אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: יבואנית סובארו מעלה מחירים בכאלפיים שקל בממוצע צילום: אוראל כהן

בלעדי: יבואנית סובארו מעלה מחירים בכאלפיים שקל בממוצע

יפנאוטו הוא היבואן הראשון שמתמחר את המחיר מעבר לגבולות שווי השימוש. זאת בשל השינוי בשערו של הין שעלה ב-4.8% ביחס לשקל

13.01.2009, 12:11 | ליאור גוטמן

יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, מייקרת את מחירי הדגמים באלפיים שקלים בממוצע, כך נודע ל"כלכליסט". על פי המחירון החדש שאמור להתפרסם היום (ג') מחירה של סובארו B3 סדאן (מרכב 4 דלתות) המצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטרים וגיר אוטומטי נקבע על 113 אלף שקל ואילו מחירה של מכונית המנהלים B4 המצויד במנוע בנפח 2.0 ליטרים וגיר אוטומטי יעלה 149,400 שקל. מדובר ביבואן הרכב היפני הראשון שמייקר את דגמי המכוניות שלו מעבר לתקרות קבוצות שווי השימוש.

יש לציין שעל אף ההתייקרות המחיר החדש אינו מוציא את המכוניות מקבוצות שווי השימוש כיוון שרשות המיסים מתירה לייקר את מחירי המכוניות במקביל לשינויי בשערי המטבע. על פי הנחיות רשות המיסים שפורסמו בשבוע שעבר, שער הבסיס של הין לצורך תמחור הרכב נקבע על 4.13 שקל לין. השער האחרון שנקבע בישראל אתמול (ב') היה 4.33 שקל לין, עלייה של 4.8% ביחס לרף שנקבע על ידי רשות המיסים, כך שיבואני הרכב היפנים רשאים לייקר את דגמי המכוניות ביחס זהה.

ברשות המיסים התריעו בעבר שיעקבו אחר שינויים במחירי המכוניות כך שהציפייה היא שמחירי המכוניות ירדו אם וכאשר שערי המטבע ינועו כלפי מטה. יש לציין שהייקור תקף רק עבור הלקוחות הפרטיים: ציי הרכב נהנים מהנחות קבועות שאינן מגיעות לשוק הפרטי. בסובארו אישרו את ההתייקרות ומסרו שהתיקון נעשה ביחס לשערי המטבע החדשים אולם סרבו להגיב באם מחירי המכוניות ירדו ביחס לשינוי הפוך בשער הין.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
יצא המרצע מן השק
מה לא עושים בשביל החברים בליסינג, מעלים מחירים לאזרח הפרייר ומורידים מחירים לחברות הליסנג שיוכלו למכור חזרה לאזרח הפרייר את אותו הרכב, לאחר שימוש ברוטלי בחברות השכרה וכו'. אזרחים נכבדים תתעוררו כולם עובדים עליכם בחסות המדינה ופקידי האוצר המושחתים. ומה עושה שר התחבורה, מקים ועדה להלחם ביבוא האישי שלא לפגוע חס וחלילה בשוד האזרחים הגדול.
בוגי , חיפה  |  15.01.09
19.
תעלו.. תעלו...
אני קורא את התגובות ומזהה מי צרכן נבון, מי לא, ומי הוא השתול של הסוכנות. מדהים כמה רבים הם אלו שלא קלטו עדיין שחוקי המשחק השתנו מן הקצה אל הקצה. מי שקונה רכב חדש היום חי בסרט, ולא מבין את פער הרווחים של היבואנים, ואת שעולה להם כל יום אחסנה - המספרים יחנקו אותם למוות בחודשים הקרובים. אני לא ממהר לשום מקום. החילזון מהשפן.
משה  |  14.01.09
לכל התגובות