אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכריסטמס רק החל אבל עונת החגים אבודה מבחינת הקמעונאים בארה"ב צילום: בלומברג

הכריסטמס רק החל אבל עונת החגים אבודה מבחינת הקמעונאים בארה"ב

עונת הקניות מהווה כ-40% מהרווח השנתי של הקמעונאים, והמכירות של חנויות מבוססות צפויים לרדת בחודשים נובמבר-דצמבר ב-1.5%-2%

24.12.2008, 21:53 | סוכנויות הידיעות

הכריסטמס רק החל, אבל עונת החגים אבודה מבחינת הקמעונאים בארה"ב, וכבר עתה נחשבת לאחת מהגרועות שידע הענף זה עשורים.

עונת הקניות מהווה כ-40% מהרווח השנתי של הקמעונאים ותחזית הרווח שלהם הופכת משבוע לשבוע לקודרת יותר.

בעונת הכריטסמס הקודמת ענף הקמעונאות "בנה" על זינוק במכירות לפני ואחרי החגים, כגורם שיציל את העונה מבחינת היקף מכירות. אלא שהשנה עונת החגים כבר נסתיימה מבחינת היקף מכירות כבר לפני תום חג ההודיה, לאחר שהחנויות מצאו עצמן מול ירידה חדה בצריכה הפרטית, מהחדות זה עשורים.

אנליסטים המשיכו כל העת להוריד את תחזיות המכירות של הקמעונאים לעונת החגים. מייקל פ. נימירה, כלכלן ראשי במועצה הבינלאומית למרכזי קניות, צופה עתה שמכירות של חנויות מבוססות יירדו בחודשים נובמבר-דצמבר ב-1.5%-2%.

תגיות