אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: רק 1% סבורים שכדאי לקנות בטיב טעם בגלל המחיר צילום: ערן יופי כהן

סקר: רק 1% סבורים שכדאי לקנות בטיב טעם בגלל המחיר

סקר שילוב Millward Brown עבור כלכליסט מגלה כי רמי לוי עדיין נתפסת כרשת הכדאית ביותר לקנייה על ידי רוב הצרכנים. טיב טעם מעדיפה להתמקד במועדון הלקוחות ובניסיון להפוך כמה שיותר צרכנים לנאמנים לרשת

04.06.2009, 08:50 | אורנה יפת

סקר שילוב Millward Brown שנעשה עבור "כלכליסט", גילה כי רמי לוי עדיין נתפסת כרשת הכדאית ביותר לקנייה על ידי רוב הצרכנים. על פי הסקר, 24% סבורים שרמי לוי היא רשת השיווק הכדאית ביותר, לעומת 18% הסבורים כך לגבי שופרסל דיל, 12% על חצי חינם ו־8% על מגה. לגבי טיב טעם, שמנסה בחודשים האחרונים להיכנס לזירת המחיר, רק 1% מהנשאלים סבורים כי היא הרשת הכדאית ביותר לקנייה.

הסקר נערך בעקבות הקרבות השיווקיים שניצתו לפני כשבועיים בנשר שליד חיפה בעקבות כניסתו של רמי לוי למתחם, נמשכים גם בימים אלה כאשר מגה בול ממשיכה לחלק עוף חינם, רמי לוי מוכר ק"ג עוף ב־39 אגורות ושופרסל דיל ב־49 אגורות. המשך המבצעים מעורר מחדש את השאלה איזו רשת שיווק נתפסת כזולה ביותר על ידי הצרכנים. זאת לאחר שהורדת מחירי העופות בנשר התגלגלה בסופו של דבר לכל רחבי הארץ, לאחר שגם שופרסל וגם רבוע כחול המפעילה את רשת מגה בול, החליטו לחתוך מחירים כדי לנסות ולהכות ברמי לוי בתחום שבו הוא נתפס כחזק ביותר.

למרות הנתון לפיו רק 1% חושבים כי טיב טעם היא הכדאית ביותר, הרשת אינה מוותרת בקלות וממשיכה להילחם בזירת המחיר, תוך שהיא מתמקדת במועדון הלקוחות ובניסיון להפוך כמה שיותר צרכנים לנאמנים לרשת, כדי שלא יברחו למתחרות. ל"כלכליסט" נודע, כי לאחר שבחודש האחרון מכרה עשרות מוצרים ב־2 שקלים, מגבירה טיב טעם בשבועיים הקרובים את מבצעי המחיר לחברי המועדון בכלל הרשת, כאשר בין 8 ל־15 ביוני תציע 30% הנחה על כל מחלקת הפירות והירקות, וכל מוצרי שטראוס ועלית יימכרו במבצע של 3 פלוס 1 חינם. שבוע לאחר מכן תציע הרשת את כל המוצרים במחלקת הבשר ללא מע"מ.

לדברי דן איתמר, מנכ"ל הרשת, "החלטנו לצאת במבצעים לאחר שבתוך שלושה חודשים הגענו ל־100 אלף לקוחות במועדון הלקוחות. תכננו לגייס 150 אלף עד סוף השנה וכנראה שנעבור את היעד". לדבריו, גם תדירות המבקרים מבין חברי המועדון גדלה בתקופה זו ב־20% לעומת תקופה מקבילה אשתקד וסל הקנייה גדל ב-3%. "אנחנו לא ניכנס למלחמת העופות", הוסיף איתמר, "כי יותר נכון לנו להתמקד במועדון הלקוחות ולא בכלל האוכלוסייה".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פעם זו היתה חנות נפלאה
לפני 8 שנים בערך ולפני שהם גדלו הם היו חנות נפלאה. מאז שהם גדלו גם המחירים גדלו (ובהרבה) ואיכות השירות ירדה. המוצר העיקרי אותו מוכרת הרשת הוא אשליה. אשליה שאם אתה חבר מועדון תקנה בזול. ובכן זו טעות. חברי המועדון משלמים ביוקר. ברמה של קניה למשפחה ההבדל בין טיב טעם לאחרים עומד על לפחות 15% שהם כמה מאות שקלים בחודש. ושום מבצע הוזה לשבוע לא יתקן את זה. כמי שהיה חבר מועדון הלקוחות של טיב טעם במשך מספר שנים חדלתי מכך. לשלם להם כסף כדי שידפקו אותי במחיר ? הגזמתם !!! בנוסף יש מתחרים לא רעים כמו קרל ברג ואחרים בהם המחירים עדין שפויים והשירות סביר. מנגד הפכ
חיים  |  04.06.09
2.
מה לגבי חווית הקניה? המבחר?
נכון שברשתות כמו רמי לוי, ממן ודומותיהן המחיר בד"כ אטרקטיבי יותר. א-ב-ל, לפעמים דווקא חווית הקניה היא זו שמטה את הכף. שופרסל דיל למשל, מבחר ענק וגם מחירים לא רעים, טיב טעם - מגוון של מוצרים שקשה למצוא במקום אחר וחבל לי מאוד שהרשת הזו במצב לא טוב... בסופרים הזולים נתקלים במוצרים שלא תמיד מכירים, האספקה לא תמיד עקבית כך שקשה לשמור על סל מוצרים אחיד. החנויות נוטות להיות מלוכלכות ומעוטות קופות. לדעתי, משתלם רק עבור "צרכנים כבדים" שבאמת ירגישו את ההבדל של האחוזים הבודדים במחיר.
04.06.09