אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביגבנד: "מעגל הלקוחות שלנו לא יגדל ב־2009"

ביגבנד: "מעגל הלקוחות שלנו לא יגדל ב־2009"

כך עולה מהדו"ח השנתי המורחב שפרסמה היום מפתחת הנתבים לשירותי מולטימדיה. עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2008 מימשו מנהלי ועובדי החברה אופציות בהיקף של 9 מיליון דולר

10.03.2009, 18:13 | תומר קורנפלד
אחד מגורמי הסיכון המרתיעים משקיעים בחברות הוא תלות במספר לקוחות קטן והחשש שאובדן הלקוחות יפגע בתוצאות הכספיות של החברה. זה החשש המלווה גם את חברת ביגבנד, המפתחת נתבים לשירותי מולטימדיה ברשתות פס רחב, שפרסמה אתמול את הדו"ח השנתי המורחב לשנת 2008 (10-K).

החברה מציינת כי ב־2008 עלתה התלות שלה בחמשת הלקוחות הגדולים שלה מרמה של 75% ל־81%, והם הכניסו לקופתה 150 מיליון דולר מתוך הכנסות של 185.3 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל־132 מיליון דולר בשנת 2007.

ביגבנד מתייחסת גם לזהות שלושת הלקוחות הגדולים מבין החמישה, ומציינת שמדובר בחברות הכבלים קוקס קומיוניקיישן וטיים ורנר וחברת הטלפוניה ורייזון שהיו לקוחות מהותיים גם ב־2007. ביגבנד מציינת עוד כי אף שהיא מנסה להרחיב את מעגל הלקוחות שלה, הרי שבטווח הנראה לעין הדבר לא צפוי להשתנות.

עוד עולה מהדו"חות כי בסוף 2008 העסיקה ביגבנד 485 עובדים, מתוכם 179 בישראל. בסוף 2007 העסיקה החברה 518 עובדים, מתוכם 197 הועסקו בישראל. מגמת הירידה במספר העובדים נמשכת גם ב־2009, כאשר בחודשיים הראשונים של השנה פיטרה החברה 9% מכוח האדם שלה, שהם 46 עובדים. צעדים אלו נועדו להקטין את ההוצאות התפעוליות ולהקל את ההתמודדות עם התנאי המאקרו הקשים ב־2008.

מנהלי ועובדי ביגבנד הרוויחו 9 מיליון דולר ב־2008 כתוצאה ממימושי אופציות, זאת בהשוואה ל־28 מיליון דולר ב־2007. בסך הכול מימשו מנהלי ועובדי החברה 2.3 מיליון אופציות במחיר ממוצע של 1.65 דולרים למניה (מחיר המניה כיום עומד על 5 דולרים למניה) - והזרימו לקופת החברה 3.75 מיליון דולר. האופציות שמומשו על ידי מנהלי החברה הן אופציות שקיבלו במחיר מימוש נמוך טרם הנפקתה של החברה במרץ 2007.

תגיות