אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תאונת עבודה: עשרות חברות הובלה חשודות בהפרת זכויות העובדים צילום: אוראל כהן

תאונת עבודה: עשרות חברות הובלה חשודות בהפרת זכויות העובדים

התמ"ת פתח תיקי חקירה נגד כל אחת מ-40 חברות ההובלה שהשתתפו בבדיקה שערך; הן חשודות בהפרת כמה מחוקי העבודה הבסיסיים, בהם אי־תשלום שכר מינימום ושעות נוספות

06.06.2009, 19:44 | מיקי פלד

ממצאים חמורים בבדיקה של זכויות העובדים בחברות ההובלה וההיסעים. מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי משרד התמ"ת פתח תיקים על חשדות לכאורה נגד כל אחת מ־40 החברות שנבדקו.

בסך הכל גבו אנשי אגף האכיפה עדויות מ־700 עובדים בחודש מרץ. החשדות מתמקדים בעבירות על כמה מחוקי העבודה הבסיסיים - אי־תשלום שכר מינימום ואי־העברת ניכויים לקרנות פנסיה, אי תשלום שעות נוספות, אי-מתן ימי חופשה כחוק, עבודה ביום המנוחה השבועי ועוד.

בתמ"ת יחלו לחקור את בעלי החברות תחת אזהרה, ולאחר גביית עדויות נוספות ובדיקת מסמכים יוחלט האם לסגור את התיק, להטיל קנס מנהלי של עד עשרות אלפי שקלים או לפנות לבית הדין לעבודה במקרה של ראיות לעבירות חמורות.

בישראל כ-40 אלף נהגי רכב כבד (מעל 10 טונות) וכ-8,000 נהגי אוטבוס בחברות פרטיות (שאינן אגד או דן). לדברי גורמים המקורבים לענף ההובלות וההיסעים, בעלי החברות נמצאים בלחץ גדול בשל הבדיקה. לאחרונה אף הורה גבי בן-הרוש, יו"ר ארגון המובילים, על פתיחת משא ומתן עם ההסתדרות על הסכם קיבוצי חדש בענף. ואולם בשיחה עם "כלכליסט" הכחיש בן-הרוש קשר בין הדברים, ואמר שהפנייה להסתדרות נעשתה על מנת לשפר את ההסכם הקיים ולחדד נקודות שלא היו ברורות עד עתה, במיוחד בנוגע להגדרת שעות העבודה של הנהגים.

חזי אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, אמר כי "בכוונת המשרד להגיע למגזרים נוספים במשק. בחודשים הקרובים יינתן נשים דגש על חברות שירותי הניקיון ועל עבודת נוער".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
תנאי עבודה לנהגי משאיות הגרועים והחמורים ביותר ביותר והעבודה סכנת נפשות .
רוב נהגי המשאיות עובדים בעבודה קשה מאוד משעות הבוקר המוקדמות ועד שקיעת החמה , (במילים אחרות מי צאת החמה ועד צאת הנשמה )כל זאת בשכר שפחות ממנימום ושעות עבודה מרובות . אני אישית עבדתי כנהג משאית לאחר שראיתי את המתחולל באופי העבודה וחוסר תאום בשעות העבודה ותנאי שכר עגומים בלי תנאי סוציאלים מלאים הגעתי למסקנה לעזוב לאלטר את המקצוע גנהג משאית . לא שווה לעבוד בעבודה כזו ובתנאים של עבדות בנוסף, יש נהגים שמזייפים את הטחוגרף בכדי להרוויח עוד כמה שקלים למשכורת או לסיים נסיעה רחוקה לבכדי להגיע ליעד המבוקש . בקיצור לא כדאי להסכן בכבישים למשכורת עלובה ותנאים סוציאלים עלובים . אני מאמין שיש עוד הרבה סיפורים שהעבודה על הכביש לא מצדיקה בכלל ואיפו משרד התחבורה והחוקים כולם מעופפים סביב עצמם ולא שמים לב לסכנה שאורבת בכבישים מצד חברות של בעלי משאיות והעבודה שמסכנת את אזרחי המדינה בכבישים . לדעתי נהג משאית לא צריך לעבוד יותר מ 9 שעות עבודה על מנת להפחית בצורה משמעותית את הסכנות בכבישים .
ניצחון , מרכז  |  07.06.09
9.
עפ"י החוק חייבת הפרקליטות ברגע שיש מספיק ראיות נגדם, להעמידם לדין.
א. אין פה שיקול דעת לפרקליטות (אפשר להגיע להסדר טיעון לאחר הגשת כ"א). ב. מצב בו לא ישיבו כספים לאנשים שעבדו (ואת כולם ניתן לאתר) מאז נולד החוק, זהו פשע של המדינה כלפי אזרחיה ויש פה "היפה והיפה" (כי יש רבים שכן הועמדו לדין). ג. זה היתות ברור ובולט שכדי לגנוב, עד שניתפס אדם, הוא מרוויח כל כך הרבה שזה מכסה את הקנס("בענק"), אז למה לא? ד. די אם הרחמים המדומים האלה כלפי אנשים אכזריים, זו היתאכזרות כלפי העובדים והחברה הישראלית כולה. ה. אם זה יגמר בקנס אני החפס כל דרך ליגנוב גם. למה לא? נ.ב- ב 90% מהמיסעדות בארץ הבעלים גונבים את העובדים, לא רק את שוטפי הכלים, את הטבחים, העוזרים השליחים וכו'. כולם מכירים את הנתון הזה. מעניין מתי יתלבשו עליהם.
ירמיהו , ת"א  |  06.06.09
לכל התגובות