אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמנת שנה קטלנית באוויר: למעלה מ-300 הרוגים בתאונות מטוס צילום: בלומברג

מסתמנת שנה קטלנית באוויר: למעלה מ-300 הרוגים בתאונות מטוס

זאת אם תתברר הערכת אייר פראנס לפיה 228 הנוסעים ואנשי הצוות שיצאו היום מריו דה ז'נרו לפריז נהרגו בהתרסקות מטוסם; בכל 2008 נהרגו 439 בני אדם בתאונות מטוס

01.06.2009, 23:08 | יסמין גיל

עדיין לא ברור מה עלה בגורלם של 228 הנוסעים ואנשי הצוות ששהו על טיסת אייר פראנס מריו דה ז'נרו לפריז, אולם אם תתברר הערכת חברת התעופה הצרפתית על כך שהמטוס התרסק בלב האוקיינוס, הרי שבמחצית שנת 2009 צפויים להירשם כ-326 הרוגים בתאונות מטוס.

מנתוני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) עולה כי בשנת 2008 אירעו 11 תאונות מטוס שבהן היו 439 הרוגים בטיסות סדירות, וזאת בהשוואה ל-11 תאונות מטוס קטלניות ב-2007, שבהן נהרגו 587 בני אדם.

השנה אמנם החלה ב"נס על ההדסון", אולם המשיכה עם הרבה פחות ניסים. מנתוני אתר AirSafe.com המספק מידע בנושא תעופה, עולה כי עד תחילת יוני - ללא חישוב טיסת אייר פראנס - נהרגו כ-96 בני אדם בתאונות מטוסי נוסעים ועוד שניים בהתרסקות מטוס מטען. על פי הגדרות האתר, תאונות הקטלניות מוגדרות ככאלה שכוללות מטוסים שבהם למעלה מ-10 מושבים; המטוס המעורב בתאונה פועל בחברת תעופה שמפעילה טיסות בצפון אמריקה ובמערב אירופה; ולפחות נוסע אחד נהרג.

ב-23 במרץ התרסק מטוס מטען מסוג MD-11 של חברת השילוח "פד אקספרס" בסמוך לנמל התעופה של טוקיו. המטוס, שהיה בדרכו מסין ליפן, החליק על המסלול במהלך הנחיתה והתרסק ושני הטייסים נהרגו. ההערכה היא שההתרסקות נגרמה בשל מערבולת אוויר או פרץ רוח פתאומי.

יממה לפני, ב-22 במרץ, נהרגו 14 בני אדם, בהם שבעה ילדים, בהתרסקות מטוס מסוג Pilatus PC-12 בעיירה בוט שבמדינת מונטנה בארה"ב. כפי הנראה שינה הטייס את מסלולו, והמטוס התרסק בבית קברות רק 150 מטרים משדה התעופה הסמוך.

ב-25 בפברואר התרסק מטוס מסוג בואינג 737-800 של חברת התעופה טורקיש איירליינס, בסמוך לנמל התעופה סחיפהול שבאמסטרדם. מדובר בטיסה בינלאומית שיצאה מאיסטנבול לבירה ההולנדית, והתרסקה בשדה שנמצא במרחק של כ-1.6 ק"מ ממסלול הנחיתה. ארבעה מתוך שבעת אנשי הצוות, כולל שני הטייסים, נהרגו, כמו גם חמישה מתוך 128 הנוסעים. ההערכות דיברו על השפעות מזג האוויר וכן בעיות טכניות הקשורות למד הגובה, שהביאו להתרסקות. המטוס נחצה לשלושה חלקים, אולם לא עלה באש - מה שכנראה הביא למספר קטן יחסית של הרוגים, בתאונה שעלולה הייתה להסתיים באסון קשה עוד יותר.

ב-12 בפברואר התרסק מטוס מסוג דאש 8 של חברת התעופה קונטיננטל, לתוך בניין מגורים בעיר באפלו שבמדינת ניו יורק. כל 45 הנוסעים וארבעת אנשי הצוות נהרגו, כמו גם אדם אחד ששהה על הקרקע.

ב-7 בפברואר התרסק מטוס מסוג אמברר, שהיה בטיסת פנים בברזיל. כפי הנראה דיווח הצוות על מזג אוויר קשה ואף ביקש לשוב על עקבותיו כשעה לאחר ההמראה, אולם כאמור הטיסה הסתיימה בהתרסקות לתוך הנהר כאשר שני אנשי צוות ו-22 נוסעים מתוך 26 נהרגו.

כאמור, השנה החלה באופטימיות בכל הקשור לתאונות אוויריות: ב-5 בינואר מנועיו של מטוס חברת התעופה יו. אס. איירווייז, מסוג איירבאס 320-200, שהיה בדרכו מהעיר ניו יורק לעיר שרלוט שבמדינת קרוליינה הצפונית - נפגעו מלהקת ציפורים זמן קצר לאחר ההמראה. הצוות האווירי הצליח להנחית את המטוס על נהר ההדסון, בסמוך למרכז מנהטן, כאשר כל חמשת אנשי הצוות ו-150 הנוסעים פונו וניצלו.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
Rגשנות יתר יפעת
לפחות הנחמה שאולי מדובר בכשל מכני מאשר כשל אנושי של שני נהגי אוטובוס שהולידה התרסקות של אוטובוס מלא נוסעים אל תהום ליד עובדה. עדין חוקי הסטטיסטיקה עומדים לזכותולטובת התעופה האווירית מול התחבורה היבשתית(כלי רכב ) הן בהיבט המכני והן בהיבט האנושי.
(צחוק)באמצע , EMEA  |  04.06.09
3.
תאונות אוויריות
מטוס הוא מכונה, משוכללת ככל שתהיה, זו עדיין מכונה שיכולים להיות בה שיבושים במנועים, במערכת החשמל, מזג אוויר וכו', נכון שסטטיסטית מספר התאונות האוויריות הוא מינורי בהשוואה לכמות הטיסות העולמיות ביום ושעות טיסה, אך לכל נוסע (מתמיד)ובכלל, יש חשש שמשהו ישתבש בטיסה, שכן אין קרקע למטה ותאונה אווירית מגובה רב משאירה מינימום סיכוי לניצולים, 228 איש שנספו בתאונה אחת זה המון ויותר מדי.
יפעת אריאלי , ראשון לציון  |  03.06.09