינה, בנוגע להעברת האחריות על גשר המיתרים שבכניסה לירושלים. בכתב הגנה לתביעה שהגישה נגדה המדינה, אשר הגיע לידי "כלכליסט", טוענת סיטי פס כי המדינה הסתירה ממנה מידע קריטי בנוגע לבניית הגשר.

המחלוקת בין הצדדים נסובה על קבלת האחריות לגשר, על הנחת מסילת הרכבת הקלה לאורכו ועל בדיקות העומסים שעליו לעבור כדי לוודא שיוכל לשאת את משקל הרכבת, אשר אמורה להתחיל לפעול בספטמבר 2010. המדינה הגישה תביעה לבוררות, והשופט בדימוס מאיר שמגר מונה לבורר בפרשה.

לטענת המדינה, כפי שמופיע בכתב התביעה שפורסם ב"כלכליסט", על בדיקות העומסים להתבצע לאחר הנחת פסי רכבת על הגשר. סיטי פס, לעומת זאת, דורשת לבצע את בדיקות העומסים על הגשר לפני שהיא מתחילה להניח את פסי הרכבת. סיטי פס מצוידת בחוות דעת של חברת הייעוץ ההנדסי SYSTRA, שלפיה לאחר מבחן העומסים צפוי הגשר לסטות כלפי מטה, ורק אז אפשר יהיה לקבע את המסילה. סיטי פס מסרבת לקחת אחריות על הגשר לפני כן.

סיטי פס היתה אמורה לקבל לידיה את האחריות על הגשר לפני חודש וחצי, אך סרבה. בתשובתה לתביעה היא טוענת שהמדינה הסתירה ממנה בכוונה מידע חיוני על הגשר. מדובר במסמך של מתכנן הגשר, האדריכל סנטיאגו קלטרווה, שממנו עולה שהוא שינה את עמדתו בנוגע לסוגיית מבחני העומסים, כך שתהיה דומה לעמדת המדינה. לטענת סיטי פס, מכתבו של קלטרווה הגיע לידי המדינה כבר ב־31 ביולי השנה, אך הוא הועבר לידי הזכיינית רק בחודש ספטמבר, יום לאחר המועד שהגשר היה אמור לעבור לידיה.

סיטי פס טוענת: "מכתבו של קלטרווה, שממנו עולה כי יש לעשות את הבדיקות לאחר הנחת המסילות הוא מכתב 'מבושל', שנועד לשרת את המדינה בתביעה לאחר שנוכחה שלא תעמוד בלוח הזמנים להעברת הגשר". לטענת החברה, בכך ביקשה המדינה להתחמק מתשלום עקב העיכוב במסירת הגשר. "הסתרתו של מכתב קריטי זה היא דוגמה אחת מני רבות לחוסר תום לבה הבוטה של מדינת ישראל".

עלות הקמת גשר המיתרים הסתכמה ב־250 מיליון שקל, וסבלה מעיכובים ומחריגות תקציביות, בדומה לפרויקט הרכבת הקלה כולו.

ממשרד התחבורה: נמסר בתגובה: "טענותיה של סיטי פס הן טענות סרק. מהנדסיה ידעו על עמדת קלטרווה הרבה לפני הוצאת המכתב, גם משיחות שניהלו איתו בהן נאמר כי אין כל מניעה להניח את המסילות כבר עתה".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ובחיפה ככר אחת מסכנה של האוטובוס המטרונית המזורגג הזה, תקועה כבר 3 שנים..
בואו לככר ברחוב רוטשילד, 3 שנים התושבים אוכלים אבק. פשוט בושה על מה נזרק הכסף, כמה מסלולים מטופשים לאוטובוסים, אבל ממשיכים לתלות שם שלטים "רכבת קלה". אשכרה משקרים לציבור ומחייכים. שפכו מאות מליונים על כלום.
יוסי , קרית אליעזר חיפה  |  19.10.08
לכל התגובות