אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת גייסה חסויות ב־6.5 מיליון שקל צילום: שאול גולן

רשת גייסה חסויות ב־6.5 מיליון שקל

מדובר בהיקף החסויות הגבוה ביותר שרשת גייסה אי פעם לתוכנית אחת. עלות הפקת כל פרק בתוכנית הריאליטי נאמדת במיליון שקל

28.01.2009, 09:09 | מיטל זדה ותמר וילרפורט

זכיינית ערוץ 2 רשת סגרה רשת על שיתופי פעולה מסחריים לתוכנית "המירוץ למיליון" עם כמה גורמים, בהיקף כולל של 6.5 מיליון שקל - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בהיקף חסויות גבוה מאוד - והגדול ביותר בתולדות רשת. אתמול השיקו בכירי הזכיינית את תוכנית הדגל, שעליה עבדו כמעט שנה. היקף ההשקעה בכל פרק נאמד במיליון שקל כאשר בסך הכל השקיעה רשת בתוכנית סכום של 5 מיליון דולר. התוכנית שתעלה לאוויר ב־5 בפברואר אמורה לספק תשובה לתוכניות הריאליטי הפופולריות של ערוץ 10 ושל קשת: "הישרדות" ו"האח הגדול".

בדומה לתוכניות הריאליטי האחרות, התוכנית תלווה בשיתופי פעולה מסחריים רחבי היקף, המאפשרים את ההשקעה הכספית היקרה בתוכנית. נותנת החסות העיקרית היא קבוצת הראל, שתעניק את הפרס למקום הראשון. החברה אף השיקה כרטיס אשראי ממותג ותבטח את המתמודדים בביטוח נסיעות מיוחד. היקף החסות שהעניקה הראל לתוכנית נאמד ב־2.5–2 מיליון שקל.

חברות מסחריות נוספות שחתמו עם רשת על הסכמי חסות לתוכנית הן: איסתא, שתטיס את המתמודדים ברחבי העולם, תיתן חסות בהיקף של כמיליון שקל; גם סופר־פארם, שתמתג את סניפי הרשת בהשראת התוכנית, תשקיע בפעילות כמיליון שקל; מותג הספורט ניו באלאנס יצייד את המתמודדים במותגי הלבשה, כאשר היקף החסות נאמד אף הוא במיליון שקל; ואילו הונדה תעניק לזוכים שתי מכוניות היברידיות במחיר כולל של 700 אלף שקל.

לדברי אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, אחת ההחלטות שהתקבלו לגבי התוכנית היא לייצר שיתופי פעולה עם מספר חברות מצומצם. טוביהו ציין שיתוף פעולה נוסף עם חברת דואר ישראל שיאפשר לשלוח 1.8 מיליון מעטפות לתושבי ישראל. המעטפות יכללו הגרלה לכרטיס טיסה ברחבי העולם.

שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל תוכן ברשת , שהתייחסה לשיבוץ התוכנית, ציינה כי השיבוץ ייבחן בהתאם להתפתחויות: "נהיה רגישים לשינויים במצב, נבחן מה נכון לתוכנית ולנו ונעלה לשידור פעמיים בשבוע, בקצב שיתאים לנו". התוכנית תעלה בתחילה בימי חמישי בלבד, ולאחר מכן היא תשובץ גם ביום שבת. מרגלית התייחסה גם למשבר הכלכלי: "אנחנו נכנסים לשנה לא פשוטה. מדובר בשנת מיתון שכוללת בתוכה הרבה דינמיקות. וזה לא סוד שתוכניות העבודה של כל המשק השתנו, גם שלנו".

את התוכנית ילוו כמה פלטפורמות: אתר אינטרנט שילווה בחומרים בלעדיים מהמירוץ, תוכנית מעקב שבועית בערוץ HOT בידור ישראלי, פלטפורמת ה־VOD שתשדר ערוץ מיוחד שיכלול תכנים ייעודיים וקטעי בונוס, ושיתופי פעולה בסלולר שיכללו הפצת תכנים בפורטלי התוכן של חברות הסלולר.

תוכנית "המירוץ למיליון" מציגה עשרה זוגות במירוץ מסביב לעולם על פי פורמט שיצר ברטרם וון מונסטר. היא משודרת ברשת סי.בי.אס החל משנת 2001. את גרסתה הישראלית של התוכנית ינחה רז מאירמן.

תגיות