אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כישלון בטיחות לטנדרים הגדולים

כישלון בטיחות לטנדרים הגדולים

במבחן ריסוק שערך איגוד הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות זכו מספר דגמי טנדרים בציונים נמוכים במיוחד

11.02.2009, 18:58 | תומר הדר
האם "גדול יותר" הוא בהכרח גם "חזק יותר"? ממבחן הריסוק שערך IIHS, איגוד הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות, עולה שמספר דגמי טנדרים גדולים, בהם גם דגמים שמקורבים לדגמי טנדרים שמשווקים בארץ, זכו לציוני בטיחות נמוכים במיוחד. יצוין שהדגמים שנבחנו במבחן הריסוק הם דגמי ה CREW CAB, כלומר דגמים בעלי תאי נוסעים מוגדלים וארבע דלתות שמשווקים גם בישראל.

כך לדוגמה זכתה שברולט סילבראדו לציון "עלוב" במבחן הריסוק הצידי שערך הארגון. אנשי IIHS מציינים שבגרסה המאובזרת של הסילבראדו, המצוידת בכריות אוויר צידיות, ציון הבטיחות היה יכול להיות גבוה יותר. בישראל משווקת רק גרסה ללא כריות אוויר צידיות. "במבחן הריסוק של הסילבראדו נרשמו חדירות של עצמים זרים אל תוך תא הנוסעים בעת התאונה" מסבירים ב-IIHS, "הפגיעות בבובות המבחן שמוקמו בתוך הסילבראדו מדמות פגיעות בצלעות ואף נזק לאיברים פנימיים".

שברולט סילבראדו. קיבלה ציון עלוב שברולט סילבראדו. קיבלה ציון עלוב שברולט סילבראדו. קיבלה ציון עלוב

גם הטנדר הכבד דודג' ראם, ששיווקו בישראל היה אמור להתחיל בשנה שעברה אך נדחה ל-2009, לא זכה לציונים מחמיאים: במבחן הריסוק הצידי הוא זכה לציון "זניח". ציון זה אומנם גבוה יותר מזה של השברולט אך עדיין לא נחשב לציון טוב. על פי אנשי IIHS הסיבה העיקרית למתן ציון זה היא הימצאותן של כריות אויר צידיות.

יצוין שמכשירי תנועה, יבואנית הראם טרם, חשפה את מפרט אביזרי הבטיחות של הדגם שישווק בישראל. "גודלם, משקלם וגובהם של הטנדרים הגדולים שנבחנו אמורים לסייע להם לעבור את מבחני הריסוק בהצלחה יתרה במבחן הריסוק הצידי, אך המצב שונה בטנדרים אלה", מסבירים ב-IIHS, "ביצועיהם במבחן הבטיחות גרועים מאלה של מכוניות רבות שהארגון בחן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות