אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: עיריית תל אביב אישרה הקמת פארק ענק במתחם אבו כביר צילום: מיכאל קרמר

בלעדי: עיריית תל אביב אישרה הקמת פארק ענק במתחם אבו כביר

"פארק החורשות", שישתרע על של 230 דונם, יוקם בהשקעה של כ־60 מיליון שקל. רשת של צירים ירוקים תחבר בין כל הפארקים בעיר

22.12.2008, 07:44 | דותן לוי

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אישר בחודש האחרון את הקמתו של פארק עירוני חדש, השישי במספר, שימוקם בדרום העיר במתחם אבו כביר. ל"כלכליסט" נודע כי מדובר בפארק שישתרע על שטח של 80 דונם בשלב הראשון וכ־230 דונם בשלב הסופי, וכי עלותו הכוללת נאמדת ב־60 מיליון שקל.

את הפארק יתחמו רחוב קיבוץ גלויות בצפון, שדרות בן צבי בדרום, רחוב הרצל במערב ושכונת קריית שלום במזרח. בין היתר יכלול הפארק את חורשות ההסתדרות וההגנה, אתרים היסטוריים ושני מגרשי כדורגל של גדנ"ע יהודה. כמו כן יתאפשר שילוב של בית הספר לטבע והכנסייה הרוסית במתחם הפארק. תוכנית אב לפארק החדש הוכנה על ידי מינהל ההנדסה של עיריית תל אביב־יפו, והקמתו תהיה באחריות חברת גני יהושע, שתנהל את המתחם.

הפארק שיקרא "פארק החורשות" יוקם עד שנת 2014, והוא מוקף בשכונות מגורים - קריית שלום, נווה עופר, שפירא ופלורנטין, וכן אזור מבואות יפו. בעירייה מתכננים לחבר את הפארק אל השכונות בשערי כניסה, שימוקמו במרחק של עד 500 מטרים מהשכונות. הפארק יורכב מסדרת גנים, בהם הגן הזואולוגי והגן הבוטני. לדברי האדריכל אוריאל בבצ'ק ממשרד אדריכל העיר, "תכנון הפארק מדגיש את ערכי המקום וההיסטוריה של העיר. ניהולו יתבצע תוך קשר שוטף עם הקהילות בשכונות הסמוכות". העירייה שואפת להפוך אות הפארק לחלק ממפת התיירות של תל אביב, ולשם כך היא מתכננת רשת של צירי תנועה ירוקים שיחברו בין הפארקים בעיר. שתי תחנות של הרכבת הקלה ימוקמו בתוך שטח הפארק. לדברי אדריכל הנוף דניאל בראון, ממתכנני הפארק "הפארק מהווה חוליה מרכזית ברצף הצירים הירוקים המתוכננים". לדברי חיים רונן, מנכ"ל חברת גני יהושע, "הפארק יתוכנן על בסיס שחזור מרכיבי הנוף החקלאי וטיפוח המורשת הארכיאולוגית". לשטח הייעודי של הפארק חדרו עם השנים כ־12 פולשים. העירייה וחברת גני יהושע ייאלצו לנהל עמם משא ומתן ולפנותם מהקרקעות.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
נסיון פתאטי נוסף להיות "עיר אירופאית"
חולדאי ממשיך להאמין שהרבה טיח טוב במקום היסודות. " רשת של צירים ירוקים תחבר בין כל הפארקים בעיר" - השמעתם קשקוש כזה? זיהום האוויר חונק, הרכבים עומדים בפקק - אבל העיקר שיהיו שבילים ירוקים בין פארק אחד לשני חולדאי לא מוכן לצאת נגד הרכב הפרטי, ולתת עדיפות לתחבורה ציבורית - פה קבור הכלב - וכל הקוסמטיקה לא תוכל לשנות את זה - לכן איכות החיים בתל אביב תמשיך להיות נמוכה לעומת קורטיבה, פורטלנד, בוגוטה, פאריס ועוד. מה שצריך הוא רשת של נתיבי אוטובוסים מהירים, יחד עם רפורמה בתחבורה הציבורית (מעבר לתחבורת מעברים) - אבל זה אומר פגיעה במכוניות - ואת זה חולדאי לא מוכן לבצע.
האזרח דרור  |  28.12.08
10.
מה עם שוק הכרמל?
מה קורה עםהשיפוץ המיועד של שוק הכרמל?מדוע לא מורידים מתחת לאדמה את שני החניונים הנושקים לשוק למספר קומות ומעליהם ממשיכים את גינת הכובשים? ובכך ישיגו 3 מטרות? 1.הגדלת קיבולת החנייה באזור עם חניון של מספר קומות כמו בהבימה 2.הגדלת קיבולת גינת הכובשים והגדלת "הירוק"באזור החסר גינות ופארקים 3.שיפוץ האזור והחייאתו כדי שיתרומם
תל אביבי  |  23.12.08
לכל התגובות