אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן טעימה: אבסולוטלי נצנץ

מבחן טעימה: אבסולוטלי נצנץ

וודקה אבסולוט ממשיכה זו השנה השלישית במסורת הבקבוקים המיוחדים לשנה האזרחית החדשה, והפעם שמלת פאייטים אדומים עם רוכסן מאחור

28.12.2008, 10:22 | שלמה פפירבלט

זה כבר נהפך לטרנד שמופיע מדי דצמבר ומגרה את בלוטות הרוק של אספני אלכוהול בעולם: הבקבוקים המיוחדים של אבסולוט. אמנם מסורת בת שלוש שנים בלבד של אימפריית הוודקה השבדית, אבל היא כבר על מסלול בטוח להגיע בעתיד למכירות פומביות של פריטים נדירים.

זה החל ב־2006 עם אבסולוט בלינג בלינג, שהרביץ כניסה לחגיגות הסילבסטר בעטיפת זהב נוצצת, וכמובן באופן חד־פעמי ובמהדורה מוגבלת. השקה מתוקתקת במועדונים ובברים המובילים ב־61 מדינות הפכה אותו לסיפור הצלחה.

 

 

נשף מסיכות נשף מסיכות נשף מסיכות

 

כדור מראות

זה נמשך ב־2007, והפעם עם מחווה להיסטוריה הפרטית של המותג ובקריצה לשנת 1979, השנה שבה פרצה הוודקה הזאת לעולם והפכה להצלחה בארצות הברית בפרט ובמערב בכלל. אבסולוט דיסקו היה כדור מראות, כמו אלה שכיכבו בשנות השבעים העליזות בכל דיסקוטק מניו יורק ועד רמלה. בקבוק הליטר נעטף באריזה שהורכבה מ־1,000 ריבועים כסופים קטנים, ושוב היה מדובר במהדורה מוגבלת: 2.9 מיליון בקבוקים. ההצלחה החוזרת רמזה, כמובן, כי המשך יבוא.

בלינג בלינג בלינג בלינג בלינג בלינג

ואכן, לקראת סילבסטר השנה הושק השלישי בסדרה, ה־Absolut Masquerade, או בתרגום לעברית אבסולוט נשף מסיכות. שוב מדובר בבקבוק של ליטר וודקה, אך הפעם הוא הולבש בבגד עם 3,238 פאייטים אדומים ורוכסן אחורי, וכך ניתן להפשיט ולהלביש אותו. הביקוש גם העלה את כמויות הייצור, ומהדורת 2008 כבר הופצה בעולם ב־3.7 מיליון בקבוקים.

אבסולוט, מותג הוודקה הפופולרי ביותר בישראל, שמחזיק גם בכ־20% משוק האלכוהול כולו בארץ, בא לעולם במחצית השנייה של המאה ה־19. מדובר במיזם של איש עסקים מוכשר וממולח, בעל מזקקה לאלכוהול ושמו לארס אולסון סמית. בניסיון לחמוק ממגבלות החוק והמסים של עיריית שטוקהולם הוא הקים את המזקקה שלו על האי ריימרסהולם, מרחק הפלגה קצר מהעיר, וכך הצליח למכור את בקבוקיו במחיר זול יותר ולהשתלט על השוק. הצלחתו היתה גדולה עד כדי כך, שהעירייה החליטה להגדיל את תחום השיפוט המוניציפלי שלה, כך שגם האי ייכלל בו - וסמית נאלץ לעבור לאי מרוחק יותר.

ב־1879 המציא את שם המותג Absolut Rent Brannvin, שמשמעותו וודקה טהורה באופן מוחלט, ובסופו של דבר נותר מן השם רק האבסולוט. ציור פניו המזוקנים של לארס אולסן סמית מופיע על כל בקבוק של אבסולוט עד היום, ואם תחפשו תמצאו אותו גם על ידית הרוכסן של בקבוק נשף המסכות החדש.

 

נשיכה מדויקת

מאחורי מעטה הנצנצים מכיל הבקבוק וודקת פרימיום, 40% אלכוהול, העשויה בקפדנות ובמקצועיות הרגילים של המותג. חומרי גלם משובחים, תבואות חורף שנותנות את גרגירי הדגן הטובים ביותר לוודקה, זיקוק בשיטות ייחודיות ותוצאה קריסטלית למראה, עם מגע סמיך וצמיגי־משהו על החך ברגע היציאה מן המקפיא, ונשיכת אלכוהול נקייה ומדויקת. מחיר מומלץ: 120 שקל. שנה טובה, וכמובן, מונית הביתה אחרי הנשף.

תגיות