אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בבילון רשמה צמיחה של 36% בהכנסות צילום: אוראל כהן

בבילון רשמה צמיחה של 36% בהכנסות

בבילון ממשיכה לצמוח בשל שיתופי פעולה פרסומיים; רשמה תזרים מזומנים של 10 מיליון שקל במהלך 2008 וצופה המשך צמיחה

03.03.2009, 11:19 | שי אספריל

חברת התוכנה בבילון המשיכה בשנת 2008 לנצל את מנוע הצמיחה הטרי שלה - הפרסום באינטרנט - על מנת לרשום צמיחה בהכנסות. החברה, הנשלטת על ידי נועם לניר, חשפה היום כי ב-2008 כולה רשמה הכנסות בסך 68 מיליון שקל - צמיחה שיעור 36% ביחס ל-2007. ההכנסות מתחום הפרסום זינקו ל-10 מיליון שקל והיוו 14% מהכנסות החברה.

לשם השוואה, בשנת 2007 היווה תחום הפרסום (אשר החל לקרום עור וגידים רק לקראת סוף 2007) כ-2% מהמכירות.

עם זאת, יש לציין כי עם פרסום התוצאות הכספיות ל-2007 התבטא מנכ"ל החברה, אלון כרמלי, ואמר כי בבילון תצמח ב- 2008 בשיעור גבוה יותר, אשר עשוי להגיע ל-45%.

כרמלי הסביר היום ל"כלכליסט" כי הגורם לכך שהושגה צמיחה של "רק" 36% טמונה בשערי החליפין: "40% מהכנסותינו מתקבלות בדולרים. בשל העובדה ששער הדולר הממוצע במהלך השנה היה 3.6 שקלים, הרי שהפרשי התרגום פגעו בשורה העליונה שלנו בכ- 15%".

עוד עולה מדו"חות בבילון, כי עלות שכרו השנתית של כרמלי עומדת על כ-1.6 מיליון שקל. עלות שכרו של כרמלי מציבה אותו נכון לעכשיו במקום ה-20 בדירוג השכר בחברות הציבוריות.

ברבעון הרביעי הציגה החברה הכנסות של 20 מיליון שקל ותזרים מזומנים תפעולי של 5 מיליון שקל. כרמלי ציין כי קצב ההכנסות השנתי מפרסום עומד כיום על 20 מיליון שקל. בהתחשב בהכנסות הרבעון הרביעי עולה כי תחום הפרסום אחראי לכ-25% מהכנסות החברה.

לבבילון שני תחומי פעילות. הראשון, מכירת תוכנת התרגום המוכרת, ואילו השני הוא מכירת שטחי פרסום באינטרנט. החברה הישראלית מנצלת את העובדה שתעבורת הנתונים ברשת עדיין גדלה בקצב אדיר בכל שנה (מחקרים מדברים על 50-60% לשנה), וכן את הדרישה הגוברת לתוכנות תרגום, זאת בשל העובדה שחלק משמעותי מהשפה ברשת היא אנגלית, בעוד שהגידול באינטרנט נרשם בעיקר במדינות כמו רוסיה, סין וברזיל. החברה גם השכילה לחתום על שיתוף פעולה פרסומי עם גוגל, אשר כתוצאה ממנו היא מקבלת תמלוגים על כל הורדה של התוכנה החינמית שלה.

בבילון סיכמה את 2008 עם רווח נקי בסך 12 מיליון שקל, ורשמה תזרים מזומנים חיובי בסך 10 מיליון שקל. לחברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך 44 מיליון שקל ואין לה חוב.

"אני מרוצה מאד וגאה מאד ואנו מוכיחים שעם עבודה נכונה אפשר לנצח את התנאים הסביבתיים", אמר כרמלי. "אנחנו מחזקים את הגיוון של הכנסות גם מתוכנה וגם מפרסומת. זה מאפשר לנו המכירות לפרטיים לא נפגעות. המכירות לארגונים יש האטה. אנחנו צופים המשך צמיחה בשיעורים דומים למה שהשגנו ב- 2008."

תגיות