אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות המחלוקות: ערוץ 10 חתם על הסכם מסחרי עם מקאן אריקסון צילום: בועז אופנהיים

למרות המחלוקות: ערוץ 10 חתם על הסכם מסחרי עם מקאן אריקסון

על אף חילופי הדברים בשבועות האחרונים בין אילן שילוח לראשי הערוץ, סביב נושא עמלות היתר, הסכם שנתי הקובע מחירים, הקצאת הנתח המסחרי ונושאים נוספים - נחתם בין הערוץ ליוניברסל מקאן, חברת המדיה של משרד הפרסום

15.01.2009, 17:28 | מיטל זדה

הישג מסחרי לערוץ 10: לאחר שבשבועות האחרונים הוחלפו דברים קשים בין יו"ר מקאן אריקסון, אילן שילוח, לבין קברניטי הערוץ, הוציאו היום (ה') הצדדים הודעה רשמית על חתימת הסכם שנתי חדש ל-2009.

מדובר בהסכם בין יוניברסל מקאן, חברת המדיה של מקאן אריקסון, לערוץ. הסכמים שנתיים כוללים הסכמות על תנאים מסחריים: מחירים, הקצאת הנתח המסחרי שיועבר לערוץ ועוד.

החתימה על הסכם שנתי בין חברת מדיה לערוץ טלוויזיה אינה חריגה, אך הפעם מדובר במהלך חשוב מבחינה אסטרטגית, בעיקר עבור ערוץ 10, שהצליח להגיע להבנות מול חברת רכש המדיה הגדולה בשוק. יוניברסל רוכשת מדיה עבור סלקום, אסם, תנובה, YES ומפרסמים נוספים.

ערוץ 10 נקלע השנה לבעיה בחתימה על הסכמים שנתיים חדשים, זאת בעקבות הצהרות בעלי המניות בערוץ על כוונה לקצץ בצורה חד-צדדית בעמלות היתר. ההצהרות עוררו תגובות קשות מצד חברות המדיה ומשרדי הפרסום וגם שילוח התבטא בחריפות בעניין ורמז לכשל ניהולי בערוץ.

חברות המדיה איתן נפגשו מנהלי הערוץ לא ששו לחתום על הסכמים חדשים מולו, שכן זה לא מיהר לסגת מהצהרותיו על קיצוץ בעמלות היתר. אך נראה, כי לפחות במקרה של מקאן, הושגה הבנה בין הצדדים.

דן רון, סמנכ"ל הסחר בערוץ 10, מסר כי "המו"מ עם יוניברסל מקאן החל ברבעון הרביעי של 2008 והצדדים פעלו נמרצות, במטרה לגשר על הפערים הרבים, ואכן חתמו על הסכם המשקף את צרכי הלקוחות".

אלון שטרן, יו"ר יוניברסל מקאן, מסר אף הוא כי "הצדדים פעלו מתוך אחריות כלפי הלקוחות ולכן, בניגוד לשנים קודמות, בהם היו החרמות חד-צדדיות, המשכנו לשתף פעולה בכדי להגיע להסכם".

כאמור, ההצלחה של הערוץ לחתום על הסכם לטווח של שנה, דווקא עם יוניברסל, מהווה הישג עבורו, וייתכן כי בכוונתו לשלוח רמז לכיוון חברות המדיה האחרות, שטרם חתמו על הסכם דומה.

תגיות