אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסע במורד הטחינה הגולמית צילום: תמיר חסון

מסע במורד הטחינה הגולמית

עם הזמן מתחילה הפרדת פאזות בין שומן הסומסום לשאר המוצקים. וכך מתקבל "בוץ טחינה" שהופך לבלתי ניתן לכרייה באמצעים קונבנציונאליים

23.12.2008, 12:02 | ד"ר יוחנן ערבות

מדף הטחינה במרכולים הוא בהחלט אחד המסובכים. כל היצרנים נראים זהים במבט ראשון - צנצנת פלסטיק עם תוית שמנונית מעט. נכון, חלקם מנסים לבדל את עצמם על ידי שבירת המבנה הצילינדרי של הצנצנת או בעזרת צבעוניות אבל זה עדין לא זה. גם חברת בארכה, שיצאה עם אריזה עיצובית יפהפייה למוצרי טחינה, פספסה את הפואנטה כמו יתר היצרניות - לא נוח לצרכן לדלות את הטחינה מתחתית הצנצנת.

טחינה מיוצרת מסומסום אלא שעם הזמן מתחילה הפרדת פאזות בין שומן הסומסום לשאר המוצקים. המוצקים, מצידם, מאוד סמיכים ושמחים לשקוע להם לאיטם בתחתית הצנצנת. וכך נוצר "בוץ טחינה" שהופך להיות בלתי ניתן לכרייה באמצעים קונבנציונאלים.

מסע בעקבות הטחינה, צילום: תמיר חסון מסע בעקבות הטחינה | צילום: תמיר חסון מסע בעקבות הטחינה, צילום: תמיר חסון

ואז אתה מגיע למדף ורוכש את אחת מצנצנות הטחינה, בלי שתדע את מידת טריותה אלא רק את תאריך "מותה", בין לבין מנער אותה, אולי קרה נס ואין "בוץ טחינה" ומצפה בהתרגשות לחווית החפירה של יום שבת.

בגלל שמשפחה ממוצעת משתמשת רק בשליש מהצנצנת ואילו משפחה מכורה צורכת כחצי צנצנת טחינה לשבת הרי שקיימת חשיבות רבה לקבלת טחינה הומוגנית בצנצנת – שאולי, אבל רק אולי, שימוש בצנטריפוגות האיראניות יצליח במשימה זו. או לחילופין, אריזה שתאפשר בקלות לצרכן לערבב לקבלת מרקם אחיד של הטחינה הגולמית.

בתחום הטחינה המוכנה, גם כאן, פרצה ראשונה חברת "בארכה" וכעת שטראוס צועדת בעקבותיה – רוטב טחינה בבקבוק עומד, נוח לשימוש, אבל קצת קשה להוציא את השליש האחרון של הטחינה מהבקבוק – שקית עומדת עם פקק היתה פותרת את הבעיה מלכתחילה.

תובנות

1. שפרו את נתוני האריזה כדי שתענה לצרכי הלקוחות ולא רק לניראות במדף.

2. רשמו גם את תאריך היצור של המוצר.

3. מי שיהיה ראשון ליישום - יהפוך אותי לצרכן נאמן שלו.

הכותב הוא מומחה לאריזות וסמנכ"ל פיתוח בצ.ל.פ תעשיות

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לרוני..
נשמע שממש צריך לרחם על החברות שמחזיקות את הלקוחות שלהן על הקו במשך רבע שעה ועשרים דקות במחלקת שירות לקוחות בזמן שבמוקד מכירות המענה כמעט מיידי. ככל הנראה הזמן של הלקוחות אינו שווה בעינייך, נשמע כאילו החברות האלה שאת\ה מדבר\ת עליהם לא מעודדות את מה שנקרא תרבות הצריכה. אז לשוק החופשי יש מחיר, הצרכן יכול לבחור לאיזו חברה הוא מפקיד את המזומנים שלו ובהתאם לכך הוא מצפה לשירות יעיל. אני מאחל לך המתנות ארוכות על קווי טלפון והמתנות ארוכות בתחנות אוטובוס ואז נראה אם אתה תפנה לבגץ. בינתיים נשמע שאתה פשוט מתוסכל מהלקוחות שאתה צריך לשרת. שבוע טוב.
חיים  |  13.05.10
4.
מילים כדרבנות.אני כצרכן מושבע אפילו קניתי כפית מוארכת עבור ביצוע מורכב זה
ממש נכון אני מברך את הכותב שלא רק מעיר אלה גם נותן פתרון. שקית גמישה +פקק !! זה פשוט אדיר ובמיוחד נותן פתרון לבעיית הנזילות על הקופסה לאחר השימוש ,אנחנו כצרכנים מקבלים את הכול כמובן מאליו אצלי נושא הטחינה מאוד כאוב כי אשתי שתחייה מתעצבנת כול פעם מחדש בטענה שאני לא מנקה את הקופסה לאחר השימוש והנזילות מלכלכים את שאר המוצרים בארון .אז זה מתחיל בטחינה ונגמר בכאב ראש פתאומי של אשתי בלילה . ולפעמים ממשיך לצרות אחרות ולכן זה יותר מסתם טחינה גולמית תמימה .היצרן הראשון שיצא עם אריזה גמישה או ידידותית למשתמש אני קונה לא חשוב לי היצרן כי בדקתי את כולם וכולם אותו דבר ושלא יספרו לכן על תחינה מיוחדת של הסומסום שמייבאים מדרום אזרבייגן
חזוקה , יפו  |  25.12.08
לכל התגובות