אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסמו הכללים להגברת השקיפות בייעוץ ובשיווק הפנסיוני צילום: יובל חן

פורסמו הכללים להגברת השקיפות בייעוץ ובשיווק הפנסיוני

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, פרסם כללים הנדרשים מסוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים, בדבר הגילוי כלפי הלקוח בהמליצם לו על הצטרפות למוצר פנסיוני או על החלפת מוצר פנסיוני אחד באחר

09.02.2009, 12:30 | רחלי בינדמן

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, ידין ענתבי, פרסם היום (ב') חוזר הקובע כללים הנדרשים מסוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים, בדבר הגילוי כלפי הלקוח בהמליצם לו על הצטרפות למוצר פנסיוני (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל) או על החלפת מוצר פנסיוני אחד באחר. הגילוי ייעשה במסמך בכתב ('מסמך ההנמקה') הכולל את השיקולים שעמדו בבסיס המלצתם ויימסר ללקוח בסוף הליך הייעוץ או השיווק הפנסיוני, כפי שנדרש בחוק הייעוץ הפנסיוני.

מדריך כלכליסט מהי הדרך הנכונה לפתוח חיסכון פנסיוני לאילו מסלולי פנסיה אפשר להצטרף, איפה משלמים יותר, איך לקרוא את האותיות הקטנות ועל אילו סעיפים חייבים להתעקש: הדברים שצריך לשים לב אליהם בשעה שמצטרפים לחיסכון פנסיוני הדר רז, 10 תגובותלכתבה המלאה

החוזר כולל טבלת השוואה שתושלם על ידי הסוכן או היועץ עבור הלקוח. הטבלה מכילה שדות כמו גובה דמי הניהול, תשואה, מדד סיכון וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על גובה הפנסיה של הלקוח בגיל פרישה.

עוד נקבע בחוזר, כי סוכן הביטוח יידרש לגלות ללקוח מהו המוצר שעבור הפצתו הוא מקבל את התגמול הגבוה ביותר וכן לדרג את הגופים המוסדיים שאת מוצריהם הוא משווק, לפי גובה התגמול הכספי שהוא קיבל מהם או לפי מספר המוצרים הפנסיוניים שהוא שיווק עבורם, וזאת על מנת לאפשר ללקוח להכיר את מידת ההעדפה של הסוכן את המוצר הפנסיוני שעליו המליץ.

בנוסף, נקבע בחוזר מנגנון בקרה של הגוף המוסדי על אופן הפצת המוצר הפנסיוני ללקוח. על פי המנגנון, הגוף המוסדי יבצע בדיקות מדגמיות בנוגע לתקינות הליך גיוס הלקוחות שבוצע על ידי הסוכן וייצרף לקוח למוצר פנסיוני רק לאחר שקיבל לידיו העתק ממסמך הנמקה.

הסדרה זו צפויה להגביר את השקיפות והאובייקטיביות בהליך השיווק והייעוץ הפנסיוני ועל ידי כך להרחיב את הכלים העומדים לרשותו של הלקוח בבואו לקבל החלטות הנוגעות לחסכונו לטווח ארוך. מסמך ההנמקה ייצור מחויבות של הסוכן והיועץ להמלצה שנתן ללקוח ויבטיח שהגופים המוסדיים יפקחו על אופן צירוף לקוחות חדשים למוצר פנסיוני.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
יש יועצים שבהחלט מספקים מסמך השוואה והנמקה-קיבלתי
כנסו לאתר פורשור מומחים וראו דוגמא כמו הדוח שאני קיבלתי , מה עוד שאינם צריכים לציין דירוג עמלות משום שאינם מקבלים שום עמלה משום גוף פנסיוני , גם לא דמי הפצה ,הכל כולל מסמך גילוי נאות ואישור ממשרד האוצר נמסר לידי טרם הייעוץ שהיה ברמה לעניות דעתי גבוהה מכל ייעוץ אחר שקיים בארץ ופניתי אני חושב לכולם לקבל הצעות ודוגמאות, חבל על הזמן.
דן  |  26.02.09
4.
ל-2 ו- 3 - כל כך נכון!!
מספיק שבטופס גילוי נאות אנחנו רושמים את כל החברות איתן אנו עובדים לצורך מה צריך להיות רשום כמה אנחנו מרווחים? באיזה סקטור במדינה רשום על גבי החוזה מהם הרווחים שלך?? תראו לי תחום אחר בביטוח שזה עובד כך. אולי במקום להקשות על הסוכנים שגם ככה עובדים קשה מאוד שינסה להקל על הלקוחות שהכסף יעבור מהר, שישפרו את השירות בבתי השקעות - בקיצור- לא חסר!
מהמרכז  |  11.02.09
3.
תגובה ל 2
כמה נכון? בפוליסת מנהלים - הסוכן מקבל גמול מינימלי, כאשר הוא צריך לשרת את הלקוח בכל נקודת זמן, את המעסיק והופך להיות העובד של חברת הביטוח - ניירת אין סופית. לא אחת אני נוסעת מרחקים, כאשר בסופו של יום - בזבזתי זמן, דלק וכו' אך ללא תוצאה. אני אוהבת את העיסוק שלי, ומתפרנסת ממנו יפה, עובדת 12 שעות ביום כדי לתת מענה ללקוחות שלי, עומדת במבול השאלות בימים קשים כל כך לקופות הגמל וקרנות הפנסיה. אני מסבירה ללקוחות שדמי הניהול הם השכר שלי, אך אני לא חייבת לדווח להם כמה אני מרוויחה מכל עיסקה - איזה מגזר במשק עושה דבר כזה??? מה זה עניינו של הלקוח?? אני רותחת.
יועצת פנסיוניות - , כרמיאל  |  11.02.09
לכל התגובות