אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל פולקסווגן: רכב חשמלי - לא בשנים הקרובות

מנכ"ל פולקסווגן: רכב חשמלי - לא בשנים הקרובות

אמר את הדברים בתערוכת הרכב בז'נבה. לעומתו, מנכ"ל טויוטה אירופה הצהיר על כוונת החברה לייבא 150 טויוטה פריוס מהדור החדש ליבשת

03.03.2009, 17:05 | תומר הדר

"רכב חשמלי לא יהפוך למציאות באולמות התצוגה בשנים הקרובות". כך אמר היום מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, במהלך תערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה.

"לרכב חשמלי יש מקום בעתיד הרחוק בלבד. לעת עתה מכוניות חשמליות הן בבחינת פיתרון מהיר ובלתי מפותח לבעיית זיהום האוויר, אך עדיף כיום להתמקד בפתרונות שיפעלו כראוי ולא בפתרונות מהירים. לדברי וינטרקורן מנועי דלק יהיו נפוצים במכוניות נוסעים לפחות במשך 15 השנים הקרובות.

עם זאת, במשטח תצוגה סמוך הודיע טדאשי אראשימה, מנכ"ל טויוטה אירופה, על כוונתו של היצרן היפני לייבא לאירופה 150 טויוטה פריוס פלאג אין הייבריד (שסוללת הליתיום איון שלהן נטענת מרשת החשמל) מן הדור החדש, שיצוידו בסוללת ליתיום איון.

לדברי אראשימה, בשנת 2010 יצטרפו אליהן 350 פריוס נוספות, עד שהחברה תייצר רכב חשמלי בשנת 2012. "עלינו להסתכל מעבר להשפעות המשבר הכלכלי", אמר אראשימה: "חובה עלינו למקד את מאמצינו במחקר ופיתוח כיום, למען השנים בהן לא יהיה מיתון".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ההיסטוריה מלמדת דבר אחד:
שאין מי שמוכן ללמוד מההיסטוריה. כאן יש כמה סוגי אמת: * הנדסית: כיום, רכב דיזל זעיר ומודרני מזהם פחות מרכב חשמלי. * עסקית: היכן היו פולקסואגן כיום אלמלי נחלצה פורשה הרווחית לרכוש אותם? * היסטורית: GM (שחיסלו את התחבורה הציבורית ורכבות החשמל ב-ארה"ב, ואת הרכב החשמלי EV1) פושטים יד ורגל. מצבם היה אחר לו יכלו למכור EV1 כיום. והאמת של פולקסואגן? לפני עשר שנים הם הדגימו רכב-קונספט בשם 1L, שנסע 100 קילומטר לליטר בזיהום מזערי. הם מתכננים להכניס אותו לייצור (כמעט ללא שינוי) בשנת 2010. עם מנוע דיזל, כמובן. http://www.motorauthority.com/vw-boss-confirms-1-liter-car-for-2010.html
רץ עם שועלים , לב הג'יפה  |  03.03.09
2.
ציטוט מהכתבה "לרכב חשמלי יש מקום בעתיד הרחוק בלבד"
היום זה העתיד!, מה שיהיה בעתיד מתחיל מהחלטה שמתקבלת בהווה... המכניות החשמליות לא יפתתחו לכלי מושלם אם לא יתחילו קודם להשתמש בהם על חסרונתיהם כיום (שמעטים מהיתרנות). דבר שיגרום לפיתוח מאוץ מאוד של כל הטכנולוגיות הרלוונטיות. אחרת אם מנכ"ל פולקסווגן יחכה שכל הטנולגיות ההקפיות יתפתחו לכדי פתרון מושלם אז באמת הוא יכול להמשיך לחכות גם עוד 50 שנה כשיגמר הדלק סופית וכולנו נחייה 20 שנים פוטנציאליות פחות בגלל זיהום עירוני. בגלל קיבעון מחשבתי פולקסווגן ישארו מאחור... משום מה הוא חושב שיש לו אינטרס לדבוק בדלק.
אדיר  |  04.03.09
1.
תעשיית הרכב האירופית מחפשת כסתחי"ם
מנכ"ל פולקסווגן יכול ליילל עד מחר, ולדחוף לנו רכבים שזכו במקומות האחרונים במבחני אמינות. אני מציע לו שיעבור בקיץ הקרוב ביפן , או בסין ויראה שם את ה MIEV של מיצובישי ובסין, ויראה שם את ה F3DM. ואז הוא יגיד: אין דבר כזה.... הרכבים החשמליים הם כאן, והם יכבשו את השוק. נקודה.
צביקה החשמלי  |  03.03.09