אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: באיחור של כ־9 חודשים - סימנס העבירה לרכבת 10 קרונות צילום: יריב כץ

בלעדי: באיחור של כ־9 חודשים - סימנס העבירה לרכבת 10 קרונות

זאת מתוך 86 קרונות שעליהם התחייבה סימנס. על פי החוזה, הקנס על איחור באספקה הוא כ־7 מיליון יורו. מתנהלים מגעים למסירת קרונות בסכום הקנס

11.02.2009, 07:15 | גיא מי-טל

אחרי דחיות ועיכובים של תשעה חודשים, העבירה אתמול חברת סימנס לרכבת ישראל עשרה קרונות מתוך 86 קרונות שאותם התחייבה לספק במסגרת מכרז שבו זכתה ב־2006, בעלות של 125 מיליון יורו. מדובר בקרונות חד־קומתיים שאותם התחייבה היצרנית סימנס לספק עד אפריל 2008, אך עבודות הייצור התארכו, וכך גם אספקת הקרונות לישראל. עד כה הגיעו לישראל 58 קרונות מתוך ה־86 שנרכשו מסימנס, ואתמול הועברו כאמור עשרה קרונות לידי הרכבת, לאחר שבנייתם הושלמה בישראל.

ל"כלכליסט" נודע כי בימים אלה מתנהלים בין סימנס לרכבת ישראל מגעים על הפיצוי שתקבל הרכבת בשל האיחור באספקת הקרונות. בחוזה המסחרי שנחתם ב־2006 נקבע קנס כספי בהתאם למשך האיחור, שעומד כעת על כ־7 מיליון יורו. עם זאת נשקלת האפשרות שבמקום פיצוי כספי תספק סימנס לרכבת קרונות בעלות דומה לגובה הקנס שעליו יסכימו הצדדים.

בניית הקרונות מושלמת בישראל במסגרת הסכם רכש הגומלין שאליו נדרשה סימנס כתנאי לזכייה במכרז הרכבת. על פי ההסכם, עבודות או חלקים בשווי 20% מעלות העסקה - 25 מיליון יורו - יבוצעו על ידי חברות ישראליות. למשל, השמשות המותקנות על חלונות הקרונות הן מתוצרת ישראלית.

בימים הקרובים תבצע הרכבת נסיעות מבחן לקרונות החדשים, ואם לא יתגלו תקלות הם ייכנסו לפעילות מלאה בהסעת נוסעים. כל מערך רכבת חדש של סימנס שייכנס לשימוש יכלול 744 מקומות ישיבה. כך תוכל הרכבת לתת מענה חלקי למצוקה הגוברת של עומס הנוסעים על הקרונות הישנים, שחלקם כבר היו מיועדים להוצאה מכלל שימוש, אך המשיכו לפעול בשל המחסור בקרונות למרות העלות היקרה של תחזוקתם.

כניסת הקרונות החדשים תקל על מצוקת המקום שתגדל בשנה הקרובה - לאחרונה עדכנה הרכבת את הערכותיה לעלייה במספר הנוסעים ב־2009 מ־8% לכ־12% בעקבות השלכות המיתון על הרגלי הנסיעה לעבודה וירידה במספר העובדים שמקבלים רכב צמוד ממקום העבודה.

ברכבת אישרו את הידיעה ואמרו: "היום החלה רכבת ישראל בדיקות השמשה למערך סימנס החדש, ובו עשרה קרונות".

מסימנס ישראל נמסר: "החברה אינה מתייחסת לנושאים מסחריים". 

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
אם אנחנו יודעים לייצר טנקים שלא מתפרקים במלחמה
אז אפשר גם לייצר קוביות אמינות על גלגלים בפחות משמונה מליון ש"ח ליחידה שזה המחיר ששילמו ברכבת ישראל - ולספקם במועד. כמובן שגם נחסוך נסיעות לגרמניה ולמדינות אחרות כדי לבחון את הקרונות ולעבור הישתלמויות באיזה חומר בדיוק עלינו לקרצף את הריפודים, ואולי זאת בעצם הסיבה לרכישה בחו"ל.
העורב  |  11.02.09
2.
תוצרת הארץ????????
כאיש תעשיה ותיק ולאור המשבר הכלכלי החמור העובר בעיקר על מפעלי המתכת בארץ כמה אבסורדי שחברה ממשלתית ציבורית מבצעת הזמנות רכש בהיקפים כה גדולים לחברות בחו"ל , יש בארץ לא מעט מפעלים בעלי יכולות טובות ומוכחות לביצוע של פרוייקטים מסוג זה וכמה חבל וכמה ציני על קבלת החלטות לא נכונות תוך התעלמות גסה ממה שקורה אצלנו -"עניי עירך קודמים" אך לא ברשות הנמלים והרכבות !!
11.02.09
לכל התגובות