אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: דקסון הופכת את אדקס למותג־על

בלעדי: דקסון הופכת את אדקס למותג־על

ל"כלכליסט" נודע כי החברה לא מרוצה מהתדמית של אדקס כמותג נישה לנשים הסובלות מכאבי מחזור, וינסו לשווק אותו גם לגברים

11.12.2008, 09:06 | אורנה יפת

חברת התרופות דקסון (כיום דקסל פארמה) יוצאת במהלך שיווקי והופכת את אדקס למותג מטריה בתחום הטיפול בכאבים, זאת לאחר שהקפליות הושקו בישראל בשנת 1989 והליקווי־ג'לס הושקו שלוש עשרה שנה מאוחר יותר. ל"כלכליסט" נודע כי בחברה לא מרוצים מהתדמית שנוצרה לאדקס כמותג נישה המיועד רק לנשים הסובלות מכאבי מחזור, ולכן החליטו למתג אותו מחדש ככדור לטיפול בסוגים שונים של כאבים, ובהם כאבי ראש, שיניים ושרירים וכן ככדור להורדת חום. החברה מעוניינת לצרף גברים וכן ספורטאים הסובלים מכאבי שרירים.

"כל משפחת אדקס נתפסה כתרופה לכאבי מחזור", מאשרת נירה רוטשילד, מנהלת השיווק בדקסל פארמה. "הציבור לא זכר שאדקס מיועד לטיפול בעוד כאבים, ובהתאם רוב הקניות של התרופה נעשו על ידי נשים. הקהל הגברי לא היה מזוהה עם הכדור".

מדובר בפעם הראשונה שהחברה מבצעת שינוי כלשהו במותג אדקס, ומטרתה היא להגדיל במידה ניכרת את מכירות התרופה, שהיא כיום שחקן שלישי בלבד בתחום התרופות לכאבים, אחרי נורופן ואדוויל.

בהתאם לזאת, עוצבו אריזות התרופה מחדש וצבען שונה. אדקס 200 מ"ג, שאריזתו היתה בצבע לבן, ישווק באריזה ורודה, ואדקס 400 מ"ג פורטה ישווק באריזה בצבע כחול כהה. גם אריזות כדורי הליקווי־ג'לס שינו צבען: כדור 200 מ"ג ישווק באריזה בצבע ירוק, וכדור 400 מ"ג באריזה בצבע אדום מטאלי. כמו כן, התמונות על המוצר, כגון אצן שהוטבע על אריזת הליקווי־ג'לס, ייעלמו, כדי שלא יהיה מזוהה עם פלח מסוים של צרכנים.

בשינוי האריזות תשקיע החברה 50 אלף שקל. נוסף על כך, ילווה המהלך בקמפיין באמצעות משרד הפרסום Lead מקבוצת אדלר־חומסקי, ובו יושקעו 2 מיליון שקל. הקמפיין יעלה בסיסמה: "יש אדקס אין כאב ראש".

תגיות