הממונה על ההגבלים: הבנקים תיאמו ביניהם עמלות
רונית קן: הבנקים הגדולים תיאמו את גובה העמלות שגבו מלקוחותיהם בין תחילת שנות ה-90 ועד 2004. המשמעות: לקוחות יוכלו לתבוע את הבנקים ולהסתמך על קביעת הממונה כראיה
קביעת הממונה מתארת בצורה מפורטת את פעילות הבנקים בנושא עמלות ושופכת אור על הנושא. בהודעת הממונה על ההגבלים נמסר תיאור מפורט על כשלי התחרות בשוק הבנקאות וניתנות הוכחות לכך שהבנקים "יישרו קו" ביניהם בנושא העמלות שנגבו מלקוחותיהם. על פי הקביעה, המידע הועבר בעיקר בשיחות טלפון בין אנשי מחלקות העמלות בבנקים.
הקביעה מתייחסת לשנים שבין ראשית שנות ה-90 עד לשנת 2004, שבה הוגשה התביעה בנושא, ונוגעת לפעילות בנק הפועלים, לאומי, דיסקונט, בינלאומי ומזרחי טפחות.
הממונה על ההגבלים רונית קן אומרת כי "הקביעה מאפשרת באופן תקדימי לכלל לקוחות משקי הבית שנפגעו כתוצאה מההסדר הכובל להשתמש בה במסגרת תובענות בבית משפט".במרץ 2008, בתום החקירה הגדולה ביותר בתולדות רשות ההגבלים העסקיים, הודיעה הממונה רונית קן לחמשת הבנקים הגדולים - לאומי, פועלים, דיסקונט, מזרחי טפחות והבנק הבינלאומי - כי בכוונתה לקבוע שהם העבירו ביניהם מידע בנוגע לעמלות שהם גובים. לבנקים הוצאו מכתבי שימוע והם התבקשו להעביר את תגובתם. הודעת הממונה על ההגבלים היא כבר הבסיס לשתי תובענות ייצוגיות בהיקף של מיליארדי שקלים שהוגשו באחרונה נגד הבנקים, בטענה שהחל מסוף שנות ה-90 הם מנהלים קרטל לתיאום מחירי העמלות התפעוליות שהם גובים מלקוחותיהם, לא מן הנמנע כי על רקע הקביעה של הממונה היום, כי נראה בקרוב זרם של תביעות נוספות בעניין.
בינואר הודיעה קן לבנקים כי יידרשו לשלם קנס של 290 מיליון שקל בגלל תיאום העמלות.
13 תגובות לכתיבת תגובה