אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופטימיות בארה"ב? מכירות "יום שישי השחור" עגומות פחות מהצפוי צילום: רויטרס

אופטימיות בארה"ב? מכירות "יום שישי השחור" עגומות פחות מהצפוי

המכירות הקמעונאיות הסתכמו ב־10.6 מיליארד דולר, עלייה של 3% מ־2007. בשנה שעברה עלו המכירות ביותר מ-8% ביחס לשנה הקודמת

30.11.2008, 19:28 | בלומברג

היקף המכירות הקמעונאיות בארצות הברית ביום שישי האחרון ("יום שישי השחור" שבו נפתחת עונת המכירות לחג המולד) עלה ב־3% בהשוואה ליום המקביל אשתקד, הצמיחה הנמוכה ביותר במכירות בשלוש השנים האחרונות. אך למרות הצמיחה הנמוכה יחסית השנה, כמה מהקמעונאים מרוצים מנתוני המכירות לנוכח התחזיות הכלכליות הקודרות.

לפי נתוני חברת המחקר שופר טראק, המכירות הקמעונאיות ביום שישי הסתכמו ב־10.6 מיליארד דולר, העלייה השנתית הקטנה ביותר מאז 2005, אז ירד היקף המכירות ב־0.9% בהשוואה ל־2004. בשנה שעברה עלה היקף המכירות ב־8.3% לעומת 2006. "בינתיים הכל טוב", אמר קרייג ג'ונסון, נשיא חברה מקונטיקט העוסקת בייעוץ לקמעונאים. "השאלה עכשיו היא כמה מהמומנטום נצליח לשמר בסביבה הכלכלית הקשה שאנחנו חווים כיום", הוסיף.

קונים אמריקאים ממתינים בתור ב"יום שישי השחור". ממוצע קנייה של 616 דולר, צילום: רויטרס קונים אמריקאים ממתינים בתור ב"יום שישי השחור". ממוצע קנייה של 616 דולר | צילום: רויטרס קונים אמריקאים ממתינים בתור ב"יום שישי השחור". ממוצע קנייה של 616 דולר, צילום: רויטרס

הקמעונאים יודעים שהמכירות בעונת חג המולד עשויות להגיע לשליש מהיקף המכירות השנתי. לכן הם יוצאים במבצעי הנחות מוקדמים, המיועדים למשוך את הלקוחות שנפגעו מירידת ערך הבתים, מקריסת שוק המניות ומהעלייה בשיעור האבטלה.

 

לפי הערכות, המכירות בחנויות שפתוחות לפחות שנה עשויות לעלות ב־1% בלבד בחודשים נובמבר ודצמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הצמיחה הנמוכה ביותר מאז 2002. כמו כן, ממוצע סכום הקנייה לקונה עשוי לרדת ל־616 דולר, 29% פחות מאשר ב־2007.

 

בתוך כך נערך מספר שיא של חנויות מקוונות ליום שני הווירטואלי (Cyber Monday) החל היום בארה"ב. אף שמספר החנויות המקוונות עלה ב־2008 ב־12%, הכנסותיהם עתידות לעלות במקרה הטוב ב־10%, זאת לעומת זינוק של 21% בשנה שעברה, אז גרפו 733 מיליון דולר ביום אחד.

תגיות