אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועד עובדי תע"א: "מפעל רווחי לא מקצץ" צילום: גלעד קוולרצ'יק

יו"ר ועד עובדי תע"א: "מפעל רווחי לא מקצץ"

הדברים נאמרים בעקבות חשיפת "כלכליסט" על התוכנית לבצע קיצוצים נרחבים בתעשייה האווירית

17.03.2009, 06:58 | נעמה סיקולר

"2008 היתה שנה רווחית בתעשייה האווירית, ובמפעל רווחי לא מקצצים שכר", כך אמר אתמול חיים כץ, יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית. הדברים נאמרו בעקבות חשיפת "כלכליסט" אתמול, על כך שהנהלת החברה שוקלת לקצץ בשכר העובדים הקבועים לאחר שכבר החליטה על קיצוץ בשכר העובדים הבלתי קבועים.

זו הפעם הראשונה שהתעשייה האווירית מקצצת בשכר עובדיה. כץ הכחיש את קיומם של מגעים שעניינם הורדה בשכר העובדים הקבועים, ואמר שהוועד לא ייתן יד לכך. "נשמע לי לא סביר שחברה רווחית תיתן דיבידנד למדינה, בשעה שתנאי העובדים נפגעים", הוסיף כץ. "נכון שלחברה יש בעיות, בעיקר בתחום הפעילות האזרחית, אבל גם אם נרוויח פחות, נמשיך להרוויח ולא נסכים לקיצוץ שכר". לטענתו, אפשר להתמודד עם הקשיים באמצעות ניוד עובדים בין מפעליה השונים.

16,500 עובדים מועסקים בתעשייה האווירית, בהם 3,500 עובדי קבלן, עובדים ארעיים ויועצים, שאינם מאוגדים במסגרת קיבוצית. עובדים אלה עומדים בקו החזית של קיצוצי השכר. החברה עתידה להודיע להם על קיצוץ רוחבי של 10% בתנאי העסקתם, אם באמצעות קיצוץ ישיר במשכורות ואם באמצעות הפחתת שעות הייעוץ. בתנאיהם של רוב עובדי החברה, שכאמור מאוגדים במסגרת קיבוצית, עתידה החברה לקצץ בשיעור הנמוך מ־10%.

מגמת הצמצום היא מהלך שמוביל מנכ"ל החברה יצחק ניסן בשנתיים האחרונות, עוד לפני פרוץ המשבר. מהלכי הקיצוץ כבר חסכו לחברה סכום המוערך ביותר מ־100 מיליון שקל, אך עם פרוץ המשבר הכלכלי - לא די בהם.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ניסן נוהג כמנהל טירון
ניסן שופך את התינוק עם המים. יש לו בעיה בסקטור של התעופה האזרחית והוא מקצץ בפאניקה ופוגע גם בסקטורים הרווחיים, המקור היחיד שיכול להציל את עסקי החברה. לשונות רעות אומרות שהוא יודע מה הוא עושה, והוא מנצל את המצב במשק בכדי לפגוע בכל מה שהוא לא יכול לפגוע בו כשהמצב טוב. אבל בחיים גלגל סובב, וכל מה שהוא פוגע בו עכשיו יחזור כבומרנג ויפגע בו - הקיצוץ באזורים הרווחיים, הפגיעה בשכר העובדים כאשר החברה במצב מצוין. חבל רק שעובדי התע"א והמדינה ישלמו את שכר הניהול הכושל הזה.
אחד שיודע , תל אביב  |  22.03.09
4.
חזקים על חלשים!!
קודם העובדות לאשורם: 1. תעשייה אווירית הורידה לעובדי הקבלן 10% בשכר והקטנה של כ-12% בשעות העבודה - ירידה של כמעט רבע בהשתכרות הכוללת. 2. מהלך דומה בוצע גם על סטודנטים/תיות מזכירים/ות. 3. הקיצוץ בוצע היכן שקל - מנחיתים הוראה על חברות הקבלן ושהם הסתדרו - לא מוגנים ולא מאוגדים. ההתנהלות ברוטלית וכוחנית, כיאה לגוף גדול. 4. ללא ספק תהיה פגיעה בלוחות הזמנים של פרוייקטים - הקנסות יעלו על "רווחי הקיצוצים. קיימים עשרות עובדים במצב של אבטלה גלויה או סמויה - התייעלות והעברת כוח אדם ממפעל למפעל היייתה יכולה לשחרר צווארי בקבוק היכן שבאמת צריך כ"א. קיימים עשרות מנהלים ב"בית הלורדים" שרק באם לעבודה - לא באים לעבוד. קיים פחד בהנהלה מהוועד שבהתנהלותו יוביל בסוף את התעשייה האווירית לאבדון.
עובד קבלן  |  17.03.09
2.
מה רווחית? איך רווחית?
אין מצב שהתעשיה האווירית לא תהיה רווחית! למה? כי ברגע שניא מתחילה להפסיד מנהליה ועובדיה רצים לממשלה ובוכים בוכים בוכים ומאלצים את הממשלה להכניס יד לכיס (או באופן ישיר או בעזרת הזמנות למשרד הבטחון), וכך, גם בעתות משבר, לא יורידו שכר מהעובדים המאוגדים, אל תשכחו שהכיס של הממשלה מצוי בידי פוליטיקאים, ומי ירצה חלילה להסתכסך עם 16000 עובדים, זה בוודאי שווה כמה מנדטים לא?
בני , דרום  |  17.03.09