אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי נורטל שפוטרו: ההנהלה הפקירה אותנו צילום: בועז אופנהיים

עובדי נורטל שפוטרו: ההנהלה הפקירה אותנו

עובדי החברה שנמצאת בהקפאת הליכים טוענים שהמנכ"ל סורין לופו והנאמן עו"ד אבי פילוסוף לא יידעו אותם שעליהם לשכור עורך דין ולא דאגו לזכויותיהם. העובדים דורשים "דמי הודעה מוקדמת"

21.04.2009, 18:07 | מארק שון

המפוטרים הטריים של חברת נורטל הישראלית, העוסקת בציוד תקשורת לחברות טלקום וסלולר, מעלים טענות קשות בנוגע להתנהלותם של הנאמן שמונה לחברה, עו"ד אבי פילוסוף, ומנכ"ל החברה, ישראל סורין לופו. 33 עובדי החברה, שנכנסה להקפאת הליכים בינואר 2009, טוענים שהחברה חייבת להם תשלום משכורת של שלושה חודשים, דמי הודעה מוקדמת.

בבקשה שהגיש בערב חג הפסח עורך דינם של העובדים, דורון סטריקובסקי, בערב חג הפסח נטען שהסכום הוא חוב שנוצר במסגרת הקפאת ההליכים ושיש לשלמו.

ישראל סורין לופו, מנכ"ל נורטל ישראל, צילום: בועז אופנהיים ישראל סורין לופו, מנכ"ל נורטל ישראל | צילום: בועז אופנהיים ישראל סורין לופו, מנכ"ל נורטל ישראל, צילום: בועז אופנהיים

עובדי החברה אמרו ל"כלכליסט": "במשך שנים קיימנו את חוזה העבודה. עכשיו נפלטנו לשוק האבטלה - מרביתנו בשנות ה־50 לחיינו, בלי אופק עבודה בקרוב".

חברת נורטל, הכוללת את נורטל נטוורקס ואת נורטל תקשורת ואחזקות, נכנסה להקפאת הליכים ב־19 בינואר השנה. עו"ד אבי פילוסוף ורו"ח ירון הר־צבי מונו על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב לנאמנים. ב־23 במרץ האריך בית המשפט את הקפאת ההליכים של החברה עד 27 במאי. בית המשפט אישר לנאמנים לפטר 30% מכוח האדם בחברה, ו־33 מתוך 123 עובדיה פוטרו.

מהנדס בכיר לשעבר בנורטל אמר ל"כלכליסט": "המנכ"ל החדיר כל הזמן את המסר של 'תשקיעו בלקוחות, תשמרו על דימוי החברה ואל תתעסקו עם הדברים מסביב'". לדבריו, "בפגישה הראשונה שלנו עם פילוסוף בינואר הוא אמר 'יהיה בסדר, אתם יכולים לפנות אליי'".

"אתם טמבלים שלא לקחתם עורך דין"

עובדי החברה טוענים שבתחילת הקפאת ההליכים הם פנו לבכירים בחברה, ושאלו אם הם צריכים לשכור עורך דין שיטפל בעניינם. לדברי העובדים: "התשובות היו מעורפלות מאוד". הנהלת החברה סירבה להתייחס לטענות אלה.

עובדי נורטל מספרים שבמסגרת השימועים שנעשו בחודש מרץ הביע פילוסוף פליאה על שהעובדים טרם שכרו את שירותיו של עורך דין, ואמר לאחד מהם: "תשמע, אתם טמבלים שלא לקחתם עורך דין - אני לא יכול לעזור למי שלא רוצה לעזור לעצמו". בעקבות הדברים שכרו העובדים את שירותיו של עו"ד דורון סטריקובסקי.

