אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במקום מגרש המכוניות: לובינסקי תקים מגדלים בבני ברק צילום: עמית שעל

במקום מגרש המכוניות: לובינסקי תקים מגדלים בבני ברק

בעקבות החולשה בענף הרכב נאלצים היבואנים לחפש עוד מקורות הכנסה. לובינסקי תפנה את המרכז הגדול, שלצד כביש גהה ותקים במקום שלושה מגדלי משרדים והייטק

23.03.2009, 07:01 | שי פאוזנר ותומר הדר

הצפי כי 2009 תהיה שנה חלשה במיוחד בענף הרכב דוחף את היבואנים לחפש מקורות הכנסה חדשים. לפי פעילים בענף, השנה הקרובה תיהפך ל"שנת הנדל"ן" של היבואנים, שחלקם מחזיקים בנדל"ן במיקומים אטרקטיביים. ל"כלכליסט" נודע כי אחת העסקאות הגדולות בתחום זה היא פרויקט עצמאי של חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. בימים אלה רוקמת החברה תוכנית להקמת שלושה מגדלים בבני ברק, בשטח שבו ממוקמים כיום מוסכי והנהלת החברה.

משרדים, הייטק ואולי גם מגורים לחרדים

דורי מנור דורי מנור דורי מנור

המרכז הראשי של חברת לובינסקי ממוקם מאז שנות השבעים בעיר בני ברק, לצד כביש גהה (באזור מחלף גבעת שמואל, צמוד למתחם קוקה קולה), על שטח של כ־40 דונם. על פי הערכת השמאי טובי גרש שווי הקרקע במתחם עומד על כ־16 מיליון דולר. לפי התוכניות, שתלויות כמובן באישור הרשויות, יוקמו במתחם שלושה מגדלים של 40 עד 45 קומות כל אחד, ועיקר השטח ייועד למשרדים ופעילות הייטק.

מנכ"ל דוד לובינסקי, דורי מנור, אישר את הדברים. לדבריו, החברה אף שוקלת לכלול במגדלים כמה קומות של מגורים נוסף על המשרדים. מאחר שמדובר במתחם הצמוד לריכוז רחב של הקהילה החרדית בבני ברק, מנור מעריך כי דירות המגורים ימוקמו בחלק התחתון של המגדלים. זאת מאחר שרוב העדה החרדית לא משתמשת במעלית שבת, ומעדיפה בשל כך דירות בקומות נמוכות.

מנור העריך שעיריית בני ברק לא תקשה על החברה לקבל היתרים, לאור העובדה שהמגדלים יגדילו מאוד את הכנסתה מארנונה. כמו כן אמר מנור שהחברה תפעל ליצירת עורק תנועה חדש מהמתחם ישירות לכביש גהה וממנו, כדי להפוך את המשרדים במתחם לאטרקטיביים יותר.

לובינסקי עוברת למתחם חדש בראשון לציון

יצחק מנור, בעלי לובינסקי. מגדל של 45 קומות, צילום: אוראל כהן יצחק מנור, בעלי לובינסקי. מגדל של 45 קומות | צילום: אוראל כהן יצחק מנור, בעלי לובינסקי. מגדל של 45 קומות, צילום: אוראל כהן

החולשה בשוק הרכב הורגשה מאוד כבר בחודשיים הראשונים של שנת 2009, שבהם נמסרו 23,646 מכוניות חדשות בלבד בשוק הישראלי כולו. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד נמסרו 39,547 מכוניות חדשות בישראל.

אנליסטים בענף הרכב אינם צופים התאוששות פלאית, בעיקר בגלל הקושי של חברות הליסינג - הקנייניות העיקריות של מכוניות חדשות - בגיוס אג"ח. יבואני הרכב, שמהדקים את החגורה בציפייה לשנה הקשה, צריכים להיפטר מעודפי השומן, בהם גם הנדל"ן.

ההחלטה להקים את מתחם המגדלים התקבלה בלובינסקי בעקבות עסקה שבה רכשה החברה בתחילת השנה את שטחה של יבואנית פיאט ואלפא רומיאו בישראל, סמל"ת, באזור מעוין שורק שבמערב ראשון לציון. המתחם שנרכש מסמל"ת ממוקם באזור התעשייה החדש של העיר, בצמוד למתחם שבו אמורה לקום החנות השנייה בישראל של איקאה.

קוקה קולה, שכנתה של לובינסקי בבני ברק, אמורה אף היא לעבור לאזור זה. היקף העסקה הוערך ביותר מ־100 מיליון שקל שתשלם לובינסקי תמורת שטח של 46 דונם, מהם 5,500 מ"ר בנויים הכוללים תשתיות להכנה ולמסירת מכוניות.

לעסקה שנחתמה בינואר האחרון קדמו מגעים שנמשכו כמה חודשים, שבמהלכם שינתה לובינסקי את התוכנית שלה למתחם. בתחילה תכננה לובינסקי להקים במקום מרכז פעילות לוגיסטית בלבד.

אולם עם הזמן, לאחר שנחשפו ראשיה לתוכנית שהכינו האדריכלים של סמל"ת למתחם, הוחלט בלובינסקי לנצלה ולבצע בה התאמות כדי להעביר את כל הפעילות מבני ברק למתחם החדש בכמה שלבים. להערכת החברה, הליך ההעברה אמור לקחת כשנתיים וחצי.

בשבוע שעבר, בעת חשיפת נתונים על תוכנית ליבוא כלי רכב מתוצרת סאיק (SAIC) הסינית, חשף מנור את החלטת החברה להעביר את כלל הפעילות מבני ברק לראשון לציון, וציין כי ההחלטה נועדה למנף את החשיפה שלה יזכה האזור בעקבות פתיחתה הצפויה של חנות איקאה הסמוכה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה