אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס השלימה הקמת 800 נקודות תשתית לטעינת מכוניות חשמליות

בטר פלייס השלימה הקמת 800 נקודות תשתית לטעינת מכוניות חשמליות

נקודות התשתית הוצבו בעיקר בחניונים עמם חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה, לרבות בתל אביב ובכמה חברות היי-טק

11.04.2009, 17:38 | ליאור גוטמן

חברת בטר פלייס השלימה בארבעת החודשים האחרונים הקמה של יותר מ-800 נקודות תשתית עבור טעינה עתידית של מכוניות חשמליות - כך נודע ל"כלכליסט".

נקודות התשתית הוצבו בעיקר בחניונים עמם חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה, לרבות בתל אביב, כמה חברות היי-טק - וחיפה, שבה מתחילות העבודות בימים אלה

לפני כחודש וחצי הודיעה החברה של שי אגסי על חתימת הסכמים לשיתוף פעולה בתחום עם 19 חברות ישראליות, בהן עיריית חיפה, מאטריקס, טבע ופלאפון. במסגרת שיתוף הפעולה תותקן תשתית הטעינה בחניוני החברות, ועובדים ישתתפו בניסוי טעינת המכוניות.

גורמים בבטר פלייס מסבירים שבשלב זה תשתית הטעינה שהותקנה חסרה את עמוד החיבור למכוניות, שיתווסף עם הגעת המכוניות החשמליות לישראל.

בסקר היתכנות שנערך על ידי חברת החשמל עבור בטר פלייס, שנחשף ב"כלכליסט", הצהירה האחרונה על הכוונה להתקין כ-500 נקודות תשתית עד סוף 2009. עוד נמסר בסקר ההיתכנות שעד סוף 2020 מתעתדת בטר פלייס להקים כ-2.8 מיליון נקודות טעינה בישראל. 

תגיות

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
כמה נק' חשובות בנושא. בעד ונגד!
אז ככה לכל אותם האנשים הסקפטיים לגבי התכנולוגיה, כמה נקודות מעניינות שכדאי לדעת. [בעד] 1. מחקר עולמי שבוצע בארה"ב על צריכת הדלק (כל הסוגים כמו נפט וגז) 63% מכלל השימוש הולך על תחבורה. אז כתגובה למי שאמר על זהום הינה חומר למחשבה. 2. רכבים חשמליים קיימים כבר מ-1930 כאשר מסעיות תובלה ראשונות היו חשמליות. נכון שהתכנולוגיה השתפרה מאז וקיום ישנם כ 12-20 חברות אשר מייצרות רכבים חשמליים בעולם. הינה שניים ממש מוצלחים לדעתי. Tesla Motors, Think City פשוט תקישו בגוגל ותיראו. 3. לגבי כסף! אז ככה רכבים של טסלה ניטענים מ- 45 דקות ועד ל 3.5 שעות תלוי בדגם של האוטו. רבים של think city ניטענים כ-3 עד 4 שעות. להזכירכם יש פלאפונים שניטענים יותר זמן. [נגד] 1. אני מכיר את הפרוייקט כבר כמה שנים, ואגסי וחבריו הבטיחו לנו נקודות שירות וטעינה כבר עד 2010. אך כיום באמצע 2009 אין אפילו לא נק' אחת. לגבי ה800 נקודות טעינה אז עומנם יש תשתית אך אין עמודי שקעים חהחהחה זה לא כל כך עוזר שי... אם אני האיום יכול לקנות רכב חשמלי ביבוא אישי בכ-60-100 אלף שקל (מכיר של מכונית רגילה בישראל) למה שלא תיהיה לי נק' טעינה? 2. המייזם נמשך כבר הרבה זמן וניראה כאילו באמת מחפשים ליצור כאן איזה שהוא מונופול. אישית אין לי כלום נגד כך אבל כאשר זה משאיר את האזרח הישראלי מאחור בהתקדמות העולמית זה בהחלט לא בסדר. מה שאנחנו צריכים זה שהחברה תתחיל באופן אקטיבי לבנות תחנות טעינה בארץ. לא צריך הרבה שניים או שלושה בפעתי להערים הגדולות לשם ההתחלה. לסיכום בסופו של דבר הפרוייקט הוא רעיון מעולה וצריך לתת לו את ההזדמנות לפרוח. אך לפעמים צריך להזכיר לראשי הפרוייקט כי אין למה למרוח את התהליך. יאאלה תנו פול גז.. :)
מקסים , תל אביב  |  14.05.09
לכל התגובות