בתגובתו לבקשת עו"ד סטריקובסקי שהעובדים יקבלו את דמי ההודעה המוקדמת, כתב פילוסוף: "לא מדובר בעובדים המשתכרים שכר מינימום, אלא בעובדים ששכרם נע בין 15 אלף שקל ל־38 אלף שקל". מנהל מכירות בכיר לשעבר בחברה אמר ל"כלכליסט" בתגובה על דברים אלו: "הנאמן מציג אותנו כאילו המשכורת הממוצעת שלנו היא 20–350 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. העובדים המפוטרים הם בעלי משכורות של 15 אלף שקל".

בשלב זה לא ברור אם בית המשפט יאשר את העברת כספי ההתראה המוקדמת לעובדים, ולא ברור אם הסכום יוגדר כ"חובות עבר", שאותם אין לשלם לעובדים או כחובות שנוצרו במהלך ההקפאה, שאותם יש לשלם.

הנהלת נורטל סירבה להגיב לטענות והפנתה כל תגובה ועניין לנאמני החברה. מהנאמנים נמסר בתגובה: "מהיום שנכנסו לתפקידם פועלים הנאמנים רו"ח ירון הר־צבי ועו"ד אבי ד. פילוסוף בשקיפות מלאה אל מול עובדי נורטל. הנאמנים עשו וממשיכים לעשות כל מאמץ כדי להקטין את הפגיעה בעובדים, אשר על פי הדין, הם נושים בלתי מובטחים, ואף הצליחו להשיג מימון חיצוני לתשלום שכרם לגבי תקופת העסקתם לפני ההקפאה. יודגש שכבר בשלבים הראשונים של התהליך הציעו הנאמנים לעובדים לבדוק את זכויותיהם ולדאוג למיצויין בין כיחידים ובין כקבוצה. הציטוט מדבריו של עו"ד פילוסוף, ככל שהוא נכון, כנראה הוצא מהקשר הדברים".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
תגובה ל-7 את הצלקות וההתנהגות הבזויה שספגנו ספק אם הזמן ירפא.
נכון אתה צודק לא צריך לחפש אשמים, האשמה היא בנו על כך שהשקענו בחברה את כל מרצנו וזמננו על כך שהיינו זמינים24X7 בכל שעות היום והשבוע למנהלים שלנו וללקוחות. ומכיוון שתקופה ארוכה " היינו מחוסרי עבודה" וחממנו את כסאות נורטל-נתנו לנו שבועיים כדי לעשות "חפיפה"- המשרות שלנו כאמור בוטלו. ןמכיוון שלא היה לנו מה לעשות תקופה ארוכה היום צוות שלם מועסק ונותן מענה במקום אדם אחד -טוב זה גם סוג של התייעלות. אגב גם המשכורות שלנו חסכו רבות לנורטל אך האם משהו חישב כמה היה נחסך לנורטל אילו היו מפטרים את בעלי המשכורות השמנות . מר- 7 יקר או יקרה ,בין אם אתה באמת מנהל או עובד, מפוטר או לא, את הצלקות וההתנהגות הבזויה שספגנו ספק אם הזמן ירפא. אגב גם אמרו שיחזרו אלינו עם תשובות מהשימוע ומכיוון שאתה בקי ברזי ההנהלה האם אתה יודע מה התשובות-כי אנחנו עוד ממתינים. ולסיום -כל מה שעשינו נעשה למען החברה באהבה נאמנות ועם הרבה אמונה.
א , ב  |  28.04.09
11.
תגובה ל-8-9 ו-10
דווקה גם אני עובד שפוטר (ולא הייתי חלק מהנהלה) אך יודע להודות בעובדות. האם הצהרתי משהו שלא נכון? התייעצנו עם הרבה מאוד עורכי דין אל לא לסגרנו בזמן (ולדעתי גם אם היינו סוגרים התוצאה האחרונה לא הייתה שונה בהרבה אחרת השופטת הייתה מכריעה אחרת). מסכים עם 10, מספיק עם הבכי - כולנו צריכים להיות בטוחים ביכולות שלנו וגאים בהשגים שהשגנו. אין לי ספק כי נמצא עבודה, אולי יקח קצת יותר זמן מבעבר בגלל המשבר הכלכלי.
