אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה: לבטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות לבטיחות בדרכים צילום: עמית שאבי

ועדת הכלכלה: לבטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות לבטיחות בדרכים

לדברי יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, ח"כ ארדן: "הקיצוץ המתוכנן יגרום בוודאות למוות ולפציעה של אזרחי ישראל". מנכ"ל הרשות: "המשמעות המיידית של הקיצוץ היא קריסה טוטאלית"

04.11.2008, 15:17 | שאול אמסטרדמסקי

ועדת הכלכלה קוראת לראש הממשלה ולשר התחבורה לבטל את הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2009. כך סוכם היום (ג') בתום ישיבה של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה בנושא המאבק בתאונות הדרכים.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ גלעד ארדן, אמר במהלך הדיון, כי "הקיצוץ יגרום בוודאות למוות ולפציעה של אזרחי ישראל ויפגע באופן משמעותי בפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הוכח בעולם שכשהממשלה והפרלמנט לקחו את הנושא והציבו אותו בראש סדר העדיפויות, ניתן היה להפחית את כמות התאונות והנפגעים בכ-50%".

בפתח דבריו תקף ארדן את שר התחבורה, שאול מופז, ומנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, שלא הופיעו לדיון ואמר כי "אין הרבה נושאים שיש להם השלכה גדולה כל כך על חיי אדם כמו לנושא זה".

מנכ"ל הרשות, יאיר דורי, אמר בדיון כי "המשמעות המיידית של הקיצוץ היא קריסה טוטאלית, פגיעה באמון של הגופים שאנחנו עובדים איתם ופיטורי עובדים בגופים אלו. כבר עכשיו הודיע משרד החינוך כי פרויקט החינוך לבטיחות בדרכים יבוטל".

נציג אגף התקציבים, אודי אדירי, אמר בתגובה לדברים, כי בראיית האוצר אין זה ראוי שכסף שמועבר על ידי הרשות מחליף תחומי אחריות של גופים אחרים, דוגמת המשטרה ומשרד החינוך. לדבריו, באמצעות שיתוף פעולה בין הגורמים ניתן למנוע חלק מן הקיצוצים בכוח האדם, חרף הקיצוץ התקציבי המתוכנן.

לאחר הדיון אמר ח"כ ארדן ל"כלכליסט", כי לדעתו על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להיות גוף עצמאי לחלוטין מבחינה תקציבית ומבחינת תחומי אחריותה וסמכויותיה. לדבריו, על הרשות להיבדל הן ממשרד האוצר והן ממשרד התחבורה, על מנת שהיא תוכל לשמש כגוף המקצועי היחידי שקובע מדיניות בתחום הבטיחות בדרכים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לא לבטל חארת כולנו נעבור קורס נהיגה 3 פעמים בשנה לממן אותם
מה בדיוק יוצא ממנו חוץ מזה שכל המדינה הולכת כל שנתיים לקורס בבזבוז אדיר של משאבים?? כדי להצדיק את עצמם פיתחו שיטת נקודות שעל חגורה או פלאפון מקבלים יותר נקודות מאשר על מעבר באדום. למה?? כי זה מה שהם יודעים לתפוס... לחזור לשפיות ולבטל את כל המוסד הזה.
גוף מיותר וארכאי  |  18.10.09
2.
אסור לתת יד לביטול הוראת החינוך לבטיחות בדרכים בתיכונים
במסגרת הקיצוץ עליו הצביעו חברי הממשלה היוצאת לתקציב 2009 - שלא אושר ,גרעו כ -200 מיליון ש"ח מהרשות הלאומית בניגוד לחוק הרשות שמחייב את האוצר עד 2012, בתכנון נפגע התקציב לאכיפה- באגף התנועה ובחינוך לבטיחות בדרכים בתיכנים בלבד!! לא צריך דימיון מודרך כדי לבחון שהקיצוץ היה פוליטי ונעד לפגוע בסיכויי מופז, שר התחבורה בפראיימריז מול ליבני , כשרוני בר -און יושב על הברז. מה איכפת לו קהקורבנת בדרכים - האם הוא מבין בכלכלה? תחשיב של כלכלינים לגבי הקטל בדרכים שנעשה מצביע על נזק כספי של 4.7 מיליון ש"ל להרוג צעיר . תקציב כל מערכת החינך בתיכונים עלותה מניעת 5 הרוגים בסה"כ. זאת רצה בר-און לקצץ. רק שיזכרו כל מי שמאשרים תקציב ללא החינוך לבטיחות בדרכים זאת: אין אף לא לאחד חסינות כנד היפגעות. אמנם אין סטטיסטיקה של תאונות שנמנעות , אך ללא ספק הדרך העיקרית להורדת עקומת תאונות הדרכים עוברת דרך החינוך של שינוי תרבות ההתנהגות הן של הולכי הרגל, הן של הנסעים ברכב והן של הנהגים (לגבי רוכבי הדו גלגלי - אין פתרון בנהיגה עצמה והאופציה היחידה החינוכית היא לנסות ולשכנע את הנערים באי כדאיות העליה מלכתחילה על כלי משחית אלו...-וגם כאן יש לנו הצלחה .....). תוכנית הלימודים במערכת החינוך מעוגנת בוועדת שיינין ואת תוצאותיה ניתן לראות רק לאורך תקופה ממושכת - והיום לצערי מחפשים פתרונות אינסטנט.
נילי  |  01.03.09
1.
אסור לקצץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים .
תאונות הדרכים היא המלחמה האמיתית של מדינת ישראל, יש לעשות הכל למניעת תאונות הדרכים. קיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וקיצוץ תקציב חינוך לבטיחות, וקיצוץ רשות אכיפת חוקי התנועה תעלה את מפלס תאונות הדרכים לגבהים שעדיין לא הכרנו. במשרדי האוצר יש שפע של שמנת שאפשר לקצץ, קחו תקציבים משם.
קפרוביץ זאב , קצרין  |  04.11.08