אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות קריסת המניות, המיתון והאבטלה: יהיו קמעונאיות שיתחזקו מהמשבר צילום: בלומברג

למרות קריסת המניות, המיתון והאבטלה: יהיו קמעונאיות שיתחזקו מהמשבר

בסטנדרד אנד פור'ס צופים שבקיץ 2009 יחל גל פשיטות הרגל בענף הקמעונאות, אבל כמובן שישנם יוצאי דופן שצפויים דווקא לשגשג

12.11.2008, 08:54 | סטאנדרד אנד פור'ס, מיוחד לכלכליסט

מדד אמון הצרכנים בארצות הברית צנח בחודש שעבר לשפל של 38 נקודות, לאחר שרק בספטמבר הוא עמד על 61.4 נקודות. קשה להאמין, אבל רק לפני שנה עמד המדד על 99.5 נקודות. מדד אוקטובר הצליח לאכזב אפילו את הפסימיסטים, שהעריכו שהוא יעמוד סביב 52 נקודות. מה יכולות החברות הקמעונאיות ללמוד מהמדד חודש וחצי לפני חג המולד? "הנתון המאכזב הזה מוסיף קושי לעונת החגים המאתגרת ממילא", סבור דיוויד ויס, הכלכלן הראשי של חברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס.

"התנודתיות בשוק המניות, קריסת הבנקים, שיעור האבטלה ואפילו הבחירות לנשיאות - כל אלה משפיעים על הרגלי הצריכה", מסבירה מארי דריסקול, העומדת בראש הצוות העוקב אחר המניות הקמעונאיות בסטנדרד אנד פור'ס. "לכך יש להוסיף את הצטמקות החיסכון הפנסיוני, ירידת ערך הנדל"ן והלחצים האינפלציוניים - שמרסנים אפילו את הקונים הנלהבים ביותר".

דריסקול מציינת לדוגמה את ענף הביגוד, שבו נדירים הם הפריטים אשר הצרכנים מוכנים לרכוש בכל מחיר. לכן, בחברת המחקר סבורים שכל עוד ידבקו הסוחרים בתמהיל הסחורה הנוכחי, תהיה ירידה במכירות.

התיאוריה של ויס היא שרוב הקמעונאים פושטים את הרגל בתחילתה של תקופת ההתאוששות. זאת, לאחר שכילו את כוחם בתקופת ההאטה ולא שרדו מול הגופים בעלי ההון הרב יותר. מכיוון שנקודת השפל תהיה לדעתו ברבעון הראשון של שנת 2009, גל פשיטות הרגל צפוי בחודשי הקיץ והסתיו של אותה שנה. בטבלה רשומות החברות אשר לדעת סטנדרד אנד פור'ס גם ישרדו את המיתון, וגם צפויות לשגשג בהמשך הדרך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות