מאבדים קליטה בברצלונה - תערוכת הסלולר השנתית בצל המשבר
בשבוע הבא תיפתח בברצלונה תערוכת הסלולר העולמית, שמתקיימת מדי שנה. הפעם צופים ירידה במספר המבקרים והביתנים וצמצום בהיקף העסקאות. גם החברות הישראליות נפגעות
10.02.2009, 15:18 | אסף גלעד
תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה תיפתח בשבוע הבא תחת צלו הענק של המשבר הכלכלי העולמי: מארגני הכנס, שנחשב לאירוע הגדול ביותר בתעשיית הטלפונים הניידים בעולם, צופים ירידה של 15% במספר המבקרים לעומת התערוכה בתחילת השנה שעברה, שבה ביקרו 54 אלף איש. גם החברות הסלולריות, היצרניות וספקיות התוכן מצמצמות נוכחות על רקע התכווצות תקציבי השיווק.
ההשקות החדשות של 2009
ההשקות וההכרזות של החברות הישראליות בתערוכת הסלולר בברצלונה
סלטיק תשיק אתר לרכישת שטחי פרסום, אמפורטיקו תשיק פלטפורמה לרכישת תכנים סלולריים, סיטיוור תשיק שירות בתשלום חודשי לעסקים להתקנת מרכז שירות טלפוני, טיג'אט תשיק שירות מסרים מיידיים באמצעות הסלולר, טריפליי תשיק שירות לעריכת שירים וקטעי וידיאו, פודינג מדיה תשיק שירות פרסום בסלולר, רדבנד תשיק תוכנה המאפשרת לנהל מרחוק התקנים על גבי הסלולרי
לכתבה המלאה
המגמה הזו אינה פוסחת גם על הנציגות הישראליות בתערוכה, שמספרן עתיד להצטמק מ־60 חברות ששכרו ביתן בתערוכת ברצלונה 2008 ל־45 חברות בלבד שנרשמו עד כה להציג בביתן הישראלי בתערוכה, שאותו מארגנת IMA - ארגון החברות הסלולריות בישראל.
"השנה נראה בפעם הראשונה ירידה במספר החברות הישראליות שמציגות בתערוכה", צופה אייל רשף, מנכ"ל IMA, שמארגנת את הביתן הישראלי בתערוכת הסלולר משנת 2002.
"תחילה היינו עושים פגישות בלובי של המלון מחוץ לתערוכה, ובשנת 2006 נכנסו לתערוכה בזכות עזרה מקרנות וממשרד התמ"ת. עכשיו אנחנו מנסים להחזיק את הראש מעל המים, למרות הקשיים. מדינות אחרות שמובילות בתחום הסלולר, דוגמת אירלנד ופינלנד, כבר מנמיכות פרופיל", אומר רשף, בעבר אחד ממקימי פרטנר.
איש מכירות מחליף את הביתן הנוצץ
מפעילות הסלולר הישראליות בברצלונה
"זו הזדמנות טובה לראות עד כמה יצרניות הסלולר לחוצות"
מפעילות הסלולר הישראליות ישלחו משלחות לברצלונה, אך נראה שהשנה יש פחות התלהבות
לכתבה המלאה
נראה שדווקא המשבר הכלכלי מביא את ענקיות הסלולר להתאמץ יותר בתערוכת ברצלונה, ולשלוח את התותחים הכי כבדים שלהן: מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, מנכ"ל AT&T ראלף דה לה וגה, מנכ"ל טלפוניקה סזאר אלרטה, מנכ"ל ונשיא נוקיה אולי פקה קלאסוואו, מנכ"ל וודאפון ויטורלו קולאו, וכן כריס דה וולף - ממייסדי מייספייס.
אבל נראה שגם התקבצות החבורה המרשימה הזו בברצלונה בשבוע הבא לא תשחזר את הצלחת התערוכה משנים קודמות. רוב החברות לא ויתרו כליל על השתתפותן בתערוכה, אך הסתפקו בשליחת נציגות סמלית: במקום להקים דוכן מרהיב, הן מסתפקות באיש מכירות יחיד עם מחשב נייד ומכשיר סלולר מתוחכם.
כל זה קורה דווקא בשנה המסמנת את אחת מהשנים הטובות יותר שהיו לסלולר מאז ומעולם: השנה שבה נמכרו 1.2 מיליארד טלפונים סלולריים, ושבמהלכה נהפך הטלפון החכם, סמארטפון, למצרך יומיומי נגיש לכל. מכשירי אייפון, בלקברי וגוגל־פון מספקים לא רק חוויית גלישה ייחודית ומסך מגע מהפכני, אלא גם העצימו מאוד את היישומים הסלולריים. אפשר ללמוד על כך מהעובדה שהחנות המווקנת של אפל, אפסטור, זכתה בינואר האחרון לעבור רף של 500 מיליון ההורדות בתשלום. תשתית הדור שלישי, שהולכת ומושלמת גם במדינות מתפתחות דוגמת סין ורוסיה, הופכת את הגלישה באינטרנט הסלולרי לנוחה ויוצרת שגשוג בתעשיית התוכן - תוכני גלישה, וידיאו ופרסום סלולרי - וכן לפריחה בפתרונות טכנולוגיים נלווים, כגון הקלת עומסים וניהול רשתות.
תגובה אחת לכתיבת תגובה