אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
3 מיליארד דולר יושקעו בפרויקט מטרו בגדאד צילום: בלומברג

3 מיליארד דולר יושקעו בפרויקט מטרו בגדאד

העירייה הזמינה חברות זרות לגשת למכרז להקמת הרכבת התחתית, שתשמש כמיליון נוסעים בשנה. נכון להיום מחזיקה עיריית בגדד בתוכניות להקמת מטרו שנכתבו בתחילת שנות ה-70

19.11.2008, 23:39 | דורון פסקין
עיריית בגדאד הזמינה חברות בינלאומיות למכרז להקמתו של פרויקט "מטרו בגדאד". ההשקעה בפרויקט, שנחשב לחיוני עבור העיר, מוערכת בכ-3 מיליארד דולר. כשתוקם, אמורה הרכבת התחתית לשרת כמיליון נוסעים בשנה. הפרלמנט העיראקי כבר אישר את הסכום הדרוש לשם מימון הפרויקט.

מאז הדחת שלטון הבעת' והפסקת הסנקציות הבינלאומיות בשנת 2003, הוצפו כבישי בגדאד בכלי רכב. הדבר יוצר לחץ אדיר על מערכת הכבישים, שאינה מסוגלת להתמודד עם העלייה המהירה במספר כלי הרכב. הבעיה הוחמרה עוד יותר בשנה האחרונה, נוכח הקמת מחסומים וחומות הפרדה בתוך העיר לשם מניעת מקרי אלימות על רקע עדתי.

הפרויקט יכלול שני קווים תת קרקעיים. הקו הראשון, באורך 18 קילומטרים, ייצא מהרובע השיעי סאדר במזרח העיר, יעבור דרך המרכז והצפון ויגיע עד הרובע הסוני, אעדמיה. לאורך קו זה יוקמו 20 תחנות. הקו השני, באורך 21 קילומטרים, ייצא מדרום בגדאד לעבר מרכז העיר ובעיקר רובע קראדה, ויחצה את נהר החידקל לעבר השכונות המערביות של בגדאד.

בכיר בחברת מסילות הברזל של עיראק מסר כי הפרויקט יוקם בשלושה שלבים, שהראשון בהם יכלול את הקמת הקו משכונת סאדר. לכשתושלם הבנייה אמורה הרכבת התחתית לנוע במהירות של עד 90 קמ"ש.

נכון להיום מחזיקה עיריית בגדד בתוכניות לפרויקט מטרו שגובשו בתחילת שנות ה-70. עם זאת, המשטר הקודם ביטל את התוכניות להקמת הפרויקט עד אחרי מלחמת עיראק- איראן, בין השנים 1980 -1988. על כן, עיריית בגדד מבקשת כעת לעדכן את התוכניות, בסיוען של חברות זרות.

הכותב הוא מנהל מחלקת מחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים

תגיות