אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות המבצעים: ירידה של 33% במסירות כלי רכב בנובמבר צילום: תומר הדר

למרות המבצעים: ירידה של 33% במסירות כלי רכב בנובמבר

יובל בן זאב מכלל פיננסים: חברות הליסינג ממתינות לקביעת קבוצות שווי השימוש, השוק הפרטי מחכה לירידת מחירים

02.12.2008, 17:28 | ליאור גוטמן

מבצעי סוף העונה לא הרשימו יותר מדי את רוכשי המכוניות החדשות: לפי ההערכות בענף, מספר מסירות כלי הרכב בחודש שחלף הסתכם בכ-11 אלף - ירידה של כ-33% לעומת החודש המקביל אשתקד.

לפי ההערכות, בנובמבר נמסרו 1,000 כלי רכב מדגם מאזדה, 950 מדגם טויוטה, 210 מדגם דייהטסו, 600 מדגם שברולט, 330 מדגם סובארו, 700 מדגם פולקסווגן, 600 כלי רכב מסוג הונדה, 75 כלי רכב מדגם ב.מ.וו, ו-110 כלי רכב מדגם קרייזלר/ג'יפ

מסירות כלי רכב בנובמבר (הערכות) מסירות כלי רכב בנובמבר (הערכות) מסירות כלי רכב בנובמבר (הערכות)

"בדומה לאוקטובר, גם נובמבר הסתמן כחודש של המתנה: חברות הליסינג מחכות לקביעת תקרות קבוצות שווי השימוש, והשוק הפרטי מחכה לירידת מחירי המכוניות", אומר יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז'.

לדבריו, נושא רכישות הרכב על ידי חברות הליסינג עומד בפני פתרון, עם ההכרה שמחירי המכוניות החדשות יישארו על כנם או אף יעלו בינואר הקרוב: "מחירי החכירה יעלו בתחילת השנה ב-20%, ועליית שערי המטבע בשבועות האחרונים תשלח החודש לקוחות חדשים לאולמות המכירה. לקוחות יבינו שלא יהיה הבדל בין מחיר מכונית חדשה בדצמבר 2008 לבין מחירה בינואר 2009".

אל דעתו של בן זאב מצטרף ירון גורטלר, מנהל השיווק של UMI, יבואנית שברולט: "היה חודש לא פשוט. חברות הליסינג דוחות את רכישות הרכב לינואר. מחירון המשומשות כבר ירד ושערי המטבע ימנעו מבצעי הנחות בתחילת 2009".

בני רוטברג, מנהל מותגי קרייזלר וג'יפ בחברת מכשירי תנועה, מסביר שלקוחות החלו להבין שמחירי המכוניות לא יופחתו כצפוי: "אני חותם על היקף מסירות דומה בשנה הבאה - אנשים חזרו להתעניין. זה כבר לא השיתוק שהיה בסוף החגים".

יש לציין שעל אף הירידה בהיקף הפעילות, ענף הרכב צפוי לרשום שיא שנתי חדש עם כ-200 אלף מסירות. לשם השוואה, ב-2006 נמסרו כ-149 אלף מכוניות חדשות, וב-2007, הנחשבת שנת השיא של הענף, נמסרו כ-191 אלף מכוניות חדשות. זאת, בתקופה בה לא נרשמו משברים כלכלים או מבצעי מכירה אגרסיביים מצד יבואני הרכב.

"מלאי היבואנים מתפקע - בתחילת 2009 יימסרו ללקוחות מכוניות שמחכות זה כמה שבועות באחסון. משלוחי המכוניות החדשות יגיעו רק לקראת אפריל", מסכם בן זאב. 

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
רכב ואופנוע
אין ספק שעכשיו זה הזמן הכי לא טוב לקנות בו רכב. יחד עם כל המבצעים על המחירים היבואן עדיין עושה עלינו רווח ואנחנו נצא בהפסד. שוק האופנועים סופג גם הוא מכה אם כי מכירות של קטנועים כמו הונדה דילן וג'וירייד עלו בחודשים האחרונים. ייתכן והמחיר הנמוך שלהם אטרקטיבי יותר ופונה לקהל רחב יותר.
איציק , כפ"ס  |  04.12.08
7.
אני לא מבין למה מחירי הליסינג יעלו ב-20%?
מישהו מוכן להסביר למה מחירי הליסינג צפויים לעלות ב-20% בינואר? הרי הדולר היורו והיין שווים לרמה שהיו בינואר 2008. אני לא מקבל הסבר זה. האם העלאת המחירים היא בגלל קשיים פיננסיים אחרים של חברות הליסינג? האם זה ספין תקשורתי שחברות הליסינג מפיצות כדי לזרז קונים? האם יש כאן קרטל?
א , ירושלים  |  03.12.08
6.
ל - 3 אני רואה אתה לחוץ מוות.... מה קרה?
אגדה אל שערי המטבע כבר שמענו... (לפני שנה יין היה הרבה יותר נמוך לא זוכר שמאזדה פירסמה על מבצע של 25% ....) או שהרווח הוא כולו של היבואן וההפסד של הלקוח? חשבתי להחליף אותו השנה... כנראה שאני אחליף אבל באוטו במושמש...משנת 2008... זול פי 2 מהחדש מאותו סוג.... חברים לא לקנות חדש...
בבון , צפןן  |  03.12.08
5.
מנהלי המכירות מנסים לשכנע את עצמם שאנחנו הצרכנים פריירים - נחיה ונראה
כבר עכשיו יש האטה משמעותית ברכישות והם עדיין חולמים באספמיה על הישראלי הפרייר שיקנה למרות הירידה של מחירי המשומשות אבל הם לא לוקחים בחשבון כי למי שיש - והם הרוב הפוטנציאלי להחלפת הרכב - רכב מהשנתונים האחרונים ימשיך להחזיק את הרכב עוד שנה ונראה אם לא יהיו הנחות ומבצעים ואז נראה שהרוכש לא פרייר כפי שהם חשבו
hawk , מרכז  |  03.12.08
לכל התגובות