אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובמה ממשיך להאמין: ג'נרל מוטורס תשוב לשגשג - לאחר הארגון מחדש צילום: בלומברג

אובמה ממשיך להאמין: ג'נרל מוטורס תשוב לשגשג - לאחר הארגון מחדש

נשיא ארה"ב אמר הדברים בעקבות הסיוע הנוסף, בסך 4 מיליארד דולר, שהעביר הממשל לתאגיד הרכב הקורס. הוא סירב להשיב האם GM תיאלץ לעבור הליך של פשיטת רגל מבוקרת

23.05.2009, 19:00 | סוכנויות הידיעות

יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) תשוב לפרוח בתום הארגון מחדש - כך אמר היום (שבת) נשיא ארה"ב ברק אובמה, בעקבות הסיוע הנוסף בסך של 4 מיליארד דולר שהחליטה ממשלתו להעביר לתאגיד הרכב הקורס.

אובמה סירב להשיב האם בדרך לאותו שגשוג תיאלץ GM לעבור הליך של פשיטת רגל מבוקרת, אך הדגיש כי תמשיך לתפקד עם שנים ארוכות.

הנשיא ציין גם כי בכוונת הממשל למכור את מניות תאגיד הרכב בהן הוא מחזיק כיום, וכי לפי הערכתו, ייתכן שהדבר יתבצע בקרוב: "אני משוכנע כי GM תשוב להיות חברה חזקה, ובכוונתנו לממש את חלקנו בה מיד בתום המשבר הכלכלי ועם השלמת הארגון מחדש".

הסיוע שקיבלה GM מהממשל האמריקאי מגיע ל-19.4 מיליארד דולר. עד 1 ביולי 2009 עליה להשלים את ההיערכות לקראת הארגון מחדש, ולהציג תוכנית מפורטת לאובמה. בין היתר עליה לסיים את המשא ומתן עם ועדי העובדים והמלווים הגדולים ולסגור כמה מותגים כושלים. אם התוכנית לא תמצא חן בעיני השלטונות, ייאלץ התאגיד לבקש הגנה מפני נושים, בדיוק כפי שעשתה חברת קרייזלר.

אנליסטים מעריכים כי המכשול הגדול בדרך לארגון מחדש של GM יהיה ההתנגדות של מחזיקי האג"ח, אשר עד כה לא הסכימו לאף הצעת פשרה של התאגיד. בדומה למחזיקי האג"ח של קרייזלר, הם משוכנעים כי ישיגו תמורה גדולה יותר לניירות ערך שברשותם אם ישלחו את החברה לבית משפט לבקש הגנה מפני נושים.

אם לא תצליח GM לקבל את הסכמתם של 90% ממחזיקי האג"ח בשבוע הקרוב, ב-1 ביוני יתייצבו ראשיה בבית משפט ויבקשו להכיר בהם כפושטי רגל. 

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אומבה לא מבין ?
איך GM אמורה לשרוד אם היא מוכרת בעיקר בשוק האמריקאי והשוק האמריקאי לפני קריסה טוטלית של הכלכלה . אובמה והפוליטיקאים מחלצים את החברים שלהם בתעשיית הרכב ושוק ההון על חשבון משלם המסים . זה עוד כלום לעומת מה שמחכה להם אם הם ימשיכו לזרוק כסף טוב אחרי כסף רע , צריך רק לקוות שבישראל לא יחקו את השיטה האמריקאית . נ.ב. לפטר את פישר
אני רק שאלה  |  24.05.09
4.
החברה צריכה למות....
20 מיליארד דולר סיוע... וזה לא מחסל את מצבת החובות... אני לא יודע בדיוק, אבל נניח שהחברה מייצרת 2 מליון מכוניות בשנה. יוצא שהממשל סיבסד כל רכב ב 10K$, שזה בערך עלות ייצור של מכונית אחת, בממוצע... ונחשב את זה לפי 10 שנים. הרי הצרות לא החלו עכשיו (וגם הסיוע. כבר קרה קודם. גם מיליארדים): 1000$ לרכב סובסדו ע"י הצרכן האמריקאי י-ש-י-ר-ו-ת! עוד לפני הטבות במס מממשלות מקומיות ותרגילי מס... המצב בו נימצאת החברה לא החל עם המשב הנוכחי. הוא רק האיץ תהליכים שהיו קורים בכל מקרה. כשהחל המשבר לא האמנתי שיתנו לחברה למות. היא גדולה וחשובה מדי לתרבות ולכלכלה האמריקאית... היום אני משוכנע כי זהו הצעד ההכרחי לטובת המשק האמריקאי. איך יתכן שהחברה הזו ואחיותיה, לא הבינו היכן ובאיזה סביבה עסקית הן חיות. החברה חייבת למות ע"מ להציל את תעשיית הרכב האמריקאי. יותר מדי הסכמים עם ועדי עובדים שחלבו את החברה, יותר מדי מנהלים חלמאים ויותר מדי מוצרים שאינם מתאימים ובאיכות ירודה.
איציק  |  23.05.09
2.
לפי דעתי
עם הם יעבדו על הדברים האלה יש סיכוי שהם יצליחו 1.אמינות-להפוך את המכוניות לאמינות יותר כמו הגרמניות. 2.פחות צריכת דלק-לעבור למנועי דיזל או לפתח מנועים שצורכים פחות דלק עם לוקחים אותו מנוע מבחינת נפח כמעט תמיד האמריקני יצרוך יותר דלק.(אולי אפילו אחרי שgm תקום מפשיטת הרגל לתת יותר שנות אחריות כדי להראות לעולם שהם עומדים מאחורי ההתחיבות לאמינות) 3.ניהול נכון. זהו פחות או יותר יש לי עוד כמה דברים אבל אלה העיקרים...
לא חשוב  |  23.05.09