א.כ.  |  26.04.09
10.
די לבכות כבר... ידענו כולנו מהרגע הראשון : לא לבטוח באף אחד מלבדנו.
בשניה שפילוסוף נכנס לאולם, צמרמורת עברה בעורפנו וזיעה קרה כיסתה את מצחנו. כולנו ידענו שהוא מספיק מכובד ומספיק מנוסה כדי לשקר לכולנו במצח נחושה, סליחה טעות, מספיק מכובד ומספיק מנוסה כדי לתמרן את כולנו. לא סתם בחרו בו ולא סתם יש לו רישיון לעשות זאת (עו"ד אחרי הכל...).הכתובת היתה על הקיר, אבל תמימים שכמותנו לא ראינו אותה. בטחנו בהנהלה, בפילוסוף ובארנסט-יאנג - על אף תחושת הבטן שצעקה לכולנו : "עימדו על המשמר ! ". את הטעות הגדולה של חיינו עשינו. וכמו כל דבר באנו עוברים בחיים אנו לוקחים איתנו את המסר לפעמים הבאות. חלקנו למדנו לא להאמין לעורכי דין, חלקנו למדנו לקחת עורך דין, וחלקנו עדיין לא מאמינים. אין לי דבר לומר לחבריי המפוטרים מלבד שאני אוהב אתכם. את כולכם. מאחל לכולכם הצלחה ומאחל למי שנשאר שילמד את הלקח על אף שלא עבר אותו על בשרו. הנהלה נכבדה, הצורה המשפילה והמבזה שעשיתם את אשר עשיתם, בהסכמה או שלא בהסכמה עם פילוסוף - פגמה רק בכם. המפוטרים ימצאו מקום עבודה בסופו של דבר, אך שמכם יהיה נגוע לעולם בחוסר ההגינות המשווע. אנשים שעובדים היום רואים וחושבים כך, ואנשים שיגוייסו בעתיד ידעו על כך עוד לפני שיחתמו. הלקוחות שלכם יודעים מי אתם כעת, ותצטרכו זמן רב כדי להוכיח להם כי הם טועים. המפסידים היחידים הם אתם. פילוסוף התחמן, כן אני חוזר : התחמן , בעוד חודשיים ילך , ואתם תשארו להתמודד לבד עם אשר יצרתם. מחכה לערב הבירות הבא שלנו... בהצלחה :)
Qball , אי שם, פה קרוב רחוק...  |  23.04.09
9.
תגובה ל- 7
כפי הנראה נציג המנהלים שטרם פוטר מרגיש חובה להגן על התנהלות ההנהלה. מעניין איך היה מגיב אם היה בין המפוטרים, שהרי המנהלים קיבלו הנחייה מהמנכ"ל לא לתת תשובות ברורות לעובדים כדי שלא יפריעו לתהליך בהתארגנות עם עורכי דין. גם עורך הדין של החברה נישאל ישירות האם אנו העובדים צריכים לפנות לעורך דין ואז תשובתו הייתה: "אתם צריכים לוודא שפעילות שאתם עושים לא תהייה בניגוד להסכמים עליהם אתם חתומים", ללא ספק תשובה שאין לה תשובה. והמנכ"ל עצמו אמר: אסור להתארגן. אז מה כבר עובד החושש למקום עבודתו יכול להבין מכך????????
תגובה ל- 7  |  23.04.09
8.
תגובה ל-7
אני עובד בחברה שהחליטה שלא לקנות יותר מנורטל (הרבה בגלל ההתנהגות האגרסיבית של מנהליה). אני יכול רק לרחם על ההתנהגות האגרסיבית והמזלזלת בעובדים שפוטרו. אני מניח שהכותב ב-7 הוא חלק מאותה הנהלה הכושלת...נראה אותך בעוד מספר מועט של חודשים כאשר החברה כולה תתפרק.
שלום , ירוחם  |  23.04.09
לכל התגובות