"הבית" תמיד מנצח: מפעל הפיס רשם גידול של 13% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון
למרות המיתון ואולי בגללו, רושם מפעל הפיס גידול בהכנסות למרות שהוריד משמעותית את סיכויי הזכייה מתחילת 2009
בפיס מייחסים את העלייה בהיקף המכירות להרחבה בפעילות העסקית ועלייה במאמץ השיווקי.
המשחק הנמכר ביותר הוא הלוטו עם סך מכירות של כ-294 מיליון שקל. עליה של 26% אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 12% לעומת הרבעון הקודם. בכך חזר הלוטו להוביל את המכירות לאחר שברבעון הקודם הכנסות "חיש-גד" עקפו את אלה של הלוטו ב-5 מיליון שקל לסך של 238 מיליון שקל.
ברבעון הראשון של 2009 רשמו בלוטו מכירות בהיקף של 292 מיליון שקל בחישגד, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
לא חלו שינויים בהיקפי המכירות של המשחקים צ'אנס ו-777 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הכנסות המשחקים הללו הגיעו ל-243 מיליון ו-24 מיליון שקל בהתאמה.
נציין כי שנת 2008 הייתה השנה המוצלחת ביותר בתולדות מפעל הפיס עם שיא הכנסות של 3.946 מיליארד שקל עלייה של 2.4% לעומת שנת 2007.
באותה שנה החזיר מפעל הפיס לקהילה כ-3.1 מיליארד שקל והשקיע כ-750 מיליון שקל בפרויקטים לרווחת הקהילה ומתוכם 340 מיליון שקל שהוקצו לבניית כיתות לימוד וגנים.
שאול סוטניק,מנכ"ל מפעל הפיס ציין כי, במהלך הרבעון הראשון הושק משחק הלוטו החדש. השינויים שהוטמעו בו נועדו להתאים להעדפותיו של הצרכן הישראלי ואני צופה שהם יגרמו לגידול משמעותי בהכנסות מהלוטו. סוטניק הדגיש כי, גידול בהכנסות משמעותו גידול בהיקף ההשקעות בחינוך, בתרבות, ברווחה ובבריאות. לפיכך במפעל הפיס ינסו לשכנע את ראשי האוצר בדבר הצורך בהגדלת סל מוצרי הפיס על מנת ליצור הכנסות נוספות שמקורן בקהלי יעד חדשים ובכך להגדיל את היקף ההשקעות בקהילה.
7 תגובות לכתיבת תגובה