אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת הרים במניית אוקיאניה צילום: בלומברג

רכבת הרים במניית אוקיאניה

המניה זינקה ב-25% במחזור גבוה וכשעה לאחר מכן נפלה ביותר מ-20%. החברה קיבלה הזמנה בהיקף 13 מיליון שקל ממפעלי ים המלח ולאחר מכן דיווחה על מו"מ שמנהלת בעלת המניות הגדולה בנוגע למכירת השליטה בה

16.02.2009, 13:52 | גולן חזני

שעה אחרי שהמריאה ב-25% עברה מניית אוקיאנה בסיבוב פרסה חד להיסחר בירידה של 25% במחזור גבוה של מיליון ורבע שקל.

לאחר שבבוקר דיווחה על חוזה גדול בהיקף של 13 מיליון שקל עם מפעלי ים המלח, דיווחה אוקיאנה בצהריים על מו"מ שמנהלת אקווה מרין, בעלת המניות הגדולה בחברה, למכירת השליטה בה. במסגרת העיסקה פנתה אקווה מרין לארבעה בעלי מניות אחרים, יוסף כבשני, יוחנן שפיר, יעקב ארליכמן והיו"ר והמנכ"לית יעל עפרון, בהצעה לרכוש את אחזקותיהם ב-3 שקלים למניה. לחילופין קיבלה אפרון הצעה לרכוש את האחזקה של ארבעת בעלי המניות האחרים, באותם תנאים, 3 שקלים למניה.

החברה לא ציינה את המחיר למניה סביבו מתנהל המו"מ למכירת השליטה בחברה, ויתכן שזו הסיבה שמירידה של 25% חזרה המניה להיסחר בירידה קלה יותר של 3% למניה. עם זאת, לא ברור מדוע בחרה החברה לדווח את שני הדיווחים בנפרד, ולא ביחד. כך נוצר מצב שמשקיעים רכשו מניות בעליה של 25%-20%, וראו את ההשקעה יורדת בדרמטיות אחרי ההודעה השנייה של החברה.

 

אוקיאנה עוסקת בפיתוח פרוייקטים הנדסיים וימיים ונסחרת בשווי שוק של 45 מיליון שקל. בעלי השליטה בחברה הם פרוספר לוי ויוסף כבשני ובתשעה החודשים הראשונים של 2008 היא עברה לראשונה מזה שנים לרווחיות.

הרווח התשעת החודשים הראשונים של 200 עמד על 300 אלף שקל, לעומת הפסד של 6.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007 והפסד של 4.6 מיליון שקל ב-2007 כולה. ההכנסות בתשעה החודשים הראשונים של 2008 עמדו על 21 מיליון שקל כך שמדובר בחוזה מהותי. הונה העצמי של החברה עומד על 15 מיליון שקל והלקוח העיקרי שלה הוא חיל הים הישראלי.

תגיות