אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: פלאפון, בזק ואמדוקס בדרך להקמת ציי רכב עצמאיים צילום: בלומברג

בלעדי: פלאפון, בזק ואמדוקס בדרך להקמת ציי רכב עצמאיים

הרקע: בינואר עתיד הליסינג להתייקר ב־20%, ולהפוך לפחות כדאי. את ההטבות והטיפולים החברות יקבלו ישירות מהיבואנים

02.12.2008, 21:55 | תומר הדר

העלייה במחירי הליסינג שעתידה לחול בינואר כבר מתחילה לטלטל את שוק הרכב המקומי: ל"כלכליסט" נודע שכמה חברות ענק במשק, ובהן אמדוקס, בזק ופלאפון, פנו באמצעות גורם מתווך לכמה יבואני רכב כדי לבחון אפשרות לרכישת מכוניות להקמת צי רכב עצמאי. חברות אלה הן כיום לקוחות גדולות של חברות ליסינג.

מדובר בלא פחות ממהפכה: עד כה העדיפו כמעט כל החברות במשק שהציעו כלי רכב לעובדיהן להשתמש בשירות של חברות ליסינג. בעקבות התחזקות המטבעות המובילים - הדולר, הין והיורו - לצד העלייה במדד, תפחו עלויות המימון של חלק מחברות הליסינג. בינואר עתידה אופציית הליסינג להתייקר, בהשוואה לרכישת מכוניות על ידי החברה.

אורות אזהרה ראשונים נדלקים בענף הליסינג, צילום: ג אורות אזהרה ראשונים נדלקים בענף הליסינג | צילום: ג'ו קוט אורות אזהרה ראשונים נדלקים בענף הליסינג, צילום: ג

"רכישת רכב חוזרת להיות כדאית", מסביר מקורב לשלוש החברות, "אם החברות האלה יבקשו מהבנקים אשראי, הדבר רק יועיל למאזנים שלהן. במקביל, יש יבואנים שכבר מציעים לחברות המתעניינות תנאים דומים לאלו שחברות הליסינג מקבלות, כגון פריסת תשלומים נוחה, הסדר תיקונים מוזל במוסך ואפילו עסקאות טרייד אין".

לדברי המקורב, יש גם יתרון ארוך טווח ברכישת צי מכוניות על פני שירות החכירה: "חברת ליסינג מחליפה את המכונית בתוך שלוש שנים - דבר שעולה כסף והופך את העובדים למפונקים. עם רמת האמינות של מכוניות כיום, אין סיבה לא להחזיק מכונית גם ארבע וחמש שנים. נוסף על כך, אם לחברות שיחזיקו כלי רכב בבעלותן יהיה אינטרס לפקח על מצבן, לא תהיה יותר הפקרות וזלזול במכוניות".

על פי הערכות בענף הרכב, המעבר מליסינג לצי מכוניות בבעלות החברות יכול כבר היום להביא לחיסכון של 500-300 שקל למכונית, תלוי בדגם. התייקרות הליסינג בשיעור של 15%-20% הצפויה בינואר מחדדת את הכדאיות שבמעבר לצי רכב בבעלות החברות.

למרות התחלת המגעים עם החברות, היבואנים עוד חוששים לדבר על הנושא בשל החשש מפני חברות הליסינג: "המקרה הראשון של חברה גדולה שתעבור לצי רכב בבעלותה ייצור תקדים שיפרוץ את הסכר עבור החברות האחרות. ברגע שזה יקרה, היבואנים יגיעו לחברות וישמחו להציע להן תנאי רכישה מועדפים. בינתיים היבואנים מפחדים. יבואן שימכור מכוניות ישירות לחברות יצטרך להתמודד עם ביטול עסקאות מצד כל חברות הליסינג שעובדות איתו".

מיבואנית פיז'ו וסיטרואן נמסר שאכן החלה התעניינות ראשונית מצד כמה חברות ברכישת צי רכב כתחליף לליסינג.

מבזק נמסר: "החברה עושה שימוש גם בחברות ליסינג וגם ברכישה ישירה. נמשיך לבחון אפשרויות להתאמת צי הרכב לצורכי החברה". מפלאפון נמסר: "החברה בוחנת אפיקי התייעלות וחיסכון, ולקראת 2009 נבחן גם ציי הרכב. לא ניתן היה לקבל את תגובת אמדוקס.

תגיות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
טיפ לקונים - רכב ממפעל הפיס
השברולט אוואו ביג זה הרכב שמקבלים בזכיה ממפעל הפיס. באופן טבעי לא כל הזוכים זקוקים לרכב חדש והם מציעים למכור אותו בהנחות יפות. פתחו winwin ותמצאו כמה וכמה "אוואו ביג חדש חדש, 0 ק"מ, מזכיה בפיס", שמוכרים ב 90 אלף במקום 105. לפני חודשיים מכרו ככה סובארו פורסטר-ים, כמו גרביים. הגרלות מפעל הפיס הן הדרך הכי טובה בשביל היבואן לדחוף סחורה לשוק. מצד אחד הוא מקבל במכה הרבה כסף ומדלל מלאי, ומצד שני אין קשר בין המוכרים בשוק המישני (של רכב חדש לחלוטין, עם הניילונים) לבין המחירון הרישמי.
ישראלי  |  08.12.08
38.
בהמשך ל-16. להפסיק לחלק רכב חברה. אל תתרגזו, תקראו. זה כדאי לכולם!
הגיע הזמן להפסיק עם המנהג המעוות הזה הייחודי כל כך לישראל. בגלל עיוות מס שיצר כדאיות לחברות לתת לעובדים רכב חברה ובגלל מיסוי רצחני על מכוניות, רכישת רכב היא נטל כלכלי כבד על האדם הפרטי. למרות זאת, צריך להפסיק את השיטה הזו ולהשאיר רכבי חברה רק לאנשי מכירות ושירות ניידים. לכל היתר יכולות החברות פשוט לשלם בשכר את מה שעלה להן עד כה. לא לקמץ. זה מאוד ישתלם! אפשר לחסוך את מחלקת הרכב, את קצין הרכב, את ההתעסקות המיותרת בהתאמת רכב לסטטוס של העובד ועוד ועוד. הרכב הפך מזמן לענף שלם בכל חברה, ללא קשר לעיסוקה האמיתי והעיקרי. רכב חברה גורם בעליל לבזבוז. נוסעים בלי אבחנה ובלי חשבון ומזבזים לק רב ופולטים עוד גזי חממה. הבלאי מואץ כי אין סיבה לשמור על רכב (מה יותר עביר מג'יפ בשטח? רכב חברה...) ובפועל רוב האנשים נוסעים ברכב יותר חדש ויותר מפואר מה שהיו מרשים לעצמם אם הרכב היה שלהם. תנו לעובדים את הכסף ותראו איך פתאום אפשר לעשות פול ולסוע יחד עבודה כמה אנשים. תראו שאפשר גם לסוע ברכבת ובאוטובוס ומספיק רכב אחד למשפחה. תראו איך תצרוכת הדלק תקטן באחוזים שלמים. ובסוף, לעובד ישאר ביד יותר כסף!!! אחרי תקופה קצרה של הסתגלות לרעיון, אפשר לחסוך כאן המון כסף לחברות, לעובדים ובדרך גם לפלוט הרבה פחות גזים ולהעמיס על הכבישים הרבה פחות מכוניות. תחשבו על זה.
דני פאזוזו , שרון  |  08.12.08
לכל התגובות