אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אלדין תכפיל את המכירות ל-250 מיליון דולר בתוך 3 שנים" צילום: אוראל כהן

"אלדין תכפיל את המכירות ל-250 מיליון דולר בתוך 3 שנים"

כך אמר יו"ר החברה במסיבת עיתונאים הבוקר. בהקשר להצעת הרכש לחברה תמורת 14.5 דולר למניה אמר מרגלית כי הוא "מעריך שהחברה שווה יותר, הרבה יותר"

19.10.2008, 12:49 | תומר קורנפלד
"אלדין של היום היא חברה חדשה לחלוטין ושמה לה יעד להגיע למכירות של 250 מיליון דולר בתוך שלוש שנים, בהשוואה ל-106 מיליון דולר מכירות בשנת 2007", כך אמר היום ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין במסיבת עיתונאים לאחר פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי.

אלדין היא חברה ותיקה בת 23 שנים שפועלת בשני תחומי פעילות. התחום המסורתי שלה הוא תחום ה-Software DRM. במגזר זה, שעל בסיסו נוסדה החברה, מספקת אלדין פתרונות כנגד העתקה לא חוקית של תוכנה ולקוחותיה הן יצרניות ומפתחות תוכנה. בהמשך, נכנסה אלדין לתחום ה- Enterprise Security שבו מאפשרת אימות וזיהוי משתמשים ברשתות ארגוניות.

המשבר של אלדין במחצית הראשונה של 2008 בא לאחר ששנת 2007 הייתה שנה שיא עבור חברת פתרונות האבטחה עם מכירות של 106 מיליון דולר ורווח של 17.6 מיליון דולר. כמו כן, באותה שנת שיא ייצרה אלדין יותר מ-22 מיליון דולר מפעילות שוטפת. עם זאת, שנת 2008 התחילה ברגל שמאל עבורה החברה שהורידה במשך שני רבעונים ברציפות את תחזית ההכנסות והרווח לשנה.  

ינקי מרגלית. אופטימי, צילום: אוראל כהן ינקי מרגלית. אופטימי | צילום: אוראל כהן ינקי מרגלית. אופטימי, צילום: אוראל כהן

מרגלית הסביר ששנת 2008 דומה באופייה למשבר של אלדין בשנת 2000-2003 שבו רווחיותה של החברה נפגעה, אך באמצעותה יצאה מחוזקת מן המשבר והמשיכה לצמוח. בעוד שאת המשבר הקודם עברה אלדין על פני 4 שנים, מרגלית מציין שאלדין של היום כבר עברה את המשבר, והדבר כבר בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברה שפורסמו בסוף השבוע שעבר. אלדין רשמה ברבעון הכנסות שיא של 31.7 מיליון דולר ורווח של 2.9 מיליון דולר, הרבה מעל הערכות האנליסטים.

במסיבת העיתונאים הציג מרגלית את גלגולה של חברת אלדין מיום היווסדה עד היום. "אלדין היא כמו תינוק מפגר שהתחיל את החיים שלו מאוד קשה. היא נוסדה בשנת 1984 ולקח לה 11 שנים כדי להגיע ל-25 מיליון דולר מכירות בשנת 1995. מרמת המכירות הזאת, לקח לנו 7 שנים נוספות עד 2002 כדי להגיע ל-50 מיליון דולר מכירות. מנקודה זו לקח לנו 5 שנים עד שנת 2007 כדי להכפיל את המכירות ל-100 מיליון דולר". מרגלית מצידו מציג את החזון של החברה לשנים הקרובות להגיע ליעד מכירות של 250 מיליון דולר בתוך שלוש שנים עם שיעור רווח נקי של 15%. מרגלית אף ציין שבחברה מאוד חדורים להגיע ליעד, ושזה המסר שהוא משדר ללקוחותיו בכל אימייל שהוא שולח כשהוא חותם עליו עם הכיתוב: "See You in 250".

כדי להגיע ליעד, אלדין ביצעה ברבעון השלישי של השנה שתי רכישות משמעותיות. רכישת קו המוצרים של SafeWord תמורת 65 מיליון דולר היא המהלך המשמעותית שהפך את אלדין לחברה עם קצב מכירות רבעוני של 40 מיליון דולר. ואפשר לה להעלות את תחזית ההכנסות השנתית לרמה של 124-134 מיליון דולר. מרגלית גם התייחס למשבר הגלובלי בשווקים לאחרונה וציין שבאלדין כמעט ולא הרגישו אותו. נרשמו אמנם האטה של קצב ההזמנות, ראו לקוחות שמתקשים לעמוד בהתחייבויות ובנקים שמצמצמים פרויקטים, אך למרות זאת, החברה הצליחה לעמוד ביעדים. בהקשר זה, מציין מרגלית המשבר מאט את הגידול העתידי הפוטנציאלי של החברה.

מרגלית לא פסח במסיבת העיתונאים על מאבק השליטה בחברה והסביר שהירידה במחיר המניה, הפכה את אלדין ליעד להשתלטות מצד קרן וקטור. "מי שרואה את הגרפים של החברה, מבין שאלדין הופכת להיות הרבה יותר אטרקטיבית לכל פונה פוטנציאלית". מרגלית גם התייחס להצעת הרכש המתוקנת של קרן וקטור לרכישת החברה תמורת 14.5 דולר למניה המשקף לחברה שווי של 200 מיליון דולר. "אני מאמין שהחברה שווה הרבה יותר בסדרי גודל ממה שהציעו לה עד היום", הוא אומר ומסביר שבאלדין יש בעלי מניות והמשקיעים הם לא טיפשים ומסביר שהאסטרטגיה של אלדין מוכיחה את עצמה כמצליחה ליצירת ערך עבור בעלי המניות. בהקשר זה מציין מרגלית, כי הלילה הוא טס לחו"ל כדי להיפגש עם 5 בעלי המניות הגדולים בחברה המחזיקים ביותר מ-50% מהחברה.

בכוונתו של מרגלית להציג להם את האסטרטגיה של החברה ולשמוע את דעתם וכוונותיהם לגבי השקעתם בחברה. "אחרי הכול, מי שצריך להחליט מה יהיה עתידה של אלדין, הם המשקיעים", הוא אומר.

תגיות