אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מופז הכריז על פתיחת מחלף בבנימינה בניגוד להחלטת משרד הפנים צילום: גלעד קוולרצ'יק

מופז הכריז על פתיחת מחלף בבנימינה בניגוד להחלטת משרד הפנים

שר התחבורה החליט להתערב בסוגיית עומסי התנועה במושבה, והורה לפתוח את המחלף המוביל לכביש 4. ההוראה עומדת בניגוד להחלטת הוועדה המחוזית במשרד הפנים. מופז: "רציתי להקל על התושבים"

02.02.2009, 18:40 | גיא מי-טל ודותן לוי

שר התחבורה שאול מופז החליט במהלך סיור שערך היום בישוב בנימינה לפתוח באופן מיידי את המחלף המחבר בין בנימינה לכביש 4, שנבנה בעלות של 43 מיליון שקל. זאת בניגוד להחלטה של הוועדה המחוזית במשרד הפנים ולמרות התנגדויות של תושבים שאינם מעוניינים במעבר מכוניות בשכונתם. בעקבות החלטת השר צפוי המחלף להיפתח כבר בסוף השבוע.

סיפור בניית ההפרדה החל לפני כשנתיים בעקבות תאונה בה נהרג נער שחצה את מסילת הרכבת. לאחר התאונה הוחלט לסגור את מעבר המכוניות במקום, ולבנות הפרדה מפלסית, הכוללת גשר מעל למסילת הברזל, שתתחבר לכביש 4. 

מאז שנסגר המעבר נוצרו במקום עומסי תנועה קשים. זאת מכיוון שנותר ביישוב רק מעבר אחד לכביש 4. מעבר זה הוא בעל נתיב אחד ואינו מאפשר תנועת אוטובוסים ומשאיות. לפיכך, חלק מהתושבים דרשו לפתוח את המעבר הנוסף כדי להקל על עומסי התנועה.

פתיחת המעבר עליה הורה מופז אינה כוללת את כביש ההמשך שאמור היה לחבר ישירות את המעבר לכביש 4. במצב זה, הגישה לכביש 4 תעבור דרך חלקה המערבי של בנימינה, ולכך מתנגדים תושבים בחלק זה.

ממשרד התחבורה נמסר כי "בביקורו היום בבנימינה החליט מופז כי ההפרדה תפתח עד סוף השבוע על בסיס הסדרי התנועה הקיימים וקבע כי עד סוף 2009 יחלו העבודות לכביש החיבור לכביש 4".

לדברי מופז, "במהלך השנתיים האחרונות נגרמה לתושבי בנימינה והסביבה אי נוחות רבה. טיפלנו בנושא הדחוף ביותר והוא הבטיחות אך אי אפשר להתאים את חיי התושבים לקצב פיתוח התשתיות. לכן יש למצוא את כל הדרכים להקל על התושבים כבר היום".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
מתי יסללו את 541 ו-551?
כל כבישי השרון פקוקים בגלל שכבישי הרוחב שאמורים לחבר בין כביש החוף, כביש 4 וחוצה ישראל לא נסללים. עצלנות של הממשלה, כל מיני טענות מופרכות של "ירוקים" למיניהם ועשרות אלפי כלי רכב תקועים בכבישים בכל בוקר, מעלים עשן ושורפים דלק ושעות עבודה יקרות. עד מתי????
רומי , תל מונד  |  08.02.09
8.
ומה בקשר למחלף תל חי
אולי צריך גם ביקור של השר בכביש 531 במחלף תל חי שיפתור את בעיית העליה.ירידה מכביש 531 אל.מ-כפר סבא וכמוכן גם יפתח את החיבור הקצר בין הוד השרון וכפר סבא. לפעמים לצערנו התערבות כזו יכולה לפתור ביוקרטיות של שנים ולהקל על חיי המשתמשים בכבישים (שלא לדבר על עלויות כספיות וחסכון בזמן)
אבי  |  04.02.09
7.
הגיע הזמן להפוך את תחנת הרכבת בבנימינה לתחנה משנית ואת הראשית להעביר לקיסריה
תחנת הרכבת התקועה באמצע בנימינה אינה הגיונית, בעיקר עקב האפשרות להפנות את רוב העומס לתחנת קיסריה-פרדס חנה שממוקמת באיזור תעשיה ולא באמצע ישוב צפוף. נראה אם לשר יש ביצים להחליט החלטה הגיונית. כיום אין אפשרות להוריד נוסעים על כביש פרדס חנה זיכרון סמוך לחתחנת הרכבת בבינימינה מאחר והכביש צר, עמוס וללא איי חניה. גם החניה אינה מספקת את כל מי שמגיע עם רכב לתחנה. אי אפשר גם לרצות תחנה ראשית במרכז ישוב וגם לבכות על עומס, אי נוחות וחוסר הגיון בתכנון שנעשה כטלאי על טלאי.
משה .א , בנימינה  |  04.02.09
6.
השריף בא לביקור
זה התחיל בסגירת המעבר בשליפה של רגע, כשכבוד השר לא התבלבל לרגע בין תאונה בבית יהושוע לבין מעבר רכבת בבינימינה - רק 50 ק"מ צפונה! עכשיו הוא שולף שטות חדשה ומטאטא לפח את כל המאמץ הציבורי שהצליח לתלות את פתיחת הגשר עם חיבור לכביש 4 כך שהתושבים לא יפתחו חלון לתוך אוטסטרדה. איך זה שהלוחם הזה כל הזמן פוגע בכוחותינו?
איתי , בנימינה  |  03.02.09
5.
מופז ממשיך לעשות נזק
ברצותו להיראות הומני, מבין ומתחשב, עושה השר (שברור שלא ימשיך בתפקידו זמן רב) נזק נוסף. כבר בהחלטתו לסגור את המעבר בגלל הסיבות הלא נכונות הוא הוכיח שאין הוא מבין דבר וחצי דבר בהתנהלות ציבורית. פתאום הוא מתחשב בתושבים. באיזה תושבים בדיוק? אלו שהתחבורה תעבור לידם? אלו שקנו בית מחוץ למעגל התחבורה הסואן? אלו שאין להם אפשרות להימלט מהרעה? מופז, אנחנו לא מאמינים לך. חוץ מהכיסא שלך לא מעניין אותך שום דבר, ואנחנו נשלם על כך את המחיר.
רותי , בנימינה  |  03.02.09
לכל התגובות