אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוד אבנר - "אופטימיות היא תכונה הכרחית למנהל" צילום: ענת זכאי

דוד אבנר - "אופטימיות היא תכונה הכרחית למנהל"

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, מקום שני בדירוג המנהלים הטובים לשנת 2009, עונה ל"כלכליסט" על 20 שאלות

05.02.2009, 07:12 | אמיר טייג

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, מקום שני בדירוג המנהלים הטובים ביותר בישראל לשנת 2009

אבנר  קיבל ציון משוקלל של 8.31, כאשר ציון זה מתבסס על הציונים שקיבל בארבעת הפרמטרים הבאים:

אמינות - 8.46 

ביצוע - 8.57 

שקיפות - 8.07

התחשבות במשקיעים - 8.16

 

איפה התחילה הקריירה שלך?

"בגיל 16 חילקתי עיתונים, את 'דבר' ז"ל ו'הארץ' ייבדל לחיים ארוכים, ולמדתי כמה קשה להתעורר כל יום בשלוש לפנות בוקר ולצאת רגלית למסע עם תרמיל של 30 ק"ג על הגב. עבודה קשה בגיל צעיר מחדירה בך את ההבנה שהכסף לא ממש צומח על העצים ואת ערך העבודה וחשיבותה. המסלול המקצועי שלי התחיל כמהנדס תוכנה צעיר באלביט".

ומה היה התפקיד הניהולי הראשון?

"מנהל יחידת המחשב בשטראוס".

מה היה המשבר הקשה בקריירה שלך?

"כמנהל מפעל הגלידה בשטראוס, הוזעקתי באישון לילה למפעל וראיתי אותו עולה בלהבות. התאריך היה 3 ביולי 1995, תחילת עונת הגלידה והשנה השנייה שלי כמנהל המפעל. השריפה השביתה את כל אולמות הייצור, והיה חשש כבד מאובדן לקוחות ומהפסדים כספיים עד כדי סגירת המפעל ופיטורי עובדים. לא פחות חשוב - השריפה אירעה ערב חתימה על החוזה עם יוניליוור על מכירת 50% מחברת הגלידות".

ומה למדת מהמשבר הזה?

"הוא הוכיח לי שמצבים קשים מאפשרים יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה: פנינו למתחרים ושכרנו מהם את פסי הייצור לעבודה בלילה, פנינו ליצרנים בחו"ל ורכשנו מוצרים למכירה תחת השם שלנו. פעולות אלה אפשרו לנו לשמור על בסיס הלקוחות, ובמקביל שיקמנו במהירות את המפעל השרוף והתחייבנו לעמוד ביעדים מול הרוכשים הפוטנציאליים. תוך תקופה קצרה החזרנו לעצמנו את יכולת הייצור המלאה במפעל המקורי, המשופץ. גיליתי שהצוות הניהולי שבניתי הוא הנכס העיקרי שבלעדיו לא היינו נחלצים מן המשבר, ושהתנהלות עסקית הגונה מול המתחרים מוכיחה את עצמה כבעלת ערך רב".

מה השפיע על הניהול שלך?

"במהלך חיי פגשתי אנשים, נכחתי באירועים וקראתי ספרים שהיתה להם השפעה משמעותית. באופן טבעי, כשאתה צעיר אתה נוטה בקלות גדולה יותר לאמץ לך דמות להזדהות עמה. כזה היה המג"ד שלי בצנחנים, יעקב חסדאי, שהיה אדם דתי, די בלתי שגרתי בסוף שנות השישים, כשרוב החיילים בגדוד הם קיבוצניקים ומושבניקים. חוץ מערכים של מנהיגות, חסדאי היה עבורי דוגמה ומופת ליכולת לגשר על פערים ולהיות מפקד ומנהיג משמעותי גם לחילונים".

מה הבסיס של ניהול טוב, לדעתך?

"בניהול יש רכיב מתודולוגי שאותו רוכשים בבתי הספר לניהול, והוא אמור לצייד את המנהל בכלים טכניים הכרחיים — אבל לא מספקים. כדי להיות מנהל מצטיין דרושות יכולות נוספות, שהן אלה שעושות את ההבדל בין המנהלים השונים. מנהיגות, אינטליגנציה ואינטליגנציה רגשית, כריזמה, נחישות, אנרגיות פנימיות ועוד שלל תארים לתכונות אופי שבחלקן עושות את ההבדל".

במה אתה נבדל ממנהלים אחרים?

"אני מאמין במקצוענות. אינני מאמין במנהלים שמתהדרים ביכולתם הניהולית, אשר מכשירה אותם לנהל כל נושא. המנכ"ל חייב להיות מולטי דיסציפלינרי, אבל חשוב לזכור שהסמנכ"ל המופקד על הנושא הוא המומחה מספר אחד בארגון לתחומו".

אז במה אתה מתמקד, כמנהל?

"אני משקיע רבות בהון האנושי, מתוך הכרה עמוקה שזהו היתרון המהותי המבדל חברה ממתחרותיה. היתרון הגדול של פרטנר על פני מתחרותיה הוא איכות עובדיה ומנהליה של החברה. אני מאמין גם בתכנון לטווח ארוך ובמדידה קפדנית של ביצועי החברה, ולתפיסתי מנהל טוב יורד לפרטים ומגביה עוף לאסטרטגיה ותכנון ארוך טווח בלי שתהיה סתירה בין השניים".

דוד אבנר מוקף בחברי הנהלת פרטנר, צילום: שוגר דיוויד דוד אבנר מוקף בחברי הנהלת פרטנר | צילום: שוגר דיוויד דוד אבנר מוקף בחברי הנהלת פרטנר, צילום: שוגר דיוויד

ומה התכונה הכי פחות מתבקשת שצריך?

