אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מופז מול בר-און: הממשלה תכריע ביום א' לגבי עתידה של הרכבת המהירה לי-ם צילום: עטא עוויסאת

מופז מול בר-און: הממשלה תכריע ביום א' לגבי עתידה של הרכבת המהירה לי-ם

משרד האוצר התנגד להמשך בניית הקו בשל עלותו ואילו משרד התחבורה מבקש להמשיך בבנייה. ההכרעה הועברה לממשלה לאחר שנערכה בדיקת כדאיות שתוצאותיה אינן חד משמעיות

26.11.2008, 22:49 | גיא מי-טל
 תוצאות בדיקת כדאיות כלכלית שנערכה לאחרונה על ידי משרד התחבורה והאוצר היו אמורות להכריע את גורלו של קו הרכבת המהיר לירושלים A1, אולם ההכרעה עוברת ביום ראשון לידי הממשלה, לאחר שמשרד האוצר התנגד להמשך הקמת הקו ואילו משרד התחבורה מתעקש לקיימו.

בנייתו של הקו הופסקה לאחר שהתברר כי העלויות האמיתיות של השלמת הקו עשויות להגיע ליותר מ-7 מיליארד שקל, בהשוואה לאומדן מקורי של כ-3.5 מיליארד שקל. זאת בשעה שהקו כלל לא עמד במבחן הכדאיות הכלכלית, אותו קריטריון המשמש לקבוע סדרי עדיפויות בביצוע פרויקטים תחבורתיים.

עם זאת, הקמת הקו המהיר לירושלים זכה לאישור הממשלה כבר בשנת 2003 בשל החשיבות הסמלית של חיבור עיר הבירה לתל אביב ברכבת מהירה.

 לאחר שהושקעו בו כחצי מיליארד שקל, הופסקו העבודות על הקו ובין משרד התחבורה לאוצר הוחלט כי תוצאות בדיקת כדאיות כלכלית יכריעו את עתידו. הוסכם כי אם התוצאות יהיו טובות מאלה שנמצאו בבדיקה שנערכה ב-2003 יאושר הקו. כעת, עם השלמת הבדיקה, התעוררה מחלוקת נוספת שכן באחד המשתנים שנבדקו היו התוצאות טובות יותר, אך במשתנה אחר, שכלל את העלויות האמיתיות של הפרוייקט, היו התוצאות רעות.

מופז אמר אתמול כי "את קו הרכבת לעיר הבירה ירושלים לא צריך למדוד רק בפרמטרים כלכליים, כי מדובר בפרוייקט בעל חשיבות סמלית ולאומית".

תגיות