אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסום בישראל צמח ב-2008 בשיעור כפול מהעולם צילום: אוראל כהן

הפרסום בישראל צמח ב-2008 בשיעור כפול מהעולם

זניט מדיה: הענף צמח ב-2.9% ועוגת הפרסום הגיעה ל-934 מיליון דולר, לעומת 908 מיליון דולר ב-2007. הצמיחה בעולם: 1.3% בלבד

13.01.2009, 18:11 | מיטל זדה

ענף הפרסום בישראל צמח ב-2008 בשיעור מצומצם של 2.9% - כך עולה מנתוני חברת זניט מדיה. לפי חברת רכש המדיה, גודלה של עוגת הפרסום בישראל בשנה החולפת הגיע ל-934 מיליון דולר, לעומת 908 מיליון דולר ב-2007.  מנתוני חברת זניט העולמית עולה שעוגת הפרסום העולמית צמחה ב־1.3% בלבד.

יפעת בקרת פרסום: עלייה של 2.6% בלבד בהוצאות הפרסום ב-2008 יפעת בקרת פרסום ואיגוד השיווק הישראלי: ענף הפרסום ירגיש ב־2009 את המשבר הכלכלי במלוא עוצמתו מיטל זדהלכתבה המלאה

אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט, מסביר ש-2008 נפחתה באופטימיות, אך משבר האשראי העולמי שהתעצם הגיע לישראל. לטענתו, הצמיחה היא נתון חיובי יחסית לנוכח המצב בעולם. נתוני חברת המדיה מעידים שלמרות הצמיחה בהיקפי עוגת הפרסום העולמית, בארה"ב היתה צמיחה שלילית (3.8%-) ובמערב אירופה (0.5%-). את הצמיחה המזערית בעוגת הפרסום העולמית אפשר לזקוף לזכות אמריקה הלטינית ואסיה.

בעוגת הפרסום הישראלית, העיתונות (הכוללת מגזינים) מוסיף להיות המדיום המוביל ולו נתח תקציבים של 40.4%, למרות קיטון של 5.3%, הממשיך את המגמה הקודמת. ההכנסות הענף מפרסום ב-2008 הגיעו ל-376 מיליון דולר. נתוני חברת זניט על המדיום הכתוב סותרים את נתוני איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום, שפורסמו לפני כשבוע.

המדיום השני בגודלו הוא הטלוויזיה: ההוצאה על פרסום בטלוויזיה היתה 318 מיליון דולר, שהם נתח של 34%, לאחר צמיחה גדולה של 13.6% לעומת 2007. בזניט מסבירים שהצמיחה נובעת בעיקרה מההשקעה הגדולה בתוכן, שהביאה לעלייה ברייטינג ובהכנסות מפרסום.

לעומת זאת, נתח הטלוויזיה בעולם ב-2008 היה 38%, בזכות שווקים מתפתחים במזרח אירופה, אסיה ודרום אמריקה. אולם בשווקים מפותחים, דוגמת ארה"ב, נתח הטלוויזיה נמוך יותר. בארה"ב הוא היה 33.5% ואילו במערב אירופה הממוצע הוא 30.8%.

האינטרנט ממשיך לצמוח

האינטרנט, המדיום השלישי בגודלו בעוגת הפרסום, מוסיף לצמוח, ותפס נתח של 14.2% מהעוגה, שהם 133 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 12.7% לעומת 2007. היקפי הפרסום באינטרנט בעולם במהלך 2008 צמחו ב-21.3% לעומת 2007, אך להערכת הוכדורף, שיעור הצמיחה יפחת בהדרגה בשנים הקרובות.

שילוט חוצות, הרביעי בגודלו בעוגת הפרסום, תופס 5.9% ממנה, שמגלמים תקציב בהיקף של 55 מיליון דולר, בדומה לשנה הקודמת. הרדיו מדורג אחריו עם נתח שוק של 4.9%, וקיטון של 11.5% בתקציב לעומת השנה הקודמת, ואילו הקולנוע תופס 0.6%, שהם 6 מיליון דולר, כמו בשנה שעברה.

תגיות