אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מושבים זולים ובירה בחינם: כך יתמודד הבייסבול עם המיתון צילום: בלומברג

מושבים זולים ובירה בחינם: כך יתמודד הבייסבול עם המיתון

קבוצות MLB מפגישות מנויים עם ההנהלה הבכירה והופכות ומפנות תאי צפייה לאזורים של אכול כפי יכולתך. כך תיראה עונת הבייסבול הראשונה של המיתון. הנהנים העיקריים יהיו האוהדים

04.02.2009, 22:22 | דניאלה ססה, בלומברג

הוושינגטון נאשיונלס בונים על זה שצילום עם הכוכב, ראיין צימרמן, במהלך סיורים מודרכים בבית המועדון, יעזור למכור כרטיסים למשחקים של הקבוצה הגרועה ביותר בליגת הבייסבול של צפון אמריקה (MLB). תקוותם היא, שהסיורים הללו והצילום עם צימרמן יעזרו לקבוצה להתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול.

כמעט 4,000 איש הצטופפו בשבוע שעבר באירוע שקיבל את הכינוי "NatsFest". היה קפוא, אבל לאירוע באצטדיון של הקבוצה הגיעו עשרות אלפי אנשים, כדי לקבל סיור באזורים שלא נכנסו אליהם מעולם ולקבל חתימות מהגיבורים שלהם.

וושינגטון היא אחת מתוך 20 קבוצות שעורכות אירועים כאלו כדי להלהיט את הקהל לקראת העונה החדשה. "אין שאלה שהשנה הזו אנחנו צריכים לעשות הרבה יותר צעדים לקראת האוהדים", אומר סטן קסטן, נשיא הנאשיונלס. "אף אחד לא חווה משבר כלכלי כזה בעבר".

בגלל המצב, מועדוני בייסבול עושים צעדים חסרי תקדים כדי לשמור על תזרים מזומנים יציב. הקבוצות חותכות במחירי הכרטיסים. ולא רק זה. הקבוצות עושות הנחות במחירי בירה ומציעות חבילות תשלומים זולות עבור מנויים שנתיים.

הקבוצות כבר מרגישות את האפקט של הנפילה הגדולה ביותר בהוצאות משקי בית בששת העשורים האחרונים.

"זה בגלל הכלכלה"

 

מכירות הכרטיסים של אוקלנד אייז צנחו ב-10%, כך אמר הבעלים, ליו וולף.

אפילו בוסטון רד סוקס, שהיו קרובים לזכות בוורלד סירייס ורשמו שיאים חדשים במכירות כרטיסים בתשע השנים האחרונות, סובלים מירידה במכירת כרטיסים. "כרטיסים נמכרים באחוזים נמוכים יותר מאשר בשנה שעברה", אמר סם קנדי, האחראי למכירת הכרטיסים של המועדון.

רוברט מוסטאו, אוהד של הנאשיונלס, אומר שהוא כבר מקצץ בהוצאות שלו. הוא חתם על הסכם חבילה של שני מנויים ב-420 דולר ל-21 משחקים. בשנה שעברה רכש ארבעה מנויים ל-41 משחקים ב-3,280 דולר. "ההפסדים של הקבוצה לא כל כך משנים לי", אומר מוסטאו, מורה בפנסיה בן 55, אחרי שסיים את הסיור שלו במועדון האהוב עליו. "זה בגלל הכלכלה".

ג'ים באודן, הג'נרל מנג'ר של וושינגטון, אמר לאוהדים שהמועדון מנסה להחתים את צימרמן בן ה-24 על חוזה ארוך טווח. עבור אוהדים רבים, צימרמן הוא נקודת אור יחידה עבור קבוצה שלא סיימה עונה במאזן מנצח, מאז עברה ממונטריאול לוושינגטון ב-2005.

