אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גורם בענף התעופה: "המוניטין של החברות הישראליות נפגע בגלל משרד התחבורה" צילום: יואב גלאי

גורם בענף התעופה: "המוניטין של החברות הישראליות נפגע בגלל משרד התחבורה"

באל על מסרבים להגיב לפרסומים לפיהם תגיש החברה תביעה נגד מנכ"ל משרד התחבורה, בעקבות הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל ע"י ה-FAA. משרד התחבורה: "לא ידוע לנו על כוונה כזו"

01.03.2009, 15:39 | יסמין גיל

הפגנת שרירים או איום קונקרטי? לא בדיוק ברור. בהמשך לפרסומים לפיהם תגיש אל על תביעה אישית נגד מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בעקבות הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל שהביאה לפגיעה תדמיתית וכלכלית בחברה, מסתפקים היום (א') בחברת התעופה הישראלית ב"אין תגובה".

אולם הדואר האלקטרוני הלא רשמי שנשלח בשבוע שעבר לנציגים באל על, ארקיע וישראייר, לפיו גם האירופאים "שמו עין" על מצב בטיחות התעופה בארץ, ובעיקר מהלך הורדת דירוג התעופה של ישראל לפני כחודשיים, על ידי רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) - "הגדישו את הסאה", כפי שאמר היום ל"כלכליסט" גורם בענף.

אותו גורם אמר: "לא יכול להיות שנושאי המשרה במשרד התחבורה לא ישאו באחריות. הם לא עושים את עבודתם ומה שנפגע זה המוניטין של חברות התעופה הישראליות. אין דין ואין דיין".

בחברות הישראליות זועמים על הפגיעה התדמיתית בתעופה הישראלית, לצד הפגיעה הכלכלית: בעקבות הורדת דירוג בטיחות התעופה הישראלית לקטגוריה 2 על ידי ה-FAA, הושתו על אל על - חברת התעופה הישראלית היחידה הפועלת בקו לארה"ב - סדרת מגבלות. בין היתר, היקף הפעילות שלה לארה"ב הוקפא לרמה הנוכחית וכן חלו מגבלות על הסכמי ה"קוד שייר" שלה עם חברת התעופה האמריקאית אמריקן איירליינס.

"יש זעם רב בחברות התעופה הישראליות", אומר אותו גורם, "בעוד החברות עצמן נהנות מדירוג בטיחות גבוה בעולם - המדינה עצמה זוכה לאזכורים שליליים בנושא זה". אותו גורם מטיל את האחריות ב"גורם המנהלי" במשרד התחבורה, קרי, המנכ"ל, סיטרמן. יחד עם זאת, כאמור, באל על סירבו להתייחס לנושא התביעה, האם היא אכן נשקלת ואם כן, באיזה שלב היא עומדת.

ממשרד התחבורה נמסר: "למשרד לא ידוע על כוונה של אל על להגיש תביעה כנגד המנכ"ל. מכל מקום, במידה ותגיע תביעה שכזו - נדע להתייחס אליה".

תגיות