"אופטימיות, בעיניי, היא תכונה הכרחית למנהל־מנהיג, לעומת תכונות כדוגמת פסימיות וציניות שמשתקות יצירתיות וצמיחה. המנהל גם צריך ערכים שחורגים מתחומי העסק, ולהט שידביק אחרים באמונותיו".

מה היתה הדילמה הכי קשה במשבר הנוכחי?

"עיקר ההכנה למשבר הנוכחי נעשתה זמן רב לפני פריצתו, כששקדנו על בניית חברה יעילה וממוקדת. אני מאמין גדול בניהול על פי תרחישים, ואנחנו מנתחים תרחישי קיצון כחלק מובנה מהתהליך הניהולי. פיתחנו מנגנון לזיהוי השינויים בשוק והשפעתם על החברה באמצעות הכנת 'ספר תגובות' שמתאר תסריטים שונים ואת תגובת החברה למצב אפשרי מתפתח. המשבר הוא תרחיש כזה, ולשמחתי הוא פגש את החברה כשהיא יעילה מעולם ונהנית ממבנה פיננסי איתן; לפני כשנה זכינו לביקורת על שמרנות יתר, והיום הדבר מוכר כיתרון המקנה יציבות. ברמה הטקטית הידקנו את התנהלות החברה בכל הנוגע להוצאות".

מה טיב היחסים שלך עם שוק ההון?

"בעלי המניות ושוק ההון זוכים ליחס של כבוד, שבא לידי ביטוי בשקיפות ובפתיחות של החברה".

כמה משאבים אתה מקדיש לדיאלוג עם השוק?

"בזכות המיומנות והפשטות בייצור הדיווחים, ההשקעה בנושא אינה משמעותית".

אתה מדבר רגיל, באוזנייה או בבלוטות'?

"רגיל".

כמה הודעות טקסט אתה שולח ביום?

"עשרות. זה כלי תקשורת יעיל ביותר".

אתה משחק במכשיר הסלולרי?

"לא. הוא כלי שימושי עבורי, ואנשי השיווק שלנו טוענים שאני מפספס כמה משחקים ממכרים".

מה הפיצ'ר האהוב עליך בדור השלישי?

"החיבור לשוק ההון, הדואר האלקטרוני והיכולת לצפות בחדשות".

מה היית רוצה שהטלפון הסלולרי יעשה ושהוא עדיין לא עושה?

"יקרא מחשבות, ידיח כלים, יתמצת לי מאמרים וכתבות בעיתונות".

עם מי אתה נוהג להתייעץ?

"עם חברי ההנהלה וגם עם אשתי יהודית. נקודת המבט השונה שלה שופכת אור אחר, מגוונת ומעשירה את התבוננות שלי בנושאים שונים".

איך אתה מתאוורר מהתפקיד?

"סופי השבוע מוקדשים לבילוי עם יהודית, שלושת ילדינו ובני זוגם, וגם לספורט, לקריאה (בעיקר היסטוריה וספרות יפה) ולתחביב הטיסה שלי".

וחופשות?

"אני נהנה מחופשות. בטן גב לא מתאים לי, אבל לטיול אופניים וחופשות סקי אני מוצא פנאי".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל 4 , אין גבול לצביעות ?. פשוט מגעיל!. מי שיבצע חיפוש לפי "השירות של אורנג'"
יבין היטב מה חושב הציבור על השירות הקלוקל של אורנג' שאין לו אח ורע בעליבותו. עושה רושם שהמנכ"ל שנכנס בנעליו של עמיקם כהן נבהל מהתשומות הגבוהות שנדרשות כדי לתת שירות בסטנדרט העליון, כפי שהנהיג עמיקם ונתן הנחיה לעשות הכל כדי להוציא מכל לקוח כמה שקלים נוספים כאשר כל השיטות כשרות כולל שיטת מצליח. אורנג' הפכה לחברה לא אמינה תחמנית ולא הגונה (בחרתי מילותי בקפידה)
יוני  |  05.02.09
5.
שרות למופת חברה למופת מסתבר שהכל משורשי ההנהלה
אני לקוח של אורנג כבר מזה מספר שנים שמעתי כאן תגובות על "שרות שערורייתי" חוץ משיחות חינם ללא תשלום אני חושב שהחברה הזו ספציפית עושה כל מה שחברת סלולאר צריכה לתת ולעשות ללקוחות שלה עם מבחינת טכנולוגית (פלאפון מה נסגר עם הסלולארים הישנים שלכם?) ועם זה סלקום שם חברתי מנויה ואנו עוברים טלעות עם השרות שלהם נכון גם לי יוצא חשבוניות גבוהות לפעמים כן גם לי היו טועיות בחשבון ונציגים לא נעימים אבל בסופו של דבר החברה./הנציגים תמיד ידעו לתת מענה נכון מצדיק ואיכותי בכל שיחותי(ותאימינו לי שאני לקוח קשה) שמח שנפל לי לקרוא את הכתבה הזו בהחלט כל הדברים שבהם אני מאמין הכל מתחיל מהנהלה מעל ברגע שהנהלה תתיחס לעובדיה כמו שצריך ותתעסק בדברים שבאמת נחוצים לחברה ול בשטויות החברה תביא תוצאות לא מכיר את מנכל אורנג שכתבו עליו את הכתבה מבחינתי הוא לא היה קיים עד לקריאת שורות אלו אך ללא ספק למדתי שעומד מוח יצירתי ואדם משכיל מאחורי אחת החברות המצליחות המובילות והאיכותיות בשוק התקשורת הסלולארית בארץ (כמובן הכל בהשווא לשאת המתחרים) כל הכבוד אורנג
אסף מיארה , ראשל"צ  |  05.02.09
לכל התגובות