אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרישת לאודר: המיליארדרים זונחים את הפילנתרופיה צילום: גלעד קוולרצ'יק

פרישת לאודר: המיליארדרים זונחים את הפילנתרופיה

עד היום סמכה המדינה על בעלי המניות החזקים של ערוץ 10. לאודר הבהיר: לא רוצה להמשיך לתרום

31.05.2009, 21:51 | אמיר טייג

האם אנו חוזים בהתפרקותו של ערוץ 10? הפוליטיקאים ושאר מקבלי ההחלטות בעניינו של ערוץ 10 סמכו עד היום על בעלי המניות החזקים שלו שימשיכו להנשים אותו לטובת עם ישראל. "מה זה עוד כמה מיליונים עבור מיליארדרים כמו לאודר מימן ומילצ'ן", כך אמרו.

בימי השפע הכלכלי, שבהם בעלי המניות של הערוץ עשו הרבה כסף בעיסוקיהם האחרים, ייתכן שגישה זו היתה נכונה, אך עכשיו המצב שונה. רון לאודר כבר לא רוצה להמשיך לתרום למדינה כ־10 מיליון שקל מדי שנה באמצעות הזרמות לערוץ, וקשה להאשים אותו על כך.

ערוץ 10 נאלץ לשאת על גבו לא מעט מטרות ציבוריות, ושתי העיקריות שבהן הן תחזוקת שוק היצירה המקומי ויצירת תחרות לערוץ 2 כדי להוזיל את מחירי הפרסום. מטרות ציבוריות אלו ממונו על ידי בעלי המניות שלו, שכן מאז עלייתו לאוויר הוא גזל מהם כ־1.3 מיליארד שקל, ומעולם לא הגיע לאיזון. עכשיו הכל מתפוצץ.

 

לאודר מרים ידיים, אך מנגד המדינה אינה מוכנה לרדת מהעץ ולאפשר לערוץ להמשיך לחיות עם פחות חובות ציבוריים. עד כה לא נמצא חבר כנסת או שר שיקדם את החקיקה הנדרשת לכך, כנראה בשל הפחד שהדבר ייראה כמתן הטבה למיליארדרים.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ממתי הוזלת מחירי פרסום היא מטרה ציבורית?
ביטול מוחלט של הפרסומות - זו מטרה ציבורית. לא הוזלת מחירי הפרסום. אכן, ערוץ 10 "נאלץ" לשאת על גבו מטרה ציבורית כמו תחזוקת שוק היצירה המקומי, מטרה שאותה הוא משתדל בעיקר לא לבצע, למרות שזה היה תנאי ברור ומוחלט בזיכיון אותו הוא קיבל מהמדינה. מאידך, תחרות מול ערוץ 2 מבוססת על מידת האטרקטיביות של תכני הערוץ, לא על מחירי הפרסום. הוזלה או ייקור של הפרסום אינו עניין לציבור, הציבור אינו שותף לרווח או להפסד של המפרסמים. ערוץ 10 נאלץ להוזיל את מחירי הפרסום מאחר והוא אינו עומד בתחרות מול הערוץ המתחרה.
ניצן , חיפה  |  02.06.09
1.
צודק. למה הוא צריך "לתרום" משכורות שערורייתיות של 300 אלף דולר למגישי חדשות ותחזית??
ערוץ 10 ו-2 עם חוזי הטאלנט ומשכורות העתק הם בועות שצריך להחזיר למימדים שפויים היה אפילו רצוי עוד ערוץ מסחרי שלישי כדי שבאמת תהיה תחרות.. שיפסיקו לזרוק עשרות מליוני דולר על "מיתוג" ו"קמפיינים" לחבריהם המקורבים מברנז'ת הפרסום ויתחילו להתחרות על תקציבים לקוחות ותכנים עם תקציבים דלים וקטנים בלי לנכר עיניים ולהרים מסיבות השקה מיותרות.
טוב מאד  |  31.05.09