אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יורו אנקאפ מחמירה את דירוג הבטיחות וקובעת-ציון ריסוק מאכזב לסובארו B3 צילום: תומר הדר

יורו אנקאפ מחמירה את דירוג הבטיחות וקובעת-ציון ריסוק מאכזב לסובארו B3

עיקר השינוי בשיטת הדירוג החדשה הוא העלאת חשיבותן של מערכות המונעות פגיעה בהולכי רגע, שעד כה נדחקו בחשיבותן בהשוואה לדירוג בטיחותם של הנוסעים ברכב

18.02.2009, 21:37 | תומר הדר
ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP הודיע היום באופן רשמי על כניסה לתוקף של שיטת דירוג חדשה לבטיחות רכב. תוצאות מבחני הריסוק של הארגון משמשות כקנה מידה לבטיחותן של מכוניות במדינות רבות ובהן גם ישראל.

עיקר השינוי בשיטת הדירוג החדשה הוא העלאת חשיבותן של מערכות המונעות פגיעה בהולכי רגע, שעד כה נדחקו בחשיבותן בהשוואה לדירוג בטיחותם של הנוסעים ברכב. בנוסף קבע הארגון שמעתה ציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים יינתן אר ורק לדגמים שמוצעים לפחות ב-85% מן הגרסאות עם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

הארגון פרסם בנוסף את תוצאותיהם של מבחני ריסוק שערך בהתאם לתקן החדש לשישה דגמי רכב שחלקם אף משווקים בישראל. כך זכו מיצובישי לאנסר, טויוטה אוונסיס ומאזדה שש המשווקים בארץ בציון ריסוק מרבי של חמישה כוכבים. לעומת זאת סובארו אימפרזה החדשה המכונה בישראל B3 זכתה לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה. הסיבה העיקרית על פי אנשי EURONCAP לציון הבטיחות החלקי שקיבלה הסובארו היא היעדר מערכת בקרת יציבות בחלק ניכר מן הגרסאות. יצוין שסובארו B3 נמכרת בישראל ברוב הגרסאות, ובייחוד באלה שנפוצות בציי הרכב, בגרסה נטולת בקרת יציבות אלקטרונית.

תגיות