אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות ירידת מחיר הדלק: חברות ההייטק לא מסירות את מגבלות הקילומטראז' צילום: בלומברג

למרות ירידת מחיר הדלק: חברות ההייטק לא מסירות את מגבלות הקילומטראז'

חברות שהטילו מגבלות על עובדיהם עם חציית מחיר הדלק את קו שבעת השקלים לפני מס' חודשים, לא ממהרות לבטלן כעת, כשהמחיר ירד מתחת ל-5.5 שקלים. מנהל צי רכב: "המצב הכלכלי מחייב להמשיך בצעדי התייעלות"

03.11.2008, 19:11 | ליאור גוטמן

מחיר ליטר בנזין ירד בתחילת נובמבר ב־13%, אך למרות זאת, חברות ההייטק מסרבות לבטל את הגבלות הנסיעה שהטילו לאחרונה. מבדיקת "כלכליסט" עולה, שהסיבה היא ככל הנראה חששם של מנהלי החברות ממיתון קרב.

לפני כארבעה חודשים, כאשר מחירי הדלק עברו את מחסום שבעת השקלים לק"מ, החלו חברות הייטק רבות להוריד את מכסת הקילומטראז' לכל עובד. כיום, לאור ירידת מחיר הדלק ל־5.49 שקלים לליטר, עתידות הוצאות הדלק שלהן להצטמצם משמעותית ובצי רכב שמונה מאות מכוניות עשויות ההוצאות להצטמצם במיליוני שקלים. "מגבלת הקילומטרים הוטלה עלינו כשמחירי הדלק עלו, אך כעת, כשהמחירים ירדו בחזרה לרמה סבירה, גם המגבלה צריכה לרדת", מתמרמר מהנדס תוכנה בחברת הייטק באזור המרכז.

לדברי נעם קום, יו"ר פורום 'נוהגים הייטק', המאגד 60 מנהלי ציי רכב של חברות הייטק, "נושא צריכת הדלק לא ירד מסדר היום". לדבריו, "המצב הכלכלי הקשה מחייב את חברות ההייטק להמשיך בצעדי התייעלות, לרבות שמירה קפדנית על טווחי נסיעה. מחירי הדלק צנחו עקב ירידת ביקוש לדלק בארצות הברית. תחזיות עתידיות לא מנבאות ירידה נוספת במחירי הדלק".

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
למס' 23 - ההייטקיסט
אני עצמאי כבר 20 שנה, כן זה שדיברת עליו. מעולם בכל שנותי לא העלמתי אגורה, מקסימום דפקתי את מס הכנסה כהשכנסתי חשבונית על ציוד משרדי בשויי 150 שקל, שקניתי לילד שלי.. לעומת זה המגזר שלך נהנה מהטבת רכב ששווה מאות מליונים למדינה, מה שאומר שבצורה עקיפה/ישירה אני ממן את הרכב הצמוד שלך מכספי המיסים שלי. אין לי שום דבר נגד ההייטקיסטים, להיפך. אני מאמין שההייטק הוא העתיד של המדינה ואני בעד שתרוויח משכורת שמנה, אבל את הרכב תקנה ותממן מכיסך וכך גם את הדלק שאתה צורך היום ללא הגבלה. אני בניגוד לך בכל נסיעה ברכב מחשב היטב מראש ומנסה לשלב כמה משימות בכל נסיעה, ואתה לעומת זאת לא דופק חשבון ויכול ליסוע 100 ק"מ כדי לעשות לקנות מוצר שנמכר ב- 50 ש"ח יותר זול מאשר במקום אחר.
אריק , צפון  |  04.11.08
28.
הגבלת דלק וקילומטראז' מצוין.
אני לא מסתכל בהיבט כלכלי אלא יותר בגלל עומס ופיקוק בכבישים. אין הצדקה שכל עובד שממומן ברכב ובדלק של החברה יגיע למקום עבודתו שהוא לבד ברכב. עובד שהיה צריך לשלם מכיסו את הדלק היה חושב פעמיים אם לנסוע עם הרכב לעבודה. מחדרה עד גדירה כל הכבישים פקוקים.
קפרוביץ זאב , קצרין  |  03.11.08
27.
מי שקיבל רכב חברה - נדפק
צריך לעשות תחשיב קטן, בשביל לבדוק האם אכן בעלי רכבי-החברה נדפקו: מי שקיבל מאזדה 3, העלות למעביד היא כ- 2,500 ש"ח בגין ליסינג (לא כולל מע"מ תשומות עליו החברה מתקזזת) וכן הוצאות דלק של כ- 1,500 ש"ח בחודש (יחס צריכת דלק 1:10, לפי 100 ק"מ בממוצע ליום, מחיר דלק 6 ש"ח - שוב ללא מע"מ תשומות). סה"כ עלות למעביד כ- 4,000 ש"ח. העובד משלם כ- 800 ש"ח בנטו שווי שימוש. המעביד יכול לבקש מהעובד לצמצם את הביזבוז של הדלק (ואכן בד"כ יש ביזבוז - טבע האדם כשמקבלים משהו בחינם), אך אל למעביד לשכוח כי העובד משלם למ"ה בגין הרכב הנ"ל, וכן, הרכב מהווה תחליף להכנסה ברוטו, שהיה מקבל לולא קיבל רכב - כ- 3,000 ש"ח בממוצע בברוטו - כ- 1,500 ש"ח בנטו. לסיכום: עלות מעביד 4,000 ש"ח, עלות לעובד 2,300 ש"ח (לא לשכוח שהמעביד מקבל הכרה בהוצאות הרכב, בניכוי עודפות שהוא בד"כ משלם על רכב כזה).
שחר , תל אביב  |  04.11.08
לכל התגובות