אוהדי ושחקני פילדלפיה חוגגים אליפות. מחירי הכרטיסים ירדו כמעט בכל האצטדיונים, צילום: בלומברג אוהדי ושחקני פילדלפיה חוגגים אליפות. מחירי הכרטיסים ירדו כמעט בכל האצטדיונים | צילום: בלומברג אוהדי ושחקני פילדלפיה חוגגים אליפות. מחירי הכרטיסים ירדו כמעט בכל האצטדיונים, צילום: בלומברג

תשלומים ללא ריבית

כדי להימנע מאובדן הכנסה, קבוצות כגון הנאשיונלס, קליבלנד אינדיאנז או אריזונה דימונדבקס, החלו להציע לאוהדים לרכוש כרטיסים בתשלומים ללא ריבית. חלק מהאוהדים יוכלו למשוך תשלומים עד יוני, למרות שבשנים האחרונות היו חייבים לסיים את כל התשלומים כבר בדצמבר.

בקליבלנד, נשיא האינדיאנז, פול דולן, והג'נרל מנג'ר, מארק שפירו, שוחחו עם בעלי מנויים והפכו את הפגישה עם בכירים בארגון לעוד בונוס למי שבחר לחדש את המנוי שלו. "אתה תמיד מחפש להוסיף משהו, לתת ערך מוסף לבעל מנוי שנתי, במיוחד ימים קשים כאלו", אומר ויק גרגוביץ, סגן נשיא בכיר בקליבלנד. "אם יש חוסר וודאות, אנחנו רוצים שהם יקבלו תשובות ישר מההנהלה".

ענף הבייסבול נאלץ להתמודד עם זמנים קשים בכלכלה בעבר. כך למשל קבוצות החלו לשחק בלילה ב-1935 בזמן השפל הגדול, כדי להעלות את כמות הצופים במשחק. כך לפי טים ווילס, מנהל בהיכל התהילה של הבייסבול.

כיום, הרד סוקס ביקרו בכל מדינות ניו אינגלנד כדי לקדם את מכירות הכרטיסים לעונה הקרבה והעניקו 6,500 קופונים לאוהדים לקניית כרטיסים בזול לפני ה-24 בינואר. בחצי מהם השתמשו ובוסטון מכרה 2.2 מיליון כרטיסים לשנת 2009.

"אנחנו הרגשנו שאנחנו צריכים לחזור לבסיס, לשורשי הדשא, לבסיס של השיווק כדי להגיע לכל האוהדים שלנו", אומר קנדי. "אנחנו לא חסינים למה שהולך שם בחוץ בכלכלה".

ליו וולף, הבעלים של אוקלנד. נקנקייה עבור צדקה?, צילום: בלומברג ליו וולף, הבעלים של אוקלנד. נקנקייה עבור צדקה? | צילום: בלומברג ליו וולף, הבעלים של אוקלנד. נקנקייה עבור צדקה?, צילום: בלומברג
בוושינגטון בעל המנוי השנתי, גרג וויגינס, סופר בן 53, אמר שהוא מביא בקבוקי סודה מהבית כדי להימנע מתשלום של 4.50 דולר לבקבוק שתייה קלה באצטדיון. אוהדים כמוהו יקבלו את הצ'אנס למצוא את מקומם ביציעים, שם נמכרים מוצרים בזול.

בחלק מהמקומות בליגה מוכרים חצי ליטר בירה ב-4 דולר וקרטון חלב לילדים ב-1.5 דולר.

באריזונה החליטו להפוך את תאי הצפייה שלא נמכרו לאזורים של אכול כפי יכולתך. עבור 25 דולר יכולים אוהדים לאכול נקניקיות, פופקורן ובוטנים ככל שהם רוצים.

וולף מאוקלנד אומר שהוא שוקל "קידומי מכירות של מיתון" כגון רכישת נקניקייה עבור תרומת אוכל לבתי תמחוי.

פשוט תנצחו!

ואולי הפתרון הוא פשוט בניצחון. וושינגטון לא תצטרך להסתמך על מכירות כרטיסים בזול, אם הם יצליחו לגרום לקבוצה לנצח כמה משחקים.

אוהדים כמו ניל וייס, מכונאי בן 52, רוצים לראות יותר כסף מושקע בשחקנים. "הם צריכים לזרוק יותר דולרים", אומר וייס, מנוי שנתי שמתכנן למכור רבע מהמשחקים במנוי שלו. "הדבר הכי חשוב זה שהקבוצה תהיה תחרותית".

תגיות