אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובמה אומר לא למכוניות מימן צילום: בלומברג

אובמה אומר לא למכוניות מימן

נשיא ארה"ב ביטל את פרויקט מכוניות המימן של ממשלת ארה"ב. שר האנרגיה: הממשל מעדיף להתמקד בטכנולוגיות אחרות

11.05.2009, 17:03 | תומר הדר

חשמל, מימן או הייבריד? זוהי אחת השאלות המרכזיות בכל הנוגע לעתידן של המכוניות הנקיות. והיום, כך נראה, סתם נשיא ארה"ב ברק אובאמה את הגולל על אפשרות הנעת המימן, כשביטל הלכה למעשה את פרויקט קידום מכוניות המימן של ממשלת ארה"ב, שעלותו למשלם המיסים הגיעה לכ-100 מיליון דולר.

על פי שר האנרגיה האמריקאי סטיבן צ'ו, ממשל אובמה מעדיף להתמקד בטכנולוגיות אחרות לחיסכון בדלק. "הסיכוי לפיתוח של מכוניות בהנעת מימן בעשר עד עשרים השנים האחרונות נמוך מאוד", הסבירו דוברי משרד האנרגיה האמריקאי. עוד הוסיפו אנשי הממשל האמריקאי שעלויות פיתוח צינורות הולכת המימן ועלויות התקנתם יקרים מדי לביצוע.

הממשל האמריקאי הקודם, ברשות ג'ורג' בוש השקיע מעל 500 מיליון דולר במחקר ופיתוח של רכבים הפועלים בטכנולוגיית הנעת מימן. מספר יצרני רכב, בהם הונדה, קיה וב.מ.וו, כבר פיתחו מכוניות הנוסעות בטענולוגיית הנעת מימן וביצעו בהן ניסויים נרחבים.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל2 - אובמה צודק - מימן בעיתי בטיחותית ונועד בעיקר כדי לעקןף את המכונית החשמלית
לא ניתן להחזיק מימן נוזלי בלי שיתנדף. זה אומר שמכונית מימן אסור להחנות בחניון סגור או מוסך - זאת בעיה קשה ביותר מבחינת ביטוח ובטיחות . דחיסת מימן לבלונים או צינורות - גם בעיתית כי דורשת כמות אנרגיה גדולה שתילך לאיבוד. את המימן ניתן להשמיש בשתי דרכים ושתיהן בעייתיות: 1. לשרוף במנוע שריפה פנימי רגיל שמוטעם למימן - זה מנוע עם ניצולת קטנה ובלאי גדול, ומבחינת ניצולת אנרגיה - אין בו שום יתרון כי כידוע מימן מופק מנפט (עדיין) והפקתו יותר יקרה מהפקט בנזין או סולר. 2. תאי דלק - יקרים מאד ,מצריכים שימוש בפלאטינה שיקרה כפליים מזהב, ולא פוטרים שום בעיית בטיחות למרות הניצולת הגבוהה יותר של אנריה בהפיכה של מימן לחשמל.
סמי  |  14.05.09
6.
ה עתיד הוא לא שם ולא שם
העתיד הו ב דיור אורבני צפוף ככול האפשר כך ש אפשר יהיה להגיע במהירות גבוה למעוז חפצך העיקרי העבודה ב מכלול של תחבורה עירונית זמינה ו מהירה. במוסקווה לדוגמה רכבת תחתית ב 9 מתוך 11 קווים מגיעה כול 45-50 שניות בהונקונג קיים דרגנוע שטוח (בדיוק כזה כמו בכניסה מהחנייה בנתב"ג) אבל באורך מס' קילומטרים אמצעי בחבורה אלו יוצרים רבדים נוספים של אורכי תחבורה שמאפשרים לך עוד יותר לצופף את האזור האורבני. ואכשיו לדמיין. אתה גר בבניין בו ב קומת כניסה תחתונה אתה יכול לצאת אם האוטו שלך שחנה בחניה התת קרקעית לכביש שיוביל אותך מחוץ לעיר בין אם זה אותו חשמל או מימן זה לא משנה אתה תשתמש בו מקסימום פעם ב שבוע בכומה השניה יש לך יציא לאסטקדה עליה תחנת אוטובוס. שיוביל אותכם למרחקים בינוניים כמו למשל אם הילדים שלכם לבית הספר או לספריה העירונית או לתכנת הרכבת הפרברית \ בין עירונית. וקומה מעל יש גישה לדרגנוע אשר יוביל למרחקים הקצרים כמו לתחנה "השכונתית" של הרכבת הקלה שיכולה להיות תכתית או עילית ב אחד מהרבדים אותם תיארנו. הצפיפות האורבנית גם תאפשר להשאיר יותר אזורים ירוקים ובילתי נגועים מחוץ לעיר הצפופה והנוחה. קצת עתידני אבל תחשבו על זה .
אורי דרום  |  12.05.09
לכל התגובות