אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי ההיי טק משהים הזמנות של טויוטה קורולה

עובדי ההיי טק משהים הזמנות של טויוטה קורולה

העובדים דרשו את עיכוב מסירת המכוניות עד להגעתו של דגם חדש. הדגם המשווק כיום בארץ הוא בעל תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית, העלולה לגרום טלטלות בעת העברת הילוכים

16.11.2008, 18:07 | ליאור גוטמן

ההמתנה לטויוטה קורולה אוטומטית גורמת ללקוחות להשהות הזמנות. ל"כלכליסט" נודע מפי קציני רכב כי עובדי חברות היי טק, שהיו אמורים לקבל טויוטה קורולה חדשה, דרשו מקציני הרכב לעכב את מסירת המכוניות עד להגעת דגם חדש.

טויוטה קורולה המשווקת כיום בישראל מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית. מדובר בתיבה ידנית בעלת מצמד שמצוידת במנגנון שמבצע את החלפות ההילוכים והלחיצה על המצמד עבור הנהג. היתרון של תיבות הילוכים אלה הוא צריכת דלק דומה לזו של מכונית ידנית. החיסרון הוא אופי פעולה בלתי מהוקצע שעלול להתבטא בטלטלות בעת העברת הילוכים בידי נהג לא מנוסה.

על פי בכירים בענף הליסינג, קורולה אוטומטית "אמיתית" צפויה להגיע לישראל בפברואר הקרוב. בשלב זה טרם הובהר האם בקורולה האוטומטית תותקן מערכת בקרת יציבות אלקטרונית. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, סרבו להגיב לידיעה.

על פי מחירון הרכב של לוי יצחק, טויוטה קורולה רובוטית מאבדת בשנה כ15% ממחיר המחירון, אולם בהתבסס על ניסיון העבר לא מן הנמנע שהדגם הרובוטי יסבול מירידת ערך עקב חוסר ביקוש. מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר נרכשו בארץ 11,123 קורולות רובוטיות, הן ללקוחות פרטיים והן לציי רכב.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
כמה עצות מועילות לעלי קורולה רובוטית
ראשית עליכם להבין שזהו "רכב ידני" עם בקרה חשמלית על הקלאצ', מעבר הילוכים חלק כמו ברכב אוטומטי רגיל לא יהיה כאן. אבל, יש הרבה מה לעשות ואפשר להמנע כמעט לגמרי מרוב "הבעיות" שנתקלים בהן, זה דורש מעט הסתגלות, תרגול והבנה. 1. לא כדאי לנהוג במצב E, הרכב מתנהג כמו עגלה. למי שרוצה מצב אוטומטי, שיעבור למצב Es מייד עם תחילת הנסיעה (כל התנעה מחדש). 2. כשנוהגים במצב E או Es, אל תתנו לרכב להחליט על העלאת הילוך, תמשכו עם הגז ותרפו מעט לפני שמרגישים שההילוך עומד לעלות. זה יגרום לרכב להעלות הילוך, כמעט בלי הטילטול המעצבן שכולם מתלוננים עליו. במהירויות גבוהות אין צורך בטריק הזה. 3. כשגולשים לעצירה, אל תתנו לרכב להוריד לקראת העצירה המלאה את ההילוכים מהר, תורידו לשלישי ואח"כ שני תוך כדי גלישה לעצירה, זה גם מאריך את חיי הבלמים וגם מחליק את העצירה. 4. עדיף לנהוג במצב ידני M כמו באוטו ידני, לאלה שזוכרים מה זה, תגלו מחדש את חווית הנהיגה. כאשר עולים הילוך מומלץ להוריד את הרגל מהגז לפרק זמן קצר (כמו בידני), זה מונע את הטילטול. 5. זינוק בעלייה - נקודה כואבת, בעליות בינוניות +, בכדי למנוע את ההדרדרות המפחידה אחורה עד שהקלאטצ' תופס יש לעזוב את דוושת הבלם ומייד ללחוץ שוב ואז רק לעבור לדוושת הגז. כשמתרגלים לזה ניתן לזנק כמעט בכל עליה ללא בלם היד. בהצלחה!
אנונימי  |  23.08.09
לכל התגובות