אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: מחצית מעובדי תעשיות רכב נצרת בדרך הביתה צילום: ג'ו קוט

פרסום ראשון: מחצית מעובדי תעשיות רכב נצרת בדרך הביתה

מקורב לחברה: "אם בשבועות הקרובים לא יגיעו הזמנות ממשרד הביטחון, העובדים שנמצאים כרגע בבית יפוטרו"

22.04.2009, 11:52 | תומר הדר

מפעל הרכב היחיד בישראל צפוי לפטר מחצית מעובדיו. ל"כלכליסט" נודע, שמפעלי תעשיות רכב נצרת, השוכנים בנצרת עילית, הוציאו מחצית מעובדי המפעל לחופשה יזומה. זאת בשל היעדר הזמנות לרכישת מכוניות חדשות ממשרד הביטחון. עובדים שלא הוצאו לחופשה מועסקים בעבודות תחזוקה וניקיון, כדי למנוע את פיטוריהם.

"כיום מועסקים במפעל כמאה עובדים, חצי מהם נמצאים כרגע בבית בחופשה. אם בשבועות הקרובים לא יגיעו הזמנות ממשרד הביטחון, העובדים שנמצאים כרגע בבית יפוטרו", מסר ל"כלכליסט" מקורב לחברה.

פיטורים נרחבים וצמצום בהיקף הייצור עלולים להיות מכה קשה לתושבי הסביבה ולקבלני המשנה של המפעל, שהגדול בהם הוא מפעל פלסן סאסא המתמחה במיגון רכב.

תעשיות רכב נצרת, השייכת לחברת מכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר וסוזוקי, הוקמה בשנת 1966. במשך השנים ייצר המפעל רכבי שטח שונים שהורכבו ברישיון מחברת קרייזלר, כגון האביר הצה"לי (נ"נ) וג'יפ סופה, אשר זכה להצלחה בלתי מבוטלת בישראל גם מחוץ לזרועות הביטחון. המפעל מתמחה גם ביציקות מתכות שונות, המשמשות בתעשיית הטקסטיל והאלקטרוניקה. כיום מייצר המפעל שלושה כלי רכב: ג'יפ סופה, אביר ורכב השטח הקל דזרט ריידר. סכנת פיטורים וצמצומים ריחפה מעל ראשי עובדי המפעל גם בעבר. ב־2002 בחר משרד הביטחון לרכוש רכבי האמר משוריינים מארה"ב במקום רכבי שטח מתוצרת תעשיות רכב נצרת. גם יוזמה למיגון ההאמרים במפעל הישראלי נכשלה. ב־2005 פיטר המפעל 15 עובדים אחרי שמשרד הביטחון קיבל החלטה לרכוש רכבי שטח מתוצרת לנד רובר הבריטית במקום הסופה הישראלית.

בתחילת השנה הורה אהוד ברק לאנשי משרד הביטחון להזמין 30 רכבי סופה ממפעלי תעשיות רכב נצרת, אולם נראה שהזמנה זו לא שינתה את מצבו.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
שיגדילו ראש, האפסים! במקום לסגור, שיפתחו פס יצור חדשני
מה הבעיה? זורקים את המנוע, את הקרבורטור, את הזרקת הדלק. במקומם שמים מנוע חשמלי ובטריה תעשייתית. זה פחות או יותר אותו משקל, מרכז הכובד של הרכב לא משתנה. הרכב יוכל לנסוע עד 100 ק"מ בין טעינה לטעינה ויהיו מי שישלמו תמורת ההסבה של רכב ישן שהמנוע שלו גמור לרכב חשמלי. אהה, כן.. הם יצטרכו לקבל אישורים ממשרד התחבורה וממשרד האוצר.. טוב, זאת לא בעיה - שיאיימו בסגירת המפעל ויסבירו שממילא תוך 10 שנים כל הרכבים יהיו חשמליים וזה יפתור את הבעיה מולם. סה"כ זאת האמת.
למשל להסבה , לאנרגיה חשמלית.  |  03.11.09
4.
כנסו ולא תצטערו
מעניין למה תמיד מנפנפים בדגל "קונים כחול לבן" כאשר המדינה (משרד הביטחון) קונה בחוץ, אז מה עם ארה"ב נותנת כסף, צריך לחלק אותו בין תעשיות שונות (נשק, מכוניות וכו') ניהול נכון של המדינה המזופטת הזה יתן עבודה לכולם, אינטרס לאומי ומספיק עם משחק הכיסאות השילטוני הזה. ביבי נבחרת (לא בגללי) לפחות תעשה כלכלה בריאה ועבודה לכולםםםםם.
23.04.09
2.
1, אתה חי בסרט
אין דבר כזה שמדינה יכולה לעשות העדפה לתוצרת מקומית, כש-60 אחוז ממה שהיא מייצרת נמכר בחו"ל למדינות שיש עימם הסכמים של שיוויון במיסוי. ברגע שהמדינה תיתן העדפה למשהו, נגיד למכוניות (ואז, נאמר, תהיה תעסוקה לעוד אלף או אלפיים עובדים בארץ), מיד יחליטו באירופה ובארצות הברית להטיל מס של עשרות אחוזים על יבוא מיושראל, ואז יפטרו פה חצי מיליון עובדים. מה אתה מעדיף? ג'יפ סופה ב-25 אחוז הנחה או שתהיה לך ולכל מי שאתה מכיר עבודה?
בני , תל אביב  |  22.04.09
לכל התגובות