אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נ.ת.ע תקים מרכז בקרה בתוך פארק רכבת צפון צילום: אוראל כהן

נ.ת.ע תקים מרכז בקרה בתוך פארק רכבת צפון

מרכז הבקרה המטרופוליני של גוש דן יוקם על צומת הרחובות נמיר ומנחם בגין בתל אביב בעלות של כ-40 מיליון שקל

25.03.2009, 10:04 | דותן לוי

חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) תקים מרכז בקרה מטרופוליני בגן וולובלסקי בתל אביב, מול תחנת רכבת סבידור, שעומדת במשולש שבין מנחם בגין, על פרשת דרכים ודרך נמיר. העלות המוערכת של המיזם: 40 מיליון שקל.

מדובר במרכז בקרה שישלוט בכל מערכות התחבורה של גוש דן - הרכבת הקלה, הרמזורים ותנועת האוטובוסים - וישולבו בו מערכות הבקרה השולטות על כל המערכות.

השטח שעליו יוקם המרכז משמש כיום גן ציבורי שנמצא בבעלות עיריית תל אביב. הבניין יוקם בפינה הדרום-מזרחית של הגן, והוא ישתרע על שטח בנוי של 4,000 מ"ר בגובה של ארבע קומות.

עלות תכנון המרכז נאמדת ב-4 מיליון שקל ותכנונו יימשך עד אמצע 2010. הבנייה עתידה להסתיים ב־2012. הפרויקט מתוקצב במסגרת תוכנית העבודה של משרד התחבורה.

בימים הקרובים צפויה נ.ת.ע, לפי הנחיית משרד התחבורה ובשיתוף עיריית תל אביב, לבחור את המשרד שיתכנן את המרכז. לשלב האחרון של התחרות עלו המשרדים פייטלסון-שילה-יעקובסון אדריכלים, אריה שילה אדריכלים, ניר קוץ אדריכלים, דגן מושלי ארכיטקטים ומשה ורד אדריכלים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
יש חלופות טובות יותר
התחבורה ונספחיה משתלטים לנו על החיים! אפשר להקים את המבנה של נ.ת.ע. על המבנה החד קומתי של תחנת רכבת סבידור ולהשאיר את הש.צ.פ. והנפח שתחתיו לתכניות אחרות. למשל: לנצל את הנפח התת קרקעי של הגן, ע"י יצירת קשר תחבורתי ישיר מנתיבי איילון (לפני מחלף ארלוזורוב) כך שניתן יהיה להגיע לחניון בי"ח איכילוב ולפרויקט העתידי של מתחם דפנה ועוד, ישירות מתחת לפני הקרקע (בכך לשחרר את צומת ארולוזורוב- על פרשת דרכים- דרך נמיר- דרך פ"ת מאלפי כלי רכב ביום- זה אחד הצמתים המורכבים והעמוסים ביותר בתל אביב כבר היום) - תארו לכם מה יקרה בעוד כמה שנים, כשיקומו 2 המגדלים הנוספים של בי"ח איכילוב ולכשיקומו המגדלים העתידיים לאורך דרך נמיר (לא רק מתחם דפנה- הרי צפויים עוד פרויקטים) לכן- השאירו את הגן במנוחה ותפסיקו לקבוע עובדות בלתי הפיכות!
שגיב שבי , מתחם דפנה  |  27.03.09
5.
הצעה אלטרנטיבית
חבל להקים מבנה על הפארק לכן יש לי הצעה חילופית - בסמוך מאד מתוכנן מתחם פינוי בינוי (רחוב דפנה). מן הסתם הדיירים העתידיים לא יהיו נלהבים לגור ממש מעל כביש חיפה (רעש, זיהום) לכן ניתן אולי לשלב את מבנה הרכבת עם בניין המגורים הצפוני במתחם - בפינת כביש חיפה-ארלוזורוב. המשרדים יהיו ב 4 הקומות התחתונות ומעליהם קומות המגורים. כך גם נשמור על כל הפארק וגם נשפר את מצבם של הדיירים העתידיים בבניין. לחילופין ניתן לשקול בינוי בשטח הקיים של תחנת הרכבת ו/או האוטובוסים.
dw  |  26.03.09
לכל התגובות