אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המכונית הסינית הראשונה הגיעה לישראל

לובינסקי הציגה דגמים ראשונים של יצרן הרכב הסיני SAIC שישווקו בתחילת 2010. הדגם הראשון שישווק הוא MG550, מכונית מנהלים שתתחרה במאזדה 6 ובפורד מונדיאו

17.03.2009, 14:39 | ליאור גוטמן ותומר הדר

מכונית סינית ראשונה הגיעה לישראל. חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן, הציגה היום (ג') את הדגמים הראשונים של יצרן הרכב הסיני SAIC, שישווקו בישראל בתחילת 2010.

לובינסקי זכתה לפני כחצי שנה בזיכיון הייבוא והשיווק של יצרן הרכב הסיני ועל פי תוכניות החברה תחילת השיווק מתוכננת לינואר 2010. מדובר ככל הנראה במותג הרכב הסיני הראשון שיימכר בשוק המקומי.

על פי לובינסקי, הדגם הראשון שישווק הוא MG550, מכונית מנהלים שתתחרה במאזדה 6 ובפורד מונדיאו. SAIC, שרכשה לפני כשלוש שנים את מותג הרכב הבריטי, נסחרת בבורסה הסינית וברשותה כמה מותגי רכב חדשים וישנים, בהם רואה (ROEWE) וססאג יונג הקוריאנית, שמיובאת לישראל על ידי טלקאר. בנוסף מקיים הקונצרן שיתופי פעולה בתחום הרכב עם פולקסוואגן וג'נרל מוטורס. ערכה המאוחד של החברה נאמד ב-15 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-34 אלף עובדים.

MG550 מצוידת במנוע בנפח 1.8 ליטרים טורבו שמפיק 161 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים. האבזור הבטיחותי כולל שש כריות אוויר, ABS ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית. על פי לובינסקי מהירותה הסופית של MG550 היא 205 קמ"ש והתאוצה מעמידה ל100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות. על פי ההערכות מחירה של MG550 ימצבה בקבוצת שווי השימוש הרביעית (מאזדה 6 – ל"ג).

"כניסת מכוניות מתוצרת סין לשוק הרכב המקומי מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות ענף הרכב בישראל", אמר דורי מנור, מנכ"ל חברת דוד לובינסקי. "אני מאמין שכבר בתוך 5 שנים עתיד שוק הרכב בישראל להכיל כמות מכובדת של כלי רכב סיניים מכמה יצרנים מובילים אשר יעמדו בגאווה אל מול המותגים הוותיקים בישראל וישמשו אלטרנטיבה אטרקטיבית ומוצדקת". לדברי מנור, בהמשך אף תציג החברה שני דגמים חדשים בתצורת האצ'בק וסדאן.

לקראת תחילת השיווק בישראל מתכננת חברת לובינסקי להקים מערך שיווק נפרד למותגי הרכב הסיניים. יצוין שמותגי רכב סינים נוספים עתידים להגיע לישראל בשנים הקרובות: חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, מחזיקה ביחד עם קבוצת כדורי בזיכיון הייבוא של מותג הרכב צ'רי, קונצרן כלל מחזיק בזיכיון הייבוא של מכוניות BYD, משפחת בליליוס, המפעילה באמצעות אוטו-חן מספר קווי תחבורה ציבורית, מחזיקה בזיכיון הייבוא של בריליאנס הסינית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
סינים יחסית עשירים לא מתקרבים לרכב סיני
אני כבר שנים במערב אפריקה, כאן יש יותר סינים מהמקומיים, והמדינה מפוצצת ברכבים סיניים. עוד לא ראיתי סיני אחד מהשכבה החזקה שנוסע ברכב סיני הם כולם , אבל כולם נוסעים ברכבים יפניים שוב סוכרי רכב רודפי כסף כל מנסים לעבוד על בני עמם בלי שמץ של בושה תתבישו לכם, לא הכל כסף!!!!
אשר , מערב אפריקה  |  23.03.09
25.
שיביאו מכוניות דומות לטאטא נאנו. משהו עירוני קטן ולא מזהם, ובעיקר ז-ו-ל
מי צריך עוד מכונית מנהלים בשוק שנשלט על ידי מאזדה 6 ופורד מונדיאו? מצד שני אם לובינסקי מצליחים למכור C5 בליסינג, סימן שלמרות שלקוחות פרטיים לא ישימו כסף גדול על רכב גדול מחברה עם מוניטין אמינות בעייתי - יש מי שיקנה (בזול, הליסינג קונים בזול ומוכרים ביקר).
19.03.09
לכל